MuscleMeat

Beginner vraagjes

SupG

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben een jongen van 19 jaar die graag wat wil gaan trainen maar ik weet niet waar ik moet beginnen, ik wil eigenlijk vooral mijn bovenlichaam wat trainen. Ik doe ook aan voetbal dus ik denk dat ik daarmee mijn benen ook al train. Ik wil eigenlijk vooral mijn bovenlichaam en armen trainen omdat ik vind dat ik te dunne armen en schouders heb en mijn bovenlichaam zit geen grammetje vet/spieren aan... Ik zit nu op een leeftijd dat ik denk dat ik daar wat aan wil doen, ik hoef niet gelijk hele grote spieren enzo maar een beetje breder worden wil ik wel graag.

Ik ben 1 meter 88 lang en 74 kg zwaar.

Nu heb ik hier dus helemaal geen ervaring mee en weet ik er niks vanaf, dus als iemand mij een beetje op weg zou willen helpen over wat ik het beste eerst kan gaan doen etc. zou ik erg waarderen.

Mvg,

SupG

Laatst bewerkt:
Lees de stickies over voeding en training;)

Hallo,

Ik ben een jongen van 19 jaar die graag wat wil gaan trainen maar ik weet niet waar ik moet beginnen, ik wil eigenlijk vooral mijn bovenlichaam wat trainen. Ik doe ook aan voetbal dus ik denk dat ik daarmee mijn benen ook al train. Ik wil eigenlijk vooral mijn bovenlichaam en armen trainen omdat ik vind dat ik te dunne armen en schouders heb en mijn bovenlichaam zit geen grammetje vet/spieren aan... Ik zit nu op een leeftijd dat ik denk dat ik daar wat aan wil doen, ik hoef niet gelijk hele grote spieren enzo maar een beetje breder worden wil ik wel graag.

Ik ben 1 meter 88 lang en 74 kg zwaar.

Nu heb ik hier dus helemaal geen ervaring mee en weet ik er niks vanaf, dus als iemand mij een beetje op weg zou willen helpen over wat ik het beste eerst kan gaan doen etc. zou ik erg waarderen.

Mvg,

Bas

wat typisch :D
maar ik raad je aan dat je gewoon je benen traint. je kunt een voetbal training ook niet vergelijken met de training die jij in de gym gaat uit voeren! en benen trainen is heel belangrijk voor je bovenlichaam (waarom? lees sticky's)

1. lees de sticky's
2. 3x pw full body (hoe wat en wanneer , lees sticky's)
3. zorg voor een goed voedingsschema(hoe wat en wanneer , lees sticky's)
4. zorg voor op zn minst 8 uur slaap per nacht (waarom? lees sticky's)
5. lees nog meer sticky's

welkom en succes :D

Idd begin gewoon met een fullbody trainingsschema en maak een goed bulk schema. Als je denk dat je nu al grote benen hebt dan zul je versteld staan als je je benen in de gym traint. Op dit forum vind je veel voorbeelden van fullbody schema's dus kijk daar eerst maar eens naar;).

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt allemaal, maar ik snap niet zo goed hoe je zo'n schema moet maken?
Kun je ook bij iemand op een sportschool hulp daarbij vragen ofzo?
Dat je hun verteld wat je wilt en dat ze zeggen dan moet je zo vaak met dit apparaat en zo vaak dit en zo vaak per week etc.?

ok bedankt allemaal, maar ik snap niet zo goed hoe je zo'n schema moet maken?
Kun je ook bij iemand op een sportschool hulp daarbij vragen ofzo?
Dat je hun verteld wat je wilt en dat ze zeggen dan moet je zo vaak met dit apparaat en zo vaak dit en zo vaak per week etc.?

ga eerst sticky's lezen. dan snap je vanzelf wel hoe het in elkaar zit. heb je je scheam voor elkaar?! post hem hier even, dan keuren we hem ff ;)

veel lees plezier

Je kan beginnen met het programma van Rippetoe. Google die naam maar eens. Terwijl je dat doet kan je je inlezen in deze sport en daarna zelf bepalen hoe je je programma verder wilt ontwikkelen.

wat typisch :D
maar ik raad je aan dat je gewoon je benen traint. je kunt een voetbal training ook niet vergelijken met de training die jij in de gym gaat uit voeren! en benen trainen is heel belangrijk voor je bovenlichaam (waarom? lees sticky's)

1. lees de sticky's
2. 3x pw full body (hoe wat en wanneer , lees sticky's)
3. zorg voor een goed voedingsschema(hoe wat en wanneer , lees sticky's)
4. zorg voor op zn minst 8 uur slaap per nacht (waarom? lees sticky's)
5. lees nog meer sticky's

welkom en succes :D
wat een bs kraam jij uit zeg
3x per week fullbody is niet nodig gelijk op split beginnen
en wat nu : 1. lees tickys 5. lees stickys
hij snapt wel als je 1x zegt hoor

Hij heeft toch gelijk, dat hij sticky's moet lezen, en niet alles staat in 1 sticky, voor elk onderwerp is een ander sticky, logisch dus dat hij meerdere keren attendeerd. Vertel jij mij maar is dan waarom je meteen op split moet beginnen, dat wil ik namelijk wel eens horen, omdat er heel veel zijn die zweren bij fullbody voor beginners. Rippetoe blijft uiteraard het beste voor beginners.

omdat de meeste idioten het niet snappen na een keer "lees de sticky's" en nog 25 onnodige topics openen.

jij wilt hem direct op een split hebben??? ondersteun die mening eens?!

omdat de meeste idioten het niet snappen na een keer "lees de sticky's" en nog 25 onnodige topics openen.

jij wilt hem direct op een split hebben??? ondersteun die mening eens?!
waarom zou je die jonge eerst op fullbody zetten? aangezien zijn doelen kan hij beter op split aangezien je daar meer vooruitgang mee ;)

wilde hij nu een basis gaan opbouwen kon die eerst met fb beginnen
maar voor zijn doelen is split

waarom zou je die jonge eerst op fullbody zetten? aangezien zijn doelen kan hij beter op split aangezien je daar meer vooruitgang mee ;)

wilde hij nu een basis gaan opbouwen kon die eerst met fb beginnen
maar voor zijn doelen is split

1. op een split groei je als beginner niet het hardst!
2. hij heeft nu nog in de gaten hoe belangrijk benen zijn, maar dat komt wel (hoop ik) dus dan is het wel handig als je met een FB begint...
3.ooit gehoord dat als jij je benen traint dat je dan meer testo aanmaakt. wat de groei over je HELE lichaam bevordert?
4. op isolatie word je niet groot. mits je al groot bent en je wilt perfectioneren...
5. compounds zijn je basis. daar word je groot van.

nu jij waarom splitten?

1. op een split groei je als beginner niet het hardst!
2. hij heeft nu nog in de gaten hoe belangrijk benen zijn, maar dat komt wel (hoop ik) dus dan is het wel handig als je met een FB begint...
3.ooit gehoord dat als jij je benen traint dat je dan meer testo aanmaakt. wat de groei over je HELE lichaam bevordert?
4. op isolatie word je niet groot. mits je al groot bent en je wilt perfectioneren...
5. compounds zijn je basis. daar word je groot van.

nu jij waarom splitten?
niet nu denken dat je alles weet je komt net pas kijken betreft het bodybuilding, minimale kennis heb je vriend

maargoed als jij hem wilt overtreffen met fullbody wie ben ik? ga gerust je gang ik hou je niet tegen haha wijsneus
en ga maar weer ontopic met je bullshit

niet nu denken dat je alles weet je komt net pas kijken betreft het bodybuilding, minimale kennis heb je vriend

maargoed als jij hem wilt overtreffen met fullbody wie ben ik? ga gerust je gang ik hou je niet tegen haha wijsneus
en ga maar weer ontopic met je bullshit

:banme:
hahah knull.... waarom reageer je niet op mijn vraag??? als jij wel zon kennis hebt knul xD
maar ipv die jongen zn topic te verzieken met andere mensen die wel nuttige tips geven te bashen, ga sticky's lezen "vriend".
lolled my ass off...

:banme:
hahah knull.... waarom reageer je niet op mijn vraag??? als jij wel zon kennis hebt knul xD
maar ipv die jongen zn topic te verzieken met andere mensen die wel nuttige tips geven te bashen, ga sticky's lezen "vriend".
lolled my ass off...
haha jij bent egt de domste idioot
zeg je zo; een ecto in me gym zei dat dumbbell flys je binnekant van borst isoleren , in t verstandlozen topic

maar dumbbell flys hebben wel degelijk effect op je binnenkant borst
jij bent egt zo zo zo dom
doe je huiswerk voordat je wat uitkraamt

en wat nu knul? jij bent hier een klein knulletje, eigenwijs, geen grammetje spier en vet , en een grote mond

en ik verziek die jonge zijn topic toch niet ik heb gezegd split-schema tot jij er tussenkomt

1. kan ik niet hard maken. de meeste mensen zweren bij een FB als beginner.
ik zelf heb ook vervaren dat ik beter/harder groei op een FB met veel compounds.
2. jazeker. het trainen van je benen zorgt ervoor dat er meer testosteron vrij komt na de training. en testo zorgt voor meer kracht en spiergroei.

let niet op sepu, hij schreeuwt alleen... hij legt niks uit, onderbouwt niks. dus ik neem hem niet zo serieus.

Mensen, hou het graag een beetje netjes. We hoeven het niet allemaal eens te zijn, maar agressieve en denigrerende posts zijn nergens voor nodig.

Terug
Naar boven