XXL Nutrition

Beginnende fitnesser

spyker gek

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben 16 jaar en de laatste tijd erg intensief bezig met fitness. Ik ben alleen niet erg ervaren en zou graag wat advies van jullie willen.

Ten eerste vraag ik me af hoeveel rust je nodig hebt na een full body training van ongeveer een uur.
Ook vraag ik me af of ik er ook goed aan zou doen om voor sneller herstel eiwitshakes te nemen.

Mijn voeding bestaat uit dagelijks een bord Brinta, ongeveer 8 sneetjes brood met pindakaas of kipfilet, magere kwark met granen erin, gewoon aardappelen met groente en vlees en meestal 2 stuks fruit.

Is het verstandig om hiernaast nog een eiwitshake te nemen of kan is dit voldoende voor een amateur fitnesser als ik.

Daarnaast vroeg ik me nog af of het gebruik van creatine supplementen ook goed zou zijn voor mij.

Alvast bedankt.

Ik zou via Myfitnesspal.com uitrekenen of je ongeveer aan je dagelijkse eiwitbehoefte zit (2g eiwit per kilo lichaamsgewicht) en dan kijken of je aan je dagelijkse eiwitbehoefte komt. Kom je niet aan je dagelijkse behoefte dan kan een eiwitshake of een halve bak kwart ezv handig zijn

Ik zou via Myfitnesspal.com uitrekenen of je ongeveer aan je dagelijkse eiwitbehoefte zit (2g eiwit per kilo lichaamsgewicht) en dan kijken of je aan je dagelijkse eiwitbehoefte komt. Kom je niet aan je dagelijkse behoefte dan kan een eiwitshake of een halve bak kwart ezv handig zijn

**** dat fitnesspal.
Lees de sticky's, en reken alles zelf uit.
Leer je stuk meer van en je begrijpt wat je doet en wat je eet.
Hierdoor kan je continu jezelf verbeteren.
Plus je bent jong, dus (ik vermoed) nog niet heel groot.
Hierdoor zou je in principe alles wel uit gewone voeding moeten kunnen halen.
Succes, en groei groot!

Terug
Naar boven