AndroidHealthClinic

beginnen zonder te hoeven gaan fitnisse

wanabe

Novice
Waardering
0
hay,

k ben een voetballer van 16 jaar, maar k ben ni echt stevig. Ze duwen mij nogal rap aan de kant.

zouden jullie me wat oefeningen kunnen geven hoe k men arm-,borst-,been- en armspieren wat steviger kan maken.

k heb thuis enkel gewichten en een elastiek voor de borstspiere te traine.

Alvast bedankt

watvoor dumbbells ( halters) zijn dat? ijzeren hoop ik..
hoeveel kilo gewichten heb je voor elke dumbbell?
Ik train ook thuis; ik trek soms te gekke bekken voor in een overbevolkte gym te gaan trainen ;)

Ik heb wel nog een bank & barbell maar ben wel wat ouder dan je. Ik weet niet of jij al in aanmerking komt om 'intensief' te gaan trainen .. Voor je groei enzo..

Hoe dan ook met die gewichten kun je zeker je armen borst & benen trainen.
Je moet alleen even het nodige opzoekwerk doen.
hier is een zeer goede site waar ik de meeste van m'n oefeningen heb gehaald.
http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.htm
engels is geen probleem right?
greets

en veel eten.

Waarom zou je je armspieren wat steviger willen maken. Wil jij niet omvallen werk dan ipv je armpjes maar eens aan een degelijke rug.

Verder heeft intensief trainen (iig squats en bankdrukken) geen invloed op groei.

Denk dat je ook eens moet rondzoeken naar lichaamsgewichtoefeningen, dat kan je bijna overal doen:

- voor je rug (lats/rhomboids) en biceps: chin-ups/pull-ups/pull-ups behind neck kan je aan een simpele baar, eventueel zelfs aan een voetbalgoal (--> is nog goed voor je grip ook dan).
-voor je benen: Pistols ( zijn squats op 1 been, als je je evenwicht niet kan houden, kan je je ook ergens aan vasthouden zonder je hierdoor mee naar boven te helpen), je kan ook squats/lunges doen met een zandzak, die kan je zelf maken, hier zijn ook topics over --> search
- voor je kuiten: one leg calf raises kunnen best zwaar zijn als je ze nog niet gewoon bent, dit kan je gwn op de trap trainen.
-crunches/V-ups/leg-raises (door aan baar/goal te hangen), je hebt erg veel buikspieroefeningen waar je geen enkele machine of bankje voor nodig hebt.
-supermans (dit is op je buik liggen en voeten en armen van de grond heffen voor een bepaalde tijd) / backextensions op een tafel terwijl iemand je benen vasthoud / eventueel deadlifts en goodmornings met een zandzak --> allemaal oefeningen voor je onderrug
- triceps: 1 hand push-ups, handen dicht bij elkaar push-ups, dips tussen bankjes, dips tussen 2 baren eventueel aan een speeltuin ofzo.
- schouders: handstand-push-ups, onehand - handstand (tegen een muur ofzo en zolang mogelijk houden)
- Borst: push-ups, eventueel met een gewicht (zandzak of klein zusje ofzo) op je rug, je hebt veel soorten push-ups --> search

kijk eens op: www.beastskills.com en www.bodyweightexercising.com :-)

Hoop dat dit een beetje helpt.

Lmfao, je doet mij denken aan sommige mensen op mijn school.

Heb trouwens ook zo'n elastiek voor als'k niet kan gaan fitnessen. Sleur'm in alle mogelijke richtingen in alle mogelijke houdingen en doe daarbij wat push-ups en sit-ups en call it a day.

Protvis zei:
Denk dat je ook eens moet rondzoeken naar lichaamsgewichtoefeningen, dat kan je bijna overal doen:

- voor je rug (lats/rhomboids) en biceps: chin-ups/pull-ups/pull-ups behind neck kan je aan een simpele baar, eventueel zelfs aan een voetbalgoal (--> is nog goed voor je grip ook dan).
-voor je benen: Pistols ( zijn squats op 1 been, als je je evenwicht niet kan houden, kan je je ook ergens aan vasthouden zonder je hierdoor mee naar boven te helpen), je kan ook squats/lunges doen met een zandzak, die kan je zelf maken, hier zijn ook topics over --> search
- voor je kuiten: one leg calf raises kunnen best zwaar zijn als je ze nog niet gewoon bent, dit kan je gwn op de trap trainen.
-crunches/V-ups/leg-raises (door aan baar/goal te hangen), je hebt erg veel buikspieroefeningen waar je geen enkele machine of bankje voor nodig hebt.
-supermans (dit is op je buik liggen en voeten en armen van de grond heffen voor een bepaalde tijd) / backextensions op een tafel terwijl iemand je benen vasthoud / eventueel deadlifts en goodmornings met een zandzak --> allemaal oefeningen voor je onderrug
- triceps: 1 hand push-ups, handen dicht bij elkaar push-ups, dips tussen bankjes, dips tussen 2 baren eventueel aan een speeltuin ofzo.
- schouders: handstand-push-ups, onehand - handstand (tegen een muur ofzo en zolang mogelijk houden)
- Borst: push-ups, eventueel met een gewicht (zandzak of klein zusje ofzo) op je rug, je hebt veel soorten push-ups --> search

kijk eens op: www.beastskills.com en www.bodyweightexercising.com :-)

Hoop dat dit een beetje helpt.

goed advies vind ik.

Volgens mij heeft dit weining met spierkracht te maken maar meer met gewicht.

Een kereltje van 70 kg wordt altijd weggeduwd door een kerel van 90 kg.

Persoon X Persoon Y

----> <-----

70kg 90kg

Anders wordt het bij arm-drukken bijvoorbeeld, dan wint de sterkste.

Stop anders met voetballen en wordt een man en doe aan bodybuilding.

davy1010 zei:
Stop anders met voetballen en wordt een man en doe aan bodybuilding.

Een combinatie van voetbal en bodybuilding, dat zijn pas echte mannen ;)

probeer ook aan je benen te werken. Op den duur zul je merken dat je meer kracht krijgt en explosiever wordt...

Luukie23 zei:

probeer ook aan je benen te werken. Op den duur zul je merken dat je meer kracht krijgt en explosiever wordt...
massa gainen zal veel moeilijker gaan als je op voetbal zit en serieus traint.

Is ooit eens door 3XL ergens gepost.

[Link niet meer beschikbaar]

Pittige workout.

Wanabe, ik zou je aanraden om je vooral te focussen op je benen. Kijk maar es naar Ronaldinho; redelijk tengere romp maar de benen van een paard. Als je steviger op je benen staat ben je ook moeilijker vd bal te zetten (en wat Ronaldinho-techniek helpt ook wel, haha). Ik zou je ook aanraden om minstens 2 dagen te laten tussen een voetbaltraining en een benentraining. Anders overbelast je je spieren en da's niet goed voor een jongen in de groei (er rekening mee houdende dat je een nog wat jongensachtig tenger postuur hebt), en zullen je beenspieren ook niet groeien (zeg maar '1 stapje vooruit zetten en 1 stapje achteruit zetten').

Zwaar op volledige lichaamsmassa trainen raad ik je af als voetballer. Kijk naar Ronaldo; die hebben ze bewust ook meer aan massa laten winnen omdat ie langs alle kanten werd neergeschopt. Resultaat; hij werd relatief trager en z'n vetpercentage ging omhoog omdat ie zichzelf moeilijker op gang trekt tijdens trainingen door z'n licht overgewichtje en waarschijnlijk evenveel blijft vreten als toen ie aan't bulken was.

Een goed uitgebalanceerd eetschema kan je ook flink op weg helpen. En dan heb ik het niet over MacDo en de kebabzaak van om de hoek. Genoeg posts op dit forum om op een gezonde manier gezonde kilo's te winnen. Checken maar.

En oh ja, deze Belg zegt ook nog; Nederland wordt wereldkampioen. :-)

Greets!

Luukie23 zei:

american football, basketball, hockey, sprinten, .... sure, maar ik zie geen peet van 100kg fatsoenlijke middenvelder zijn, op je benen kan je wel trainen, rug mss ook wat (hoewel..) maar armen en shit als voetballer nergens voor nodig.

Nooit teveel van 2 walletjes willen eten in de sport, nergens goed voor imo.

Nederland is not even close. Brazilië all the way!

En waar woon je, wanabe...?

rondaldo traint als een bezettenen goed voorbeeld is alex van psv hij word niet opgestelt bij brazilie omdat die te zwaar is en te langzaam
maar ronaldo heeft nog altijd last van ze knie maar ff ontopic"

denk dat iets meer been kracht en rug je beetjuh helpen maar niet egt veel
het is maar net hoe jij het duel aan gaat met je tegen stander, als je egt de
bal wilt verroeveren moet je egt je mentaliteit veranderen en denken van die bal is van mij en ga dwars door je heen lopen ,voetbal is oorlog alleen de mentaal sterke spelers en slimme spelers overleven

met een baseball bat in je handen gaan ze je ook niet meer wegduwen hoor ;)

Terug
Naar boven