Fitness Seller

Beginnend 17 jaartjes, voortgangstopic

maak gewoon zelf een schema, is toch niet zo lastig?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn basis onderhoud nu, dat is op volledige rust 1677,
Alleen nu moet dit naar activiteit. Vanaf het moment dat ik naar school ga fiets ik standaard 40 km per dag + training en op de vrije dagen heb ik voetbal. Hoe kan ik uitrekenen hoeveel ik dan nodig heb en hoeveel ik nodig heb als het dan enorm slecht weer is waardoor ik met ov moet. en de komende maand heb ik alleen iedere dag werk (jumbo werk)

En verder heb ik te weinig kennis imo van wat voor eten ik er in moet stoppen.

Kortom gezegd, welke formule moet ik hebben voor mijn activiteit, en wat moet ik er vooral voor eten instoppen.

Ik heb mijn basis onderhoud nu, dat is op volledige rust 1677,
Alleen nu moet dit naar activiteit. Vanaf het moment dat ik naar school ga fiets ik standaard 40 km per dag + training en op de vrije dagen heb ik voetbal. Hoe kan ik uitrekenen hoeveel ik dan nodig heb en hoeveel ik nodig heb als het dan enorm slecht weer is waardoor ik met ov moet. en de komende maand heb ik alleen iedere dag werk (jumbo werk)

En verder heb ik te weinig kennis imo van wat voor eten ik er in moet stoppen.

Kortom gezegd, welke formule moet ik hebben voor mijn activiteit, en wat moet ik er vooral voor eten instoppen.

een formule is slechts een richtlijn, hou gewoon factor 3 aan:

http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

Stijgt je gewicht niet, dan voeg 200 kcals toe, gaat het te snel, dan verlaag met 200 kcals.

Kijk eens rond op deze site, krijg je ook een idee wat voor voeding je moet eten.

Je wilt ergens komen, moet je er ook in verdiepen.

een formule is slechts een richtlijn, hou gewoon factor 3 aan:

http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

Stijgt je gewicht niet, dan voeg 200 kcals toe, gaat het te snel, dan verlaag met 200 kcals.

Kijk eens rond op deze site, krijg je ook een idee wat voor voeding je moet eten.

Je wilt ergens komen, moet je er ook in verdiepen.
Bedankt voor de extra info!
Verder nog op overige dingen reacties wat beter kan? Of is zit het voorlopig wel snor.

Als ik het hou op factor 3 ~2700 kcal voor aankomen na vakantie en 2400 voor nu op rustdagen, bedankt!

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 09:47 ----------

Bedankt voor de extra info!
Verder nog op overige dingen reacties wat beter kan? Of is zit het voorlopig wel snor.

Als ik het hou op factor 3 ~2700 kcal voor aankomen na vakantie en 2400 voor nu op rustdagen, bedankt!

Ter indicatie,
maandag 40 km fietsen + training
Dinsdag 40 km + voetbal 1,5 uur
Woensdag 40 km + training
Donderdag 40 km + voetbal 1,5 uur
Vrijdag weer 40 km en training
Zaterdag wedstrijd van 90 min op redelijke hoge intensiteit waarbij ik ongeveer 6/8 km loop wss.
Zondag pure rustdag met simpel werk

Laatst bewerkt:
Elke dag 40km fietsen? wut?

jeetje, met zoveel fietsen ligt je onderhoud denk ik wel wat hoger.. even aftasten zou ik zeggen!

Ik denk dat mijn bewegings niveau dan wel rond de 5 ligt, en dan kom ik uit op standaard van 3200, 3400 voor aankomen.
Vandaar dat ik het ook door een instructeur wil doen, ik moet er meerdere hebben in principe vanwege het fietsen, in de winter ga ik 3/4 maanden met het ov, dan is gelijk je onderhoud enorm omlaag. En tot 26 augustus hoef ik nog niet te fietsen. (hier in Drenthe gaan er trouwens al genoeg jongens/meiden vanaf hun 12 al fietsen naar school 20 km heen en terug, ik ken 1 geval van zelfs 70 km per dag, maar dat een enorm fysiek sterke boerenjongen)

Ik denk dat mijn bewegings niveau dan wel rond de 5 ligt, en dan kom ik uit op standaard van 3200, 3400 voor aankomen.
Vandaar dat ik het ook door een instructeur wil doen, ik moet er meerdere hebben in principe vanwege het fietsen, in de winter ga ik 3/4 maanden met het ov, dan is gelijk je onderhoud enorm omlaag. En tot 26 augustus hoef ik nog niet te fietsen. (hier in Drenthe gaan er trouwens al genoeg jongens/meiden vanaf hun 12 al fietsen naar school 20 km heen en terug, ik ken 1 geval van zelfs 70 km per dag, maar dat een enorm fysiek sterke boerenjongen)

wat weet een instructeur nou? gebruikt als het goed is dezelfde richtlijnen die wij gebruiken.. en dan nog is het een richtlijn. Voor 70 km hoef je niet sterk te zijn, heb je gewoon een flinke conditie voor nodig :)

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 12:41 ----------

gewoon zelf maken en hier posten, anders kom je nergens..
je moet snappen wat je doet ;)

Laatst bewerkt:
Oke, ik zal mijn best doen.

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 10:51 ----------

5:30 2 broodjes pindakaas + 250 ml melk
6:30 2 broodjes kipfilet + 250 ml water
8:00 2 broodjes pindakaas
10:00 1 broodje pindakaas + appel/banaan + 250 ml water
12:00 3 broodjes pindakaas/kipfilet + water
14:00 1 broodjes kipfilet + appel/ banaan + water
17:00 Avondeten, 2 stukken vlees, groente en aardappelen
21:15 na werk 500 gr mager vanillie kwark

Dit is was ik tot nu toe heb inc werken van 18:00 tot 21:00
Ik wil om 21:30 in bed liggen vanwege het vroege opstaan.
Kom ik een beetje in de buurt van wat ik moet hebben?

Wat moet ik anders op school eten behalve brood en fruit?

voeg havermout of brinta toe

Als ontbijt gewoon whey+melk+oats (+eventueel lijnzaadolie, creatine, etc.) nemen, dan heb je al een goede start met ongeveer 600-700 kcal. In de pauze kan makkelijk een bakje koude pasta met kip eten..

handje noten of amandelen ;)

Als ontbijt gewoon whey+melk+oats (+eventueel lijnzaadolie, creatine, etc.) nemen, dan heb je al een goede start met ongeveer 600-700 kcal. In de pauze kan makkelijk een bakje koude pasta met kip eten..

Waarom creatine als beginner? Waarom überhaupt creatine? xD

Waarom creatine als beginner? Waarom überhaupt creatine? xD

Haha ik zeg nergens dat hij creatine MOET nemen :roflol: En zo'n shake, of überhaupt een shake kan makkelijk alle poedertjes en bijzaken ingooien zoals lijnzaadolie, hoef je dat niet later op de dag nog apart te doen ;)

Terug
Naar boven