AndroidHealthClinic

behind neck press of military press

Ik doe altijd de MP eventueel gevolgd met nog een setje of wat Push presses.

Behind the neck doe ik enkel met lichter gewicht wel eens meestal in een complex set (waar je meerdere oefeningen doet alvorens de barbell weer neer te leggen).

Behind the neck maakt je techniek niet uit qua schadelijkheid. De schouders staan voor de meeste mensen gewoon in een verkeerde positie bij deze variant.
Mp krijg je last van je rug omdat je de juiste techniek nog niet hebt. Military press is de veel betere oefening.

Behind the neck pompt mn delts wel 2x zo hard als normale MP's. Maar helaas raken mn schouders er wel geirriteerd van.

Behind the neck pompt mn delts wel 2x zo hard als normale MP's. Maar helaas raken mn schouders er wel geirriteerd van.

Ja, maar dat heb ik alleen wanneer ik met de zwaardere sets te diep gaat!
Bij de zwaardere setjes ga ik niet verder dan oor-hoogte (iets dieper dan par).

Ja, maar dat heb ik alleen wanneer ik met de zwaardere sets te diep gaat!
Bij de zwaardere setjes ga ik niet verder dan oor-hoogte (iets dieper dan par).

Dat doe ik sowieso bij alle setjes neck presses maar mn schouders voelen alsnog "gevoellig" na deze oefening.

Dat doe ik sowieso bij alle setjes neck presses maar mn schouders voelen alsnog "gevoellig" na deze oefening.

Lastig kerel, zou toch een manier zoeken dat ze met die oefening minder geirriteerd raken! En sowieso niet vaker dan 1x per week, liefst op aparte dag ofzo..

Ja!, maar een MP volstaat ook denk ik, tis gewoon erg persoonsafhankelijk imo...
Maar mijn schouders groeien gewoon het hardste op deze schouder-compound!

:thumbup: , Voel zelf behind the neck ook goed in mijn schouders. Normale schoulder press (85 graden)voel ik ook voor een groot deel in mijn borst. Zal wel komen door een te holle rug (te hoog gewicht). Enige probleem dat ik met behind the neck heb is dat hij onnatuurlijk aanvoelt, en mijn schouders vrij blessure gevoelig zijn :(.

:thumbup: , Voel zelf behind the neck ook goed in mijn schouders. Normale schoulder press (85 graden)voel ik ook voor een groot deel in mijn borst. Zal wel komen door een te holle rug (te hoog gewicht). Enige probleem dat ik met behind the neck heb is dat hij onnatuurlijk aanvoelt, en mijn schouders vrij blessure gevoelig zijn :(.

Ja, k*t is dat.., niet doen dan!

Sinds ik behined the neck press doe ben ik eindelijk van die isolatie meuk af... an waste of time.

Ik doe ook MP. Elke schoudertraining. Deze doe ik voordat ik behined the neck press doe. De nekpress doe ik in de smithmachine. Voelt super.

Maw je doet twee keer een oefening die eigenlijk hetzelfde doel heeft, namenlijk training van de voorkant schouder.(die btw bij de meeste borst oefeningen ook al aardig belast wordt)

Ja dat klopt. Maar me schouders beginnen nu pas echt te groeien merk ik.

Terug
Naar boven