XXL Nutrition

beginnen met profesioneel bodybuilding

vergeet zeker ook niet wat teksten vqn G15 te lezen om de minder romantische kant van het pro circuit te kennen.

ach ja in andere sporten is het aan de top ook niet alleen rozengeur en maneschijn. geldt denk ik ook voor het bedrijfsleven...

er is overal wel wat.....

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jul 2012 om 19:23 ----------

ow ja die ene met die bril....nou weet ik het weer :eek:

Pro worden kan altijd jaren lang constant trainen eten slapen en een flinke stapel geld dan maak je kans.En aanleg is fijn maakt het goedkoper

altijd leuk dat mensen nog steeds denken dat je het zonder aanleg ook kan redden...als je maar geld heb...

Doe eens foto?

altijd leuk dat mensen nog steeds denken dat je het zonder aanleg ook kan redden...als je maar geld heb...

Ik zij dan heb je kans en prof worden kan op verschillende manieren maar of je ook zult scoren is een 2de.Er zijn echt wel prof's die nou niet echt prof waardig zijn maar in sommige landen is het makkelijker om prof te worden.En ja geld blijft het kosten aanleg of niet.

ow oke...

maar wat bedoel je dan met prof worden kan op verschillende manieren??

ow oke...

maar wat bedoel je dan met prof worden kan op verschillende manieren??

Ik doelde erop dat je bijvoorbeeld de Wereld kampioenschappen winnen Arnold classic amateurs verschillende grand prix.En in sommige landen is het niveau wat lager.En uiteraard de Mister universe tuurlijk zul je voor de wedstrijden die ik noem echt goed moeten zijn wil je goed scoren laat staan winnen.En natuurlijk een beetje geluk dat de jury je ook ziet staan.

precies..maar atleten, van een land waar het niveau laag is, zullen ook moeten scoren op grote wedstrijden om voor een Pro kaart in aanmerking te komen..

maar ik ben het met je eens dat er soms pro`s staan waarvan je denkt WTF...

precies..maar atleten, van een land waar het niveau laag is, zullen ook moeten scoren op grote wedstrijden om voor een Pro kaart in aanmerking te komen..

maar ik ben het met je eens dat er soms pro`s staan waarvan je denkt WTF...

Ja klopt ik vind het ook jammer maar die jongens zijn er niet lang die draaien een paar keer mee en stoppen dan.Prof worden is 1 maar dan ook succesvol zijn er maar weinig daarom vind ik moet je je altijd af vragen wil je dat wel kijk naar thomas scheu die verdient een aardig centje en is 4 voudig WK winnaar volgens mij dat is fijner dan prof zijn en het niet maken.

aan de ene kant heb je gelijk...
aan de andere kant dan gaat het dus bij hem alleen om geld. Je wil toch als atleet het hoogste behalen wat je kan?? en ja leuk 4x wereld kampioen (zelf ben ik 2x wereld kampioen) maar wat kan je de volgende WK winnen? nog een WK titel??
de kans dat je verliest is er ook...en dan...verliezen is dan echt teruggang..

Proberen op een hogere wedstrijd kan nooit verliezen zijn want je staat op een hogere trede...

G15

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hahaha leeft dat hele g15 / nasser verhaal nu nog steeds.

daar hebben al heel wat mensen te veel vrije tijd aan discussies over verbrand :D

prof bodybuilder denk dat je hier nog maar eens goed over na moet gaan denken wordt je niet 1 2 3

Even terug op 't orginele onderwerp: Ik denk dat de meesten die roepen dat ze pro willen worden geen idee hebben wat erbij komt kijken.

@ original poster: Geen idee of je genen goed genoeg zijn om het tot pro te schoppen & of je genoeg cash hebt om de benodigde middelen te nemen (+bijbehorende risico's te aanvaarden, no offense gebruikers en wil geen discussie uitlokken, ieder zijn/haar eigen keuze) maar even dat allemaal compleet terzijde:

De lifestyle moet je ook maar net liggen. Veel beurzen/guest appearances afgaan. Veel tijd kwijt zijn met je merch en fanmail. De vele reizen etc. De wedstrijd voorbereiding is ook niet kinderachtig en voor velen zwaar om de discipline op te brengen. Een normaal gezinsleven opbouwen zal ook redelijk pittig worden. Zo'n ritme moet je ook maar kunnen volhouden & ik heb echt absoluut veel bewondering voor de pro's die dat kunnen. Mijn ambitie zou het niet zijn om pro-bdb te worden.
Als je het echt wilt: by all means, go for it en laat niemands negatieve 'support' je tegenhouden.

Dit topic geeft een beetje het idee als of het een carrière pad is wat je kiest. Geen idee hoe ze dat tegenwoordig op school doen, maar toen ik nog onderwijs mocht volgen werd toch duidelijk gemaakt dat prof voetballer geen keuze was die beschikbaar was.

Dat handje vol pro's op de wereld bevolking moet je toch wel aan het denken zetten dat het een heel slecht paard is om je geld op te zetten.

Nou het is in Bodybuilding toch echt een pad dat je kiest met name door de wedstrijden die je doet of juist niet.Vanaf bepaalde leeftijd dingen gebruikt of juist niet.Niet te vergelijken met voetbal waar ik zeker weet dat er veel potentie is maar niet gescout word of niet de juiste vriendjes of achternaam heeft ;).In pro bodybuilding moet je gewoon zeker weten dat je het wilt en kunt ! en dan nog scoren anders heeft het gewoon geen nut en als ik meer geld zou kunnen verdienen door amateur te zijn dan zou ik dat ook zeker doen.De top 10 op de MrO die verdienen veel geld de rest valt reuze mee.

al gebruik je alle zooi van de wereld. Als het er niet in zit, zit het er niet in.

Er zijn grenzen wat je lichaam aan zooi kan verwerken en stress kunt verwerken. Alle goede pro's hebben allemaal iets met elkaar gemeen, het zijn freaks op genetisch vlak. Of ze zijn al geweldig gebouwd van zichzelf of enorme over-responders op anabolica etc.

Je zelf voorhouden dat je dat ook kunt zijn is een recept voor een ramp. die kleine kans die er in zit zal zich al snel genoeg kenbaar maken als dat zo zou zijn. Jaren op achterlijke hoeveelheden aas etc zitten om er vervolgens achter te komen dat je toch echt een vak had moeten leren... lijkt mij persoonlijk heel zuur om te slikken.

je kan er prima dedicated mee bezig zijn, probeer ik ook. Maar ik vergeet niet dat er brood op de plank moet komen, voor jezelf, je vrouw/vriendin/kind/hond/kat whatever.

Ik wil het zelf ook niet horen, maar ik durf mn hand in het vuur te steken dat er genoeg hardcore oud gediende hier lopen die je uit eigen ervaring kunnen zeggen dat er een leven is na je sport.

al gebruik je alle zooi van de wereld. Als het er niet in zit, zit het er niet in.

Er zijn grenzen wat je lichaam aan zooi kan verwerken en stress kunt verwerken. Alle goede pro's hebben allemaal iets met elkaar gemeen, het zijn freaks op genetisch vlak. Of ze zijn al geweldig gebouwd van zichzelf of enorme over-responders op anabolica etc.

Je zelf voorhouden dat je dat ook kunt zijn is een recept voor een ramp. die kleine kans die er in zit zal zich al snel genoeg kenbaar maken als dat zo zou zijn. Jaren op achterlijke hoeveelheden aas etc zitten om er vervolgens achter te komen dat je toch echt een vak had moeten leren... lijkt mij persoonlijk heel zuur om te slikken.

je kan er prima dedicated mee bezig zijn, probeer ik ook. Maar ik vergeet niet dat er brood op de plank moet komen, voor jezelf, je vrouw/vriendin/kind/hond/kat whatever.

Ik wil het zelf ook niet horen, maar ik durf mn hand in het vuur te steken dat er genoeg hardcore oud gediende hier lopen die je uit eigen ervaring kunnen zeggen dat er een leven is na je sport.

Mooi gezegd en +1

Terug
Naar boven