Fitness Seller

Snelle, kcal rijke maaltijden?

Bezoekers in dit topic

Enforcerke

Novice
Lid geworden
15 apr 2015
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
64kg
Hallo, mijn doel is aankomen (dus bulken) ik weeg 64 kg en ik eet momenteel dagelijks rond de 3000 kcal,

mijn voedingsschema is als volgt:
ik eet om de twee uur:

maaltijd 1: weight gainer (900 kcal)

maaltijd 2: 200 gr kip 135 zilvervlies rijst

maaltijd 3: banaan, appel

maaltijd 4: 4 bruine sneedjes (2 met pindakaas, 2 met kipfilet)

maaltijd 5: avondeten (600 kcal ong)

maaltijd 6: volle franse kwark met druiven

maaltijd 7: ongezoute pindas

maaltijd 8: havermout koeken

(en na de fitness, 3x per week, volle melk met proteine shake en creatine)


Nu is mijn vraag, hebben jullie misschien wat ideetjes wat ik zoal kan eten 's avonds, of tussendoor

's avonds eet ik gewoonlijk iets van deze gerechten:

- bruine spaghetti met 200 gr kip, 150 gr broccoli, halve paprika, 4 tomaten
- bruine spaghetti met bolognaise saus
- volkoren wraps met kip, paprika, ui, knoflook, sla en kruiden
- kip met rijst (zoals maaltijd 2 altijd)
- lasagna

Maar ik ben een beetje uit ideën gelopen, ik ben een student met een beperkt budget en beperkte tijd, dus ik kan niet echt zo complexe dingen koken enzo, dus weet iemand simpele dingen waar veel kcal inzitten? en wat makkelijk te maken is

ook dingen voor binnedoor waar veel kcal inzitten, om zo mn dagelijkse kcal inname te verhogen , dignen zoals kwark, pindas etc

bedankt
 
De Aviko maaltijdzakken wellicht? Vind persoonlijk Spaanse & Zwitserse goed te eten. 10-15minuutjes en het is klaar.
 
Havermout met ei en volle melk als pannenkoek bakken en daar pindakaas en banaan op doen.
Volle melk, banaan en pindakaas tikken in z'n algemeen altijd wel lekker aan.
Weightgainer vervangen door voedsel of een zelfgemaakte shake bespaard je ook alweer op de kosten.

In plaats van rijst / kip kun je ook eens bonen met tonijn doen, met wat mayonaise en ketchup / curry door de tonijn.

En kijk vooral even rond op het forum. Dergelijke vraag is al tig keer gesteld en beantwoord. Er is genoeg 'inspiratie' te vinden in oudere posts (gebruik de zoekfunctie).
 
Havermout met ei en volle melk als pannenkoek bakken en daar pindakaas en banaan op doen.
Volle melk, banaan en pindakaas tikken in z'n algemeen altijd wel lekker aan.
Weightgainer vervangen door voedsel of een zelfgemaakte shake bespaard je ook alweer op de kosten.

In plaats van rijst / kip kun je ook eens bonen met tonijn doen, met wat mayonaise en ketchup / curry door de tonijn.

En kijk vooral even rond op het forum. Dergelijke vraag is al tig keer gesteld en beantwoord. Er is genoeg 'inspiratie' te vinden in oudere posts (gebruik de zoekfunctie).

Ja tonijn zie je veel, maar ik verafschuw vis, dus tonijn lust ik ook niet :/
 
Tja gezond is het niet maar af en toe junkfood schiet goed op voor kcal en is natuurlijk snel. Ipv water/thee/koffie altijd een drank die kcal bevat. Je vetinname verhogen. Op 64kg en 185 mag je gerust flink vreten. Zou denk ik meer naar de 4K kcal gaan.
 
Chocomel?

Wat ik zelf vaak eet is van die gevulde pasta ( ravioli ) met uitgebakken spek en carbonara saus. Zo klaar vol met kcal en ook nog eens lekker
 
Ja tonijn zie je veel, maar ik verafschuw vis, dus tonijn lust ik ook niet :/

Dan pak je koolvis of tilapia, kost ook geen drol.
En sommige dingen moet je 'leren' eten. Zo eet je kwark, tonijn, kipfilet en nog wel meer echt niet voor de smaak :rolleyes:.
Je kunt het wel lekker maken (marinades, kruiden, specerijen, sauzen, zoet / smaakstoffen).
 
Tja gezond is het niet maar af en toe junkfood schiet goed op voor kcal en is natuurlijk snel. Ipv water/thee/koffie altijd een drank die kcal bevat. Je vetinname verhogen. Op 64kg en 185 mag je gerust flink vreten. Zou denk ik meer naar de 4K kcal gaan.

Ja ikw eet het, maar ik vind het nu al moeilijk om uberhaupt aan de 3000 kcal te komen, zeker in het weekend als ik pas rond 11 u opsta...

Daarom dat ik wat dingen nodig heb waar echt veel kcal in zit voor iets snel tussendoor, wat niet veel tijd in beslag neemt
 
Ja ikw eet het, maar ik vind het nu al moeilijk om uberhaupt aan de 3000 kcal te komen, zeker in het weekend als ik pas rond 11 u opsta... Daarom dat ik wat dingen nodig heb waar echt veel kcal in zit voor iets snel tussendoor, wat niet veel tijd in beslag neemt
Vroeger opstaan, dat hoort er nu eenmaal bij ( je moet wat opoffering brengen)
 
Vroeger opstaan, dat hoort er nu eenmaal bij ( je moet wat opoffering brengen)

Als je laat opstaat, ga je meestal ook laat naar bed en heb je dus evenveel tijd om te eten etc. maakt geen fuck uit dus.
 
Als je laat opstaat, ga je meestal ook laat naar bed en heb je dus evenveel tijd om te eten etc. maakt geen fuck uit dus.

Ja, maar je vergeet dat als je na 20.00 eet het wordt opgeslagen als vet. Dit wil je toch zeker niet?!
 
Ja, maar je vergeet dat als je na 20.00 eet het wordt opgeslagen als vet. Dit wil je toch zeker niet?!

Ohja en alles wat je voor 8.00 eet wordt direct omgezet in spier.:o
 
Ja ikw eet het, maar ik vind het nu al moeilijk om uberhaupt aan de 3000 kcal te komen, zeker in het weekend als ik pas rond 11 u opsta...

Daarom dat ik wat dingen nodig heb waar echt veel kcal in zit voor iets snel tussendoor, wat niet veel tijd in beslag neemt
Zoals gezegd dus, niet bang zijn van wat minder 'schone' voeding. Spek met eieren, roomsauzen, pizza, Döner kebab. Mensen die weinig massa hebben zijn altijd bang om vet te worden, daardoor eten ze te schoon en komen ze niet aan.

Als je laat opstaat, ga je meestal ook laat naar bed en heb je dus evenveel tijd om te eten etc. maakt geen fuck uit dus.
Dat zou je denken, maar ik merk bij mezelf dat als ik vroeg begin met ontbijt, ik de rest van de dag meer kcal binnenkrijg.
 
Oke wie moet ik nu geloven? :p mijn dag verloopt indd meestal in eht weekend van 11 u 's morgens tot 2 u 's nachts,, denk dat als ik gewoon mijn maaltijden daarop verdeel, dat het niks uitmaakt?

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

en doordeweeks (zit op universiteit) sta ik ook elke dag pas rond half 10 op ik kheb elke dag laat les
 
Geloof (test) jezelf, iedereen is nu eenmaal anders :)
 
Oke wie moet ik nu geloven? :p mijn dag verloopt indd meestal in eht weekend van 11 u 's morgens tot 2 u 's nachts,, denk dat als ik gewoon mijn maaltijden daarop verdeel, dat het niks uitmaakt?

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

en doordeweeks (zit op universiteit) sta ik ook elke dag pas rond half 10 op ik kheb elke dag laat les

Als je zondag om een uurtje of 12 brak opstaat en de hele dag een beetje lui loopt te niksen, ja dan is het lastiger om veel te eten dan waneer je een actieve dag hebt vanaf 7u in de ochtend.

Maar voor je lichaam maakt het geen kut uit hoe wat en wanneer je eet, zolang je gemiddeld maar aan je benodigde voedingswaarde komt.
 
Als je zondag om een uurtje of 12 brak opstaat en de hele dag een beetje lui loopt te niksen, ja dan is het lastiger om veel te eten dan waneer je een actieve dag hebt vanaf 7u in de ochtend.

Maar voor je lichaam maakt het geen kut uit hoe wat en wanneer je eet, zolang je gemiddeld maar aan je benodigde voedingswaarde komt.

Ja in het weekend sta ik gewoon meestal op, dan begin ik gewoon te eten (meestal een shake ofzo), dan doordedag heb ik meestal gewoon overal wel wat te doen en 's avonds vaak uitgaan (ik drink geen alcohol meer sinds ik fitness)
 
Maaltijd 6,7 en 8 zie ik meer als 1 maaltijd. Gewoon de kwark met fruit pinda's en losse havermout door elkaar mikken. Dan kan je daarna nog een maaltijd inlassen.

Gooi er ergens eens 3 a 4 eitjes in. Gewoon gekookt eet dat prima makkelijk weg en is ook niet al te duur.

Je kan ook best eens een keer wat "ongezonders" eten. Dat is geen probleem.
Overigens is pure chocolade nog best gezond en lekker ook. ;)
 
Als je zondag om een uurtje of 12 brak opstaat en de hele dag een beetje lui loopt te niksen, ja dan is het lastiger om veel te eten dan waneer je een actieve dag hebt vanaf 7u in de ochtend. Maar voor je lichaam maakt het geen kut uit hoe wat en wanneer je eet, zolang je gemiddeld maar aan je benodigde voedingswaarde komt.

Dit lijkt me wel heel kort door de bocht ;)
Natuurlijk is maaltijdtiming belangrijk en moet je (bijvoorbeeld) snelle kh bij voorkeur na je training eten (of vlak ervoor) evt in combinatie met eiwitten.
 
In elk geval wat Big T zegt herken ik wel, als ik vroeg op sta en ik begin met een flinke maaltijd (soms 7,8 t/m 900 Kcal).
Dan tikt het flink aan de rest van de dag, 07.00 uur opstaan / 22.00 uur naar bed.

15 uur om te eten

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------

Niet dat ik momenteel zo veel eet, maar dat is weer een ander verhaal
 
Back
Naar boven