Fitness Seller

Beginnende/fanatieke kickbokser

Wat je ook nog kan doen om je resistentie te oefen tegen low kicks is om elke dag 5 minuutjes in de horseback stance te gaan staan en jezelf met de platte hand (niet vuist) op je benen te slaan buitenkant en binnenkant en de gevoeilge plekjes zoals boven dicht bij je heup etc terwijl je je beenspieren maximaal aanspant zoals hier afgebeeld door Chackie chan

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoeft trouwens niet zo diep te gaan zitten als Chackie Chan :D

Na 6 maanden voel je er niks meer van. De eerste 4 a 5 maanden zul je zoals iedereen gewoon scheef blijven lopen :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Even een update na aantal maanden. Het fanatieke kickbokser begint steeds minder te worden, tot bijna niets meer. De interesse naar krachttraining is weer groter geworden.

Toch heb ik al die tijd met veel plezier kickboks, het is alleen zo dat de vooruitgang erin zo minimaal is dat ik er gewoon geen zin meer in heb. Dit heeft vooral te maken met de les die gegeven wordt. Gewoon telkens het zelfde gedoe de interesse die de trainer in je toont is gewoon zo minimaal.. waarbij je telkens zelf met de vragen moet komen. Ik wou wedstrijden, maar hiervoor ben ik gewoon nog lang niet klaar voor en heb ook echt het idee dat dit hier niet bij zal gaan lukken.

Op moment ziet mijn week er zo uit.

Ma Kracht
Di Kickboks
Woe Kracht
Do Kickboks
Vrij Kracht en soms kickboks
Za Rust
Zo Rust

Bij krachttraining doe ik gewoon mijn hele lichaam trainen van de meeste 2 oefeningen 3x 8-10.

Het is nu gewoon zo wat ga ik hier aan doen? Doorgaan bij de zelfde kickboks en langzaam sterker worden. De stap zetten om naar echt goede kickboks te gaan, ook al zie ik dit niet zitten. Of volledig op krachttraining op ingaan.

Natuurlijk moet ik deze beslissing zelf nemen. Maar vind het jammer dat ik het fanatieke kickboks gevoel wat ik in me heb toch langzaam wegzakt..

Graag mening horen van andere? Of iemand een goede kickboks weet in de buurt van Heeze>Geldrop>Eindhoven

Jammer...trainers en/of team is idd op dat vlak heel belangrijk. Je kan er door gemotiveerd of gedemotiveerd worden, dat laatste lijkt nu bij jou te gebeuren. Weet zo niet wat bij jou in de buurt, andy sauwer in Oss is denk ik wat te ver of niet?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Oss is inderdaad te ver voor mij. Het probleem is ook voornamelijk gekomen doordat een tijd geleden een redelijk aantal de interesse had om echt de ring in te gaan. Een meisje bij ons won haar eerste wedstrijd tegen een regio nl kampioen geloof ik. De trainer was zo erg enthousiast dat er training bij zijn gekomen etc..

Uiteindelijk zijn er wat problemen ontstaan waardoor een aantal mensen weg gingen waaronder zei. De aandacht gaat nu voornamelijk naar de mensen die al eerder een wedstrijd hebben gespeeld. Het is een redelijk klein clubje maar het was op begin erg leuk en het ging vrij goed.

Ik ga het nog een tijdje aanzien en anders moet ik maar een keuze gaan maken wat ik ga doen..

Terug
Naar boven