XXL Nutrition

Begonnen met krachttraining

Velperpoort

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
79kg
Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds kort heel fanatiek begonnen met krachtraining! Ik ben 1.86 lang en ik weeg 79kg. Ik wil mij dan ook vooral focussen op meer spiermassa, omdat ik mezelf eigenlijk te slank vind.

Momenteel volg ik (sinds één week) onderstaand schema, welke door een instructeur is opgesteld:

Fietsen: 10 minuten
Vertical Traction: 3 x 12 (45kg)
Chest Press: 3 x 12 (25kg)
Rotary Torso: 3 x 12 (15 kg)
Leg Press: 3 x 12 (120kg)
Shoulder Press: 3 x 12 (15kg)
Roeien: 10 minuten

Ik wil eigenlijk op maandag, woensdag en vrijdag gaan trainen. Is het dan verstandig om dit schema op die dagen te volgen? Is het naar jullie idee überhaupt een effectief schema?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Voeding ----> Rippetoe ----> rust

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds kort heel fanatiek begonnen met krachtraining! Ik ben 1.86 lang en ik weeg 79kg. Ik wil mij dan ook vooral focussen op meer spiermassa, omdat ik mezelf eigenlijk te slank vind.

Momenteel volg ik (sinds één week) onderstaand schema, welke door een instructeur is opgesteld:

Vertical Traction: 3 x 12 (45kg)
Chest Press: 3 x 12 (25kg)
Rotary Torso: 3 x 12 (15 kg)
Leg Press: 3 x 12 (120kg)
Shoulder Press: 3 x 12 (15kg)
Roeien: 10 minuten

Ik wil eigenlijk op maandag, woensdag en vrijdag gaan trainen. Is het dan verstandig om dit schema op die dagen te volgen? Is het naar jullie idee überhaupt een effectief schema?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Dus jij hebt gezegd dat je wilt bijkomen (vooral spiermassa) en dit is wat je krijgt? 5 toestelletjes en 30 min cardio.

• Topic Starter Topic Starter
Dus jij hebt gezegd dat je wilt bijkomen (vooral spiermassa) en dit is wat je krijgt? 5 toestelletjes en 30 min cardio.

Ja, daar komt het wel op neer. De ellende is dat ik (nog) weinig verstand van alles heb, waardoor ik moet vertrouwen op een goede instructie. Ik ben me wel druk aan het inlezen! Een week geleden ben ik gestart met deze training. Zou ik beter kunnen vragen of er meer toestellen ingezet kunnen worden?

Ja, daar komt het wel op neer. De ellende is dat ik (nog) weinig verstand van alles heb, waardoor ik moet vertrouwen op een goede instructie. Ik ben me wel druk aan het inlezen! Een week geleden ben ik gestart met deze training. Zou ik beter kunnen vragen of er meer toestellen ingezet kunnen worden?

meer toestellen? :roflol: nee, juist minder:) probeer met vrije gewichten te gaan trainen...
overleg of je daar rippetoe of stronglifts 5x5 kan gaan volgen, en zoek anders een locatie waar dat wel kan:P

Oke, eerste stap is die instructeur laten vallen, dat schemaatje wat ie je geeft is echt crap. Goed dat je je aan het inlezen bent, als je je goed inleest hier dan weet je over een paar dagen al 10x meer dan die noob van je sportschool.

+Cardio gelieve na de krachttraining indien mogelijk.
Waarop basseer jij je om hem cardio te laten doen? Hij hoeft helemaal geen cardio te doen! Hij vindt zichzelf te slank dus is cardio een grote nee!

OT: Goed inlezen, goed eten en rusten en zoek een schema dat je bevalt of stel er zelf een samen. Rippetoe of stronglifts (zijn gelijkaardig;)) zijn goede schema's. Ik heb zelf rippetoe gedaan en heb er een mooi resultaat van gekregen. Goed voor zowel massa als kracht in mijn ogen.:)

Terug
Naar boven