AndroidHealthClinic

Begonnen met trainen, graag feedback voedingschema

schoolboyK

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
19%
Na 1 jaar onserieus trainen wil ik vanaf nu het serieus gaan aanpakken. Dus ik heb hier en daar wat rond gelezen en heb nu een voedingsschema opgesteld. Ik hoop dat ik hier feedback op kan krijgen.

Ik wil nu gaan cleanbulken. Ik wil op 3000kcal gaan zitten en dan komt er op een trainingsdag een shake bij van 115 kcal. Ik train 3/4 per week met een 3-day split schema. Aangezien mijn lichaam zich nog in een beginnerfase bevind, zou ik graag spieren willen gainen en vet verliezen. Maar heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit misschien wat laag in de khoolydraten, maar heb hier voor gekozen omdat ik snel en makkelijk vetgain, met name rond mijn buikstreek. Maar alle adviezen daarover zijn ook welkom.

Mijn stats:
18 jaar
181 cm lang
71/72 kg
Circa 14 % VP
Ecto/Endo bodytype (Slank van nature, dunne ledematen en gewrichten, maar dan wel weer brede heupen, en gain vet makkelijk dus als ik niet op mijn voeding let zie ik er als een skinny/fat-guy uit)

Bijlagen

Ten eerste, begin eerst achter je onderhoud te komen. Eet bv. 2500 kcal voor 5 dagen lang en weeg jezelf elke dag. Als je dan niet aankomt of afvalt is dat je onderhoud.

Als je echt skinnyfat bent (je hebt geen foto bijgevoegd), zou ik je aanraden om te cleanbulken en niet meer dan 300 kcal boven je onderhoud te zitten.

Dan moet je nog een schema maken waarbij je alle spiergroepen 2x in de week pakt.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie. Mijn caloriebehoefte wist ik al en dat is circa. 2700 kcal. Dus daarom dat ik op die 3000kcal zit. Dus ik ga er nu van uit dat ik nu goed zit qua kcal. Maar ik zou graag willen weten of de verhoudingen van mijn voeding klopt en of ik misschien iets mis. En hoe het zit met vet verliezen en spieren gainen tegelijkertijd.

P.S. Lunch 2 bestaat uit 40,8 eiwitten, de rookvlees was per ongeluk niet meegenomen.

met jou gewicht zou ik minimaal op 170-180 gram eiwit zitten. vet kan je tussen de 60-70 gram houden, de rest koolhydraten. Aangezien je nu pas begint met serieus trainen, kan je wel in spier aankomen en vet verliezen. Maar dat gaat dan niet lukken boven je onderhoud (3000kcal)

Trouwens hoef je niet elke dag hetzelfde te eten. Ga naar myfitnesspal.com

Terug
Naar boven