MuscleMeat

behind neck press of military press

veperas

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
66kg
Vetpercentage
10%
hallo ;)

ik heb een hele tijd military press gedaan en ik dacht voor eens te wisselen ga ik eens vervangen door behind neck press en vind het een leuke oefening.

Nu later las ik dat behind neck press namelijk niet goed zou zijn en military press beter.

Als ik eerlijk ben vind ik persoonlijk dat behind neck press "beter" aanvoelt dan MP.

Bij MP krijg ik naar het einde toe ook was last in mn rug, wat bij behind neck press niet het geval is.

Nu wat is jullie mening hierover? terugschakelen naar MP of kan het geen kwaad voor behind neck press te doen?

ik wissel af(ook minder last bij neckpress,omdat ik bij mp mn rug te veel holt denk ik

Behind Neckpress uiteraard, die oefening dwarft alle andere schouder oefeningen BIGTIME!
Als afmaker pak ik wel vaak de zittende MP (wat eigenlijk niet MP heet:rolleyes:), maar dan het bankje iets meer naar achteren geheld..

Beter als minder blessuregevoelig voor je lichaam ja.

Wil je je schouders meer isoleren en zo dus minder bovenkant borst gebruiken dan is het idd een goeie oefening. Ik doe vaak de combo mp met db press. Behind the neck vind ik niet fijn en belast mijn schouders te veel.

Nooit doe ik behind the neck press wat een blessuregevoelige k*toefening is dat. Military press for the win

Als je geen last van je schouders krijgt .... ga je gang.

ik doe nooit behind the neck presses, veel te belastend voor de rotator cuffs.

• Topic Starter Topic Starter
ik zie dus dat de meningen verdeeld zijn lol

weet je ik zal gewoon afwisselen per week dat lijkt mij dan het beste

wie gaat er tot +10

Behind Neckpress uiteraard, die oefening dwarft alle andere schouder oefeningen BIGTIME!
Als afmaker pak ik wel vaak de zittende MP (wat eigenlijk niet MP heet:rolleyes:), maar dan het bankje iets meer naar achteren geheld..
dat is dan meer incline bp.

BTN press bah

Nou, bijna wel ja.., eerst strikt behind the neck dus, als afmaker is het idd heerlijk om schouders vol te knallen met een bijna incliner!
Maar lang niet zo schuin als echt incline-press uiteraard, maar wel meer in die richting!
Omdat je de hoek iets verandert van je bankje, hoef je je rug niet te hollen wat je heel vaak ziet bij MP en zittende schouder-press!

Wat imo ook gunstig is aan de hoek verandering, is dat de oefening ff nieuw aanvoelt (je gebruikt meer borst, minder traps/zijkant schouder), maar voorkant schouder word wel nog steeds belast..
Hierdoor word je toch even in staat gesteld de schouders vol te belasten!

Terug
Naar boven