MuscleMeat

Beginnen

Stickies ivm voeding + trainingsschema's lezen. Voor de rest die instructeur van je met een 40kg dumbbell tege zn kop slaan.

• Topic Starter Topic Starter
Yaap, 2e stap is dus voeding. Ik weet het, ideaal/een must is dat je begint met je voeding. Moet nu even gaan bedenken hoe ik het aan ga pakken. Want hoe ik nu eet, en hoe mijn omgeving gewend is dat ik eet gaat hem niet worden. Wordt zoeken naar een subtiel begin!

Heb voor het eerst squads en curls gedaan en heb nu toch al zo'n 3 dagen spierpijn. is het verstandig om met spierpijn verder te gaan of extra rust te pakken? Ook verkrampte mijn benen behoorlijk na het doen van de squats (stang20kilo zonder extra gewichten).

1 niet doorgaan met spierpijn. ga dan nog meer eiwitrijk voedsel eten
2 dan klopt er misschien iets niet in je warming up. 5 minuten intensieve cardio en vervolgens rek en strek oefeningen, probeer dat eens

Niet wachten met deadlift, gewoon nu licht beginnen, kan je alvast de techniek leren.

Als ik jou was zou ik als basis van je schema Deadlift, Squat en Benchpress nemen en daar je schema omheen bouwen. 5x pw 2 uur is teveel. Doe liever 3 a 4x pw 1,5 uur, gun je lichaam rust.

Vergeet je voeding niet, allerbelangrijkste.

nee geen 5x 2uur, als ik volgens schema van de gym werk ben ik er een uurtje a 75 min mee bezig, houd hem nog 2 weekjes aan dan zit ik op de 6 en ga dan over op 4/5 dagen afhankelijk welke oefeningen ik allemaal erin ga proppen.

Niet wachten met deadlift, gewoon nu licht beginnen, kan je alvast de techniek leren.

Als ik jou was zou ik als basis van je schema Deadlift, Squat en Benchpress nemen en daar je schema omheen bouwen. 5x pw 2 uur is teveel. Doe liever 3 a 4x pw 1,5 uur, gun je lichaam rust.

Vergeet je voeding niet, allerbelangrijkste.
Ben jij dat @ je avatar? Weer een goed voorbeeld dan waarom mensen moeten deadliften. :cool:

1 niet doorgaan met spierpijn. ga dan nog meer eiwitrijk voedsel eten
2 dan klopt er misschien iets niet in je warming up. 5 minuten intensieve cardio en vervolgens rek en strek oefeningen, probeer dat eens
Niet helemaal mee eens.
De spierpijn kan gewoon wat stijve spieren zijn. Dan heb je er alle baat bij om toch te trainen. Want dan geraken je spieren opnieuw doorbloed en zullen je spieren sneller herstellen!;)

nee geen 5x 2uur, als ik volgens schema van de gym werk ben ik er een uurtje a 75 min mee bezig, houd hem nog 2 weekjes aan dan zit ik op de 6 en ga dan over op 4/5 dagen afhankelijk welke oefeningen ik allemaal erin ga proppen.
Veel succes. Hier alvast een aantal oefeningen die ik zeker in je nieuwe schema zou steken: Squat, deadlift, bench press, military press, barbell row pull/chin ups (al dan niet weighted) en dips (al dan niet weighted)

Niet helemaal mee eens.
De spierpijn kan gewoon wat stijve spieren zijn. Dan heb je er alle baat bij om toch te trainen. Want dan geraken je spieren opnieuw doorbloed en zullen je spieren sneller herstellen!;)

stijve spieren voelen toch echt wel anders aan dan spierpijn. Bij doortrainen met spierpijn kunnen de scheurtjes in de spieren onherstelbaar worden. De groei zal langzamer verlopen (overtraining) etc,.

Als beginner niet verstanding om te starten met Rippetoe of 5x5?

stijve spieren voelen toch echt wel anders aan dan spierpijn. Bij doortrainen met spierpijn kunnen de scheurtjes in de spieren onherstelbaar worden. De groei zal langzamer verlopen (overtraining) etc,.

ik wou enkel zeggen dat hier snel gesproken word over spierpijn maar dat het vaak gewoon stijve spieren zijn;)

voel jij het verschil niet ? :D
Zeg ik dit dan?
Lees eens goed, ik zeg dat HIER OP HET FORUM vaak spierpijn gezegd wordt terwijl ze stijve spieren bedoelen. Daarom vermeld ik altijd eens dat je met stijve spieren wel gewoon kan trainen. Nu duidelijk genoeg? of moet ik er een tekening bij maken?

---------- Post toegevoegd Thu 2 Feb 2012 om 17:18 ----------

Als beginner niet verstanding om te starten met Rippetoe of 5x5?

rippetoe is voor beginners;)

Zeg ik dit dan?
Lees eens goed, ik zeg dat HIER OP HET FORUM vaak spierpijn gezegd wordt terwijl ze stijve spieren bedoelen. Daarom vermeld ik altijd eens dat je met stijve spieren wel gewoon kan trainen. Nu duidelijk genoeg? of moet ik er een tekening bij maken?

Zeg ik dat jij dat zegt?? ik vroeg het gewoon hoor.. of moet ik er een tekening bij maken wijsneus?

Blijf dan on topic;) Als je wil weten of ik het verschil tussen spierpijn en stijve spieren voel, stuur mij dan een pm;) maar vervuil het topic niet:)

Laat ik het dan zo zeggen. Ik heb een aardige conditie en mijn benen zijn gewend aan hardlopen en fietsen. Echter, na de squats merkte ik meteen al dat mijn benen deze belasting niet eerder met deze intensiteit hadden meegemaakt en dat het toch wel wat anders was dan de dagelijkse belasting. De verkramping is één, en dat komt denk ik dan inderdaad door een incomplete warming up(alleen fietsen dus..). Ten 2e de belasting en ten 3e waarschijnlijk door een nog geen correcte uitvoering, vandaar ook dat ik natuurlijk nog geen extra gewichten eraan ga hangen.

Spierpijn/stijfheid is nu zo goed als over en ben van plan morgen weer benen te pakken. Vraagje: Weet iemand goede warming ups gericht op quats en curls etc.?

Edit: wat ik tot nu toe bevonden heb:

10 min fietsen
Pull downs
stretchen
(lichte) leg extension

Goed idee?

Laatst bewerkt:
Je gaat geen spierpijn hebben door een incorrecte uitvoering.;) niet aan je benen.

Een goede warming up: met lage gewichten geleidelijk aan naar je werkgewicht gaan (niet te snel, maar ook niet te traag;))

je hebt waarschijnlijk je spierpijn/stijfheid omdat je niet gewoon bent zoiets te doen. Dit is anders dan hardlopen/fietsen. Gewoon door trainen en na een paar weken zal dit over zijn. Let wel op dat het stijfheid is. Bij spierpijn rust je beter!

Spierpijn in deze is dus overbelasting en een beschadiging van andere aard dan de "normale" scheurtjes welke dan stijfheid als gevolg hebben?
Ik snap het met lage gewicht,ik ben alleen al zo laag mogelijk begonnen met de squats, alleen de 20kg :p.

spierpijn heb je door een verrekking of scheurtjes. Je merkt het verschil wel normaal.;)

En met 20kg beginnen is goed! nu gewoon iedere training verhogen:)

Meh vandaag was nog geen goed idee. Miste de kracht om in evenwicht te blijven :p

Terug
Naar boven