MuscleMeat

beginnersvra(a)g(en)

AltydHeerser

Novice
Waardering
0
beste mense!

ik heb een vraag.
ofjah, ik heb een aantal vragen.
aangezien dit niet de enige vragen zullen zijn(er komen ongetwijfeld wel meer vragen) zal ik ze hier in dit topic blijven stellen zodat ik niet voor elke vraag een nieuw topic hoef te openen.

wat ik me nu afvroeg was: maakt het nog veel uit wanneer je kwark eet?
heb al veel rondgelezen, dus ben erachter gekomen dat kwark toch echt noodzakelijk is, maar iedereen eet het 's avonds voor het slapen gaan.
is het op dat tijdstip het beste, of is het 's middags om 3 uur ook geen probleem?
en ik eet de kwark van de c1000, is een franse magere kwark. is deze goed of raadt iemand een andere aan?

en wat kan ik het best op me brood doen?
ik eet nu op mijn brood pindakaas, kipfilet, kalkoenfilet.
ik eet('s ochtends en 's middags totaal) ongeveer 10 sneedjes bruinbrood.

ik ben 1.95m en weeg 77 kg. moet dus zeker aankomen.
heeft iemand verder nog tips wat ik het beste kan eten?

alvast bedankt
AH.

Kwark bevat caseïne-eiwitten, dat zijn de trage eiwitten. Kwark eet je dus best 's avonds voor het slapengaan omdat deze dan 's nachts langzaam opgenomen worden. Overdag kwark eten is ook niks mis mee, maar dan kan je beter op de whey overschakelen. De beste momenten voor de whey-eiwitten (= snelle eiwitten) zijn 's morgens voor of bij het ontbijt en na training. Zij zorgen voor het snel op gaan komen van het metabolisme en het inzetten van spierherstel.

Alle magere kwark is eigenlijk goed. In de ene zal zullen wel wat meer eiwitten zitten dan in de andere, dat moet je ff vergelijken.

Je broodbeleg is goed, maar best niet alleen brood eten, mar ook havermout, brinta, rijst, aardappelen, groenten, fruit, eieren, mager vlees enz. Ook voldoende goede vetten tot je nemen: olijfolie, lijnzaadolie, noten, vette vis (makreel, tonijn, zalm) enz.

Best 6 à 8 maaltijden per dag consumeren. Je verhouding KEV in het oog houden, liefst elke maaltijd.

Best eerst je kcalbehoefte uitrekenen en dan een schemaatje samenstellen.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
brinta eet ik niet elke dag, maar wel regelmatig
denk dat ik per week zo'n 4x de dag begin met een flinke kom brinta ;)
en dat whey, dat kun je alleen via deze site krijgen, of waar is dat allemaal te koop?
's avonds eet ik wat de pot schaft (ben 17, dus woon nog thuis)
is óf rijst met kip, óf een pasta, óf het is aardappelen met groete en vlees

dus ik moet nu gewoon wat meer brood eten, hoef mijn beleg niet aan te passen(?)

Ik zou er voor zorgen dat je zwaar traint en iedere 2,5 uur eiwitten binnenkrijgt. Of dat nou whey is of kwark dat maakt niet zoveel uit.

ook enkele vragen ,ben vandaag begonnen en snap nog nagenoeg niets van voeding

- hoeveel kwark moet je tot je nemen per dag? weeg 80kg en 1m 78 groot als dat van belang is. ik train dagelijks(fitness en yshockey)
- frisdranken als cola en fanta liggen al ver achter mij maar is schweppes tonic nefast?
- is (veel) melk drinken goed of slecht( vet <-> calcium...)
- hoeveel stukken, verschillend, fruit moet je per dag binnenspelen?
- zaken als whey en supplementen hou ik beter voor later of mag ik dit al nemen in het begin? ik heb hier nl al potje creatine monohydrate staan van het merk perfect...
- wanneer eet ik het best, voor of na training? en wat is het laatste uur om te eten?(bv niets meer na 10uur behalve kwark)

er komen er nog wel meer af maar als bepaalde vragen al in faqs staan of ergens anders zeg dat dan en ik kijk zelf wel
thx

Laatst bewerkt:
^^ Ik ken er zelf nog niet heel veel van dus mensen mogen mij corrigeren.

Maar dacht best een uur tot half uur voor de training iets te eten maar als je bvb. een half uur nog iets eet ervoor, best iets klein zoals bvb. een banaan.

En dan direct na de training prot. shake
En dan een uur na de training weer iets eten.

Dat van die melk weet ik niet. Als je wilt bijkomen best toch wat melk drinken, ik lees soms dat je best wel veel melk mag gaan drinken dan.

Stukken fruit : Normaal gezien eet je zowizo minsten één stuk fruit per dag maar als je sport kan je dat toch al beter gaan opschroeven. Ik meng bvb. al 1 tot 2 bananen in een shake met yoghurt en dit maak ik 2 x per dag.

Best geen frisdrank drinken door de hoeveelheid suikers (maar weer niet zeker). Gewoon veel water & melk, groene thee....

Terug
Naar boven