Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maak gewoon zelf een schema, is toch niet zo lastig?
Dat vind ik persoonlijk wel, ik heb de stickies al doorgelezen maar weet niet precies hoe ik het moet uitvoeren.
Ik heb mijn basis onderhoud nu, dat is op volledige rust 1677,
Ik heb mijn basis onderhoud nu, dat is op volledige rust 1677,
Alleen nu moet dit naar activiteit. Vanaf het moment dat ik naar school ga fiets ik standaard 40 km per dag + training en op de vrije dagen heb ik voetbal. Hoe kan ik uitrekenen hoeveel ik dan nodig heb en hoeveel ik nodig heb als het dan enorm slecht weer is waardoor ik met ov moet. en de komende maand heb ik alleen iedere dag werk (jumbo werk)
En verder heb ik te weinig kennis imo van wat voor eten ik er in moet stoppen.
Kortom gezegd, welke formule moet ik hebben voor mijn activiteit, en wat moet ik er vooral voor eten instoppen.
Bedankt voor de extra info!een formule is slechts een richtlijn, hou gewoon factor 3 aan:
http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte
Stijgt je gewicht niet, dan voeg 200 kcals toe, gaat het te snel, dan verlaag met 200 kcals.
Kijk eens rond op deze site, krijg je ook een idee wat voor voeding je moet eten.
Je wilt ergens komen, moet je er ook in verdiepen.
Bedankt voor de extra info!
Verder nog op overige dingen reacties wat beter kan? Of is zit het voorlopig wel snor.
Als ik het hou op factor 3 ~2700 kcal voor aankomen na vakantie en 2400 voor nu op rustdagen, bedankt!
Ik moet naar school fietsen haha, 20 km heen en 20 km terug, dat heb je als je in Drenthe woont.
Ik denk dat mijn bewegings niveau dan wel rond de 5 ligt, en dan kom ik uit op standaard van 3200, 3400 voor aankomen.
Vandaar dat ik het ook door een instructeur wil doen, ik moet er meerdere hebben in principe vanwege het fietsen, in de winter ga ik 3/4 maanden met het ov, dan is gelijk je onderhoud enorm omlaag. En tot 26 augustus hoef ik nog niet te fietsen. (hier in Drenthe gaan er trouwens al genoeg jongens/meiden vanaf hun 12 al fietsen naar school 20 km heen en terug, ik ken 1 geval van zelfs 70 km per dag, maar dat een enorm fysiek sterke boerenjongen)

Als ontbijt gewoon whey+melk+oats (+eventueel lijnzaadolie, creatine, etc.) nemen, dan heb je al een goede start met ongeveer 600-700 kcal. In de pauze kan makkelijk een bakje koude pasta met kip eten..
Waarom creatine als beginner? Waarom überhaupt creatine? xD
En zo'n shake, of überhaupt een shake kan makkelijk alle poedertjes en bijzaken ingooien zoals lijnzaadolie, hoef je dat niet later op de dag nog apart te doen