XXL Nutrition

beginner met anabolen maakt samenvatting en heeft vragen.

beast1987

Cool Novice
Waardering
0
Heej iedereen.
Dit is een topic waarin ik wil kijken of ik door middel van alle info samen te vatten alles goed geïnterpreteerd heb en ook om nog enige vragen beantwoord te krijgen.

Basisinfo
1. Wat je leeftijd is - 20, maar wil pas na mijn 21ste beginnen met eerste kuur
2. Hoe lang je traint - 2,5 jaar aangeprutst, nu 2 jaar serieus
3. Hoeveel gewicht je op natuurlijke wijze in die periode hebt gewonnen - eerste 2,5 jaar 5 kilo laatste 2 jaar nog eens 20, maar wel wat vet
4. Een voorbeeld van wat je op een doordeweekse dag allemaal eet - voedingsschema staat hieronder gepost
5. Welke supplementen je al hebt gebruikt - multi vitamine, creatine (mono hydraat, CEE, kre-alkalyn), proteine, weightgainer, visolie, magnesiummalaat, zink, venum hyperdrive, cafeïne, thyrogen-x
6. Waarom je deze kuur wilt doen - ik wil weten wat het met me doet
7. Wat je wilt bereiken in bodybuilding op lange termijn? - personal trainer/wedstrijdbegeleider worden en daarvoor zelf eerst een degelijk lichaam te hebben opgebouwd en dus ook kennis en ervaring mbt AAS te hebben.

Voedingsschema

2cojtk8.jpg

de groente staat er niet bij maar zit op 300-400 gram per dag.
verder doe ik aan carb cyclen op het moment om wat vet kwijt te raken en dit is een medium dag. high dag is 75 gram carbs meer en low is 75 gram carbs minder
ook is dit een trainingsdag en op een rustdag zijn de 2 shakes vervangen door een bak magere kwark.
verder is de olie die er staat olijfolie waarin ik de koolvis heb bereid.

Voorbereiding
Ik ben niet iemand die gelijk zelf een naald in zen eigen lichaam zou zetten, veel te bang om het toch in de bloedbaan te injecteren. Ik zou hier dus graag de eerste kuur begeleiding in hebben. Is het een goed idee de huisarts hiervoor te vragen?

zoveel mogelijk tegengaan van de negatieve bijwerkingen
Ik heb op dit moment wat last van male boobies, komt in ieder geval door het wage hoge vet% (15-20) verder denk ik ook dat ik puffy niples heb, maar of ik ook gyno heb weet ik niet, maar ik wil er toch voorzichtig mee zijn. In ieder geval wil ik als ik aan mijn kuur ga beginnen minder dan 10% vet hebben omdat ik gehoord heb dat vetmassa zorgt voor meer aromatase.
Is het dan slim om tijdens mijn kuur iets te gebruiken om dat al tegen te gaan? en zoja ik heb verschillende dingen hier gelezen: clomid, nolvadex, arimadex (weet niet of ik het goed gespeld heb), proviron. En misschien zijn er meer, welke kan ik het beste gebruiken?

Verder voor leverbescherming. Mocht ik er ook orals bijnemen of misschien eerst alleen orals nemen is het dan slim om een leverontgifter te nemen? en zoja ik heb iets gelezen over de mariadistel. werkt dit?, Waar kan ik het krijgen? En ik welke dosering moet dit dan.

De kuur.

Ik doe hier even een suggestiue voor een kuur ik hoorgraag commentaar

week 1-2 - 500 mg Test Enth / EW
week 3-10 - 250 mg Test Enth / EW

De nakuur
ook over de nakuur hoor ik veel verschillende producten
HCG om verkleining van de testikels (testicular atrophy) te voorkomen of weer te herstellen, maar ik hoor ook dat dit tegenwoordig niet meer gedaan word, en is het wel nodig bij deze kuur? als het wel nodig is hoelang moet ik het gebruiken en in welke hoeveelheden?

verder nog om je testproductie weer op te starten heb je ook clomid en nolvadex. zijn er verschillen tussen deze 2 of kun je gewoon 1 gebruiken en is dit dan goed voor deze kuur?

Week 12-15 : 25 mg nolvadex

Zo een heel verhaal ik hoop dat jullie willen helpen. :D

Suggestie: niet kuren

en jij denkt dat ie dit allemaal zo op een rijtje zet om dan genoegen te nemen met jouw suggestie? juist ja, nuttige bijdrage hoor!

OT:
anti-e ga je pas mee aan de slag op het moment dat je problemen ervaart imho. aromatisatie geeft je niet alleen nadelige effecten (vocht, vet, gyno) maar draagt zeker bij aan je gains. dus waarom die vanaf het begin al direct in de weg staan? eerst proberen of je gevoelig bent.. niet gelijk naar middelen grijpen omdat je hier en daar wat (onzin) leest...

voor wat betreft je kuur vind ik de dosering aan de lage kant, maak er maar gewoon 500mg test van en vergeet die onzin van een frontload. orals zou ik ook uit mn hoofd zetten in het begin... mocht je het toch willen doen zou ik persoonlijk de mariadistel pas na mn nakuur pakken op de aanbevolen dosering.

nakuur doe je liever met nolvadex, is sterker spul en heeft een positief effect op je cholesterol. van clomid kan je ook nog eens oog-klachten krijgen...

hcg kan je dan voor zwaardere kuren bewaren, misschien als je met 19nor's aan de slag gaat.

hope this helps :)

:roflol: En over zijn dieet van 2500 heb je geen commentaar?

• Topic Starter Topic Starter
en jij denkt dat ie dit allemaal zo op een rijtje zet om dan genoegen te nemen met jouw suggestie? juist ja, nuttige bijdrage hoor!

OT:
anti-e ga je pas mee aan de slag op het moment dat je problemen ervaart imho. aromatisatie geeft je niet alleen nadelige effecten (vocht, vet, gyno) maar draagt zeker bij aan je gains. dus waarom die vanaf het begin al direct in de weg staan? eerst proberen of je gevoelig bent.. niet gelijk naar middelen grijpen omdat je hier en daar wat (onzin) leest...

voor wat betreft je kuur vind ik de dosering aan de lage kant, maak er maar gewoon 500mg test van en vergeet die onzin van een frontload. orals zou ik ook uit mn hoofd zetten in het begin... mocht je het toch willen doen zou ik persoonlijk de mariadistel pas na mn nakuur pakken op de aanbevolen dosering.

nakuur doe je liever met nolvadex, is sterker spul en heeft een positief effect op je cholesterol. van clomid kan je ook nog eens oog-klachten krijgen...

hcg kan je dan voor zwaardere kuren bewaren, misschien als je met 19nor's aan de slag gaat.

hope this helps :)

thnx voor de help.

Waarom geen frontload eigenlijk? ik las in zon sticky hier dat dat helpt en dat je dan met lagere doseringen meer gains haalt.

Maar dus als ik volgens jou goed begrijp dan dus:

week 1-10 - 500 mg Test Enth / EW
week 12-15 - nolvadex 25mg ED + eventueel mariadistel daarna?

en HCG laten staan.

:roflol: En over zijn dieet van 2500 heb je geen commentaar?

Begrijp me even goed dat is wat ik nu eet (Cut) om dat ik pas wil kuren wanneer me vet% minder dan 10 is.

het is dus NIET het eetschema dat ik tijdens mijn kuur ga doen, want dan uiteraard veel meer eten

Frontload helpt alleen maar je receptoren een opdonder te geven en te vernken.

Wel vind ik je begin post super. Deden meer noobs dit maar zo!

ik dacht niet dat ik er iets over gezegd heb. dus nee? (op de volgende retorische vraag ga ik overigens geen antwoord geven)

ik zie geen lengte, gewicht en bf% en trainings doel...
dus wat valt er dan over zn dieet te zeggen ??
daarnaast geeft hij aan dat ie er 20kg mee gegaind heeft..

dus wie ben ik dan om daar iets over te roepen?

het is natuurlijk stukken makkelijker om alleen te lachen en onzin uit te kramen gebasseerd op wat aannames? sorry, dat laat ik liever aan anderen over.

daarnaast heb ik zelf weinig interesse in al dat bb voeding paranoide gezever in de marge, ook dat laat ik liever aan anderen over (voedingssectie wellicht? dit is de roids sectie...)

ik ken hem niet maar 2500kcal dieet zegt heel weinig.. weleens wedstrijd dieets gezien joggie

verder vind ik je intro erg goed! kan weinig echte advies geven maar ik zou gewoon test op 500mg zetten

Ja ik heb hier al een hele tijd rondgelezen en gezien dat een wedstrijddieet vaak rond de 5000kcal begint.

Maar ik denk ook dat die mensen voordat ze beginnen met kuren ooit vanaf 2500 zoden zijn begonnen.

met 2500kcal word ik geleidelijk droger.
als ik weer ga clean bulken dan gaat het richting 3000-3300, enals ik dan die kuur ga doen zou het dus richting 3500-4000 gaan.

ik heb nog niet zoveel VVM dan wedstrijdbodybuilders.
dat van mij zal rond de80-85 kilo liggen

ik vraag me nog wel af is het slim mijnhuisarts te vragen voor begeiling bij het injecteren?

ik dacht niet dat ik er iets over gezegd heb. dus nee? (op de volgende retorische vraag ga ik overigens geen antwoord geven)

ik zie geen lengte, gewicht en bf% en trainings doel...
dus wat valt er dan over zn dieet te zeggen ??
daarnaast geeft hij aan dat ie er 20kg mee gegaind heeft..

dus wie ben ik dan om daar iets over te roepen?

het is natuurlijk stukken makkelijker om alleen te lachen en onzin uit te kramen gebasseerd op wat aannames? sorry, dat laat ik liever aan anderen over.

daarnaast heb ik zelf weinig interesse in al dat bb voeding paranoide gezever in de marge, ook dat laat ik liever aan anderen over (voedingssectie wellicht? dit is de roids sectie...)

lengte 180cm
gewicht 95kg
vet% 15-20% ik heb niet echt een idee.
rainingsdoel is spiermassa en krachtopbouw

goeie post...je hebt best wat research gedaan!
wat ze zal zeiden week 1/10 500mg test en dan week 12/15 40mg nolva

zou alleen niet de dokter vragen voor hulp...als je in je bil zet is de kans op ader raken minimaal.

goeie post...je hebt best wat research gedaan!
wat ze zal zeiden week 1/10 500mg test en dan week 12/15 40mg nolvadex

zou alleen niet de dokter vragen voor hulp...als je in je bil zet is de kans op ader raken minimaal.

Waarom zou jij je huisarts niet vragen dan?

Ik denk dat sowieso ik wel wat controle van de huisarts wil bv bloedwaardes, bloeddruk en prostaat, testikels nakijken of kan ik dat beter ook neit doen?

huisarts heeft toch zwijgplicht?

in belgie zijn de huisartsen naar ik hier op DBB hoor heel wat meer bereid om te helpen...
in nederland is dat een stuk minder...
Als ik voor mijzelf spreek kan ik rustig zegge dat mijn huisarts mij echt niet gaat helpen met zetten van injecties!vraag een ervaren bodybuilder of kennis in de verpleging ofzo?

thnx voor de help.

Waarom geen frontload eigenlijk? ik las in zon sticky hier dat dat helpt en dat je dan met lagere doseringen meer gains haalt.

Maar dus als ik volgens jou goed begrijp dan dus:

week 1-10 - 500 mg Test Enth / EW
week 12-15 - nolvadex 25mg ED + eventueel mariadistel daarna?

en HCG laten staan.

zo is ie wel in orde voor de eerste keer en zoals je beginpost hier is waren er maar meer zo ;je hebt je al goed ingelezen dus dat gaat wel goed komen ,succes met het wachten tot je 21 ste

Ik zal eens vragen of ik het gehele onderzoek kan krijgen.

Terug
Naar boven