Je bent aan het konten draaien. Nu begin je over intelligentie, maar eerder over analfabeten en laaggeletterden, wat is daar de correlatie tussen dan? De correlatie tussen dyslexie en laaggeletterd zijn is best oke toch? Beiden met taal te maken.
Effort is het punt wat ik maak. Je kunt nog zo'n laag iq hebben, de effort spot je in een conversatie binnen no time. In TS zijn geval, de moeite die hij neemt om te reageren en punten uit te leggen. Daarnaast kun je met effort altijd een niveau bereiken wat acceptabel is, zelfs met een laag IQ.
Een weetje voor jou, wist je dat minder begaafden graag aan dezelfde eisen willen voldoen als mensen met een hoger IQ niveau? Dan worden ze serieuzer genomen en worden ze uiteindelijk beter dan door mensen die allemaal wel zeggen dat het 'goed zo is'. Die willen helemaal niet die aai over de bol omdat het wel 'goed zo is'. Althans dat is mijn ervaring binnen werk wat ik gedaan heb en begeleiders die ik geregeld sprak.
Prima hoor dat jij bent van het accepteren en dogmatisch zijn, ik ben meer van het geen genoegen nemen en beste in jezelf naar boven halen.