AndroidHealthClinic

Beginnend fitness'er

BuffaloSoldier

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
91kg
Sinds kort ben ik begonnen met fitnessen, ik merk echter wel dat ik soms redelijk snel wat duizelig wordt.
Vraag me nu af waardoor dit komt, ik ben namelijk fysiek niet moe. Zit dit in te lage bloedsuiker of verkeerde ademhaling bijvoorbeeld?

meer koolhydraten eten voor de training zal het probleem waarschijnlijk verhelpen.
probeer 1-2 uur voor de training een flinke lading koolhydraten naar binnen te werken en probeer het nog eens

• Topic Starter Topic Starter
Hou daar al wel rekening mee, door bijvoorbeeld rond die tijd nog wat te eten. Paar stukken brood en een banaan.
Ik begrijp uit jouw antwoord dat het waarschijnlijk te laag bloedsuiker is?

Probeer wat meer te vreten voor de training dan ;)
Let op je ademhaling, dit verhelpt wss ook wel een hoop.

Ten info: Met deadlifts en squats ben ik ook duizelig hoor :p

• Topic Starter Topic Starter
Ja daar doe ik nog niet aan, en fysiek ben ik niet kapot dat is zo vreemd. Zal voortaan toch wat meer eten van te voren dan. Sportdrankjes helpen hier bijvoorbeeld niet tegen?

Ja daar doe ik nog niet aan, en fysiek ben ik niet kapot dat is zo vreemd. Zal voortaan toch wat meer eten van te voren dan. Sportdrankjes helpen hier bijvoorbeeld niet tegen?

Zou je zeker kunnen proberen, maar ik denk dat een extra banaan je beter doet. De suikers zijn even snel en een banaan bevat meer vitaminen.
Maar een sportdrankje is ook handig natuurlijk;) Let wel op dat het veel kcals bevat vanwege de suikers

Ik had hier vroeger ook last van, anderhalf uurtje voor de training stevige maaltijd (met redelijk wat khoolydraten) nemen, en dan vlak voor de training ook nog iets binnenproppen helpt bij mij :) .

Goed drinken tijdens krachttraining, ik drink een liter water in een uurtje. Als ik te weinig water op heb (na elke set een paar slokken) dan word ik ook duizelig.

En natuurlijk goed blijven ademen tijdens de oefeningen

Gewoon wat meer carbs eten voor je gaat trainen en genoeg water drinken. En vooral door ademen tijdens het pushen als je traint.

Terug
Naar boven