Fitness Seller

Nieuws België behoort tot duurste landen van Europa

Ik ben een nederbelg, woon in Belgie, werk in Nederland. Heb dus alleen de lusten en niet de lasten van NL en BE. Bevalt me prima.
+ Goedkoop huis inclusief renteaftrek
+ Kinderopvang scheelt me tot 400 euro per maand netto
+ Goedkope auto's
+ Boodschappen doen in NL
+ Belastingvoordelen uit NL, ook over zaken waar je in Belgie al gesubsidieerd bent door de overheid
+ Zorgverzekering voor de kinderen alleen in BE nodig
+ Zorg is in Belgie veel beter geregeld dan in NL
+ etc
+ etc

belgie is het mooiste land ter wereld.

Ik ben een nederbelg, woon in Belgie, werk in Nederland. Heb dus alleen de lusten en niet de lasten van NL en BE. Bevalt me prima.
+ Goedkope auto's
+ Belastingvoordelen uit NL, ook over zaken waar je in Belgie al gesubsidieerd bent door de overheid
+ etc
+ etc

Je kan niet profiteren van beide landen hun subsidie's bv:
Huis in Belgie en werken in Nederland.
De Belgische staat geeft subsidies als je dubbel beglazing laat zetten of je zolder laat isoleren of zonnepanelen plaatsen of .....
In jouw geval kun je er niet van genieten om je belasting (werkend) in Nederland betaalt.

Ik ben van mening dat je ook moet werken in het land waar je ook woont.
Ik zelf woon maar 2km van .nl en ik ken de problemen ook van de grensarbeiders. Je betaalt langs beide kanten maar je kan niet profiteren van geen enkele kant. Ze naaien je gewoon weg. :)

belgie is het mooiste land ter wereld.

Vlaanderen bedoel je :) Want Wallonië ziet er maar onverzorgd uit :)

Laatst bewerkt:
Je kan niet profiteren van beide landen hun subsidie's bv:
Huis in Belgie en werken in Nederland.
De Belgische staat geeft subsidies als je dubbel beglazing laat zetten of je zolder laat isoleren of zonnepanelen plaatsen of .....
In jouw geval kun je er niet van genieten om je belasting (werkend) in Nederland betaalt.

Klopt, maar met veel zaken is het wel zo. Neem bijvoorbeeld kinderdagopvang.
Hierin zit de subsidie van de overheid al verrekend in de prijs. Dus betaal ik al een stuk minder dan wat mijn zus voor dezelfe service netto in NL betaald (zeg 1/3).
In Nederland zit de subsidie in de teruggave kinderopvang, omdat ik in NL werk gaat dit er ook nog eens vanaf. Ik betaal dus uiteindelijk maar 1/8 van wat zij betaald.

Zelfde met een leaseauto. Ik werk in NL, maar heb een BE auto. Ik betaal in NL bijtelling over de belgische cataloguswaarde. Deze ligt vaak 25% onder de NL cataloguswaarde.

Enige nadeel is dat je een zorgverzekering betaald in het land waar je woont EN in het land waar je werkt. Ik heb dus 200 euro aan overbodige kosten.

Al met al scheelt deze situatie me toch zeker 300 euro per maand. En dan reken ik er niet eens bij dat ik in een groter huis woon waarvoor ik 10 minuten verderop een ton (of meer) meer kwijt zou zijn.

Ach, het gaat maar om geld. Beter kijken wij op welke plaats wij staan op de ranglijst van gelukkigste mensen ter wereld.

Check:
http://en.wikipedia.org/wiki/Happy_Planet_Index

Nederland aan kop van Europa :rocker:

India, Marokko en Pakistan scoren zelfs hoger dan België. Denk dat er toch iets ni klopt met de berekening...

Klopt, maar met veel zaken is het wel zo. Neem bijvoorbeeld kinderdagopvang.
Hierin zit de subsidie van de overheid al verrekend in de prijs. Dus betaal ik al een stuk minder dan wat mijn zus voor dezelfe service netto in NL betaald (zeg 1/3).
In Nederland zit de subsidie in de teruggave kinderopvang, omdat ik in NL werk gaat dit er ook nog eens vanaf. Ik betaal dus uiteindelijk maar 1/8 van wat zij betaald.

Zelfde met een leaseauto. Ik werk in NL, maar heb een BE auto. Ik betaal in NL bijtelling over de belgische cataloguswaarde. Deze ligt vaak 25% onder de NL cataloguswaarde.

Enige nadeel is dat je een zorgverzekering betaald in het land waar je woont EN in het land waar je werkt. Ik heb dus 200 euro aan overbodige kosten.

Al met al scheelt deze situatie me toch zeker 300 euro per maand. En dan reken ik er niet eens bij dat ik in een groter huis woon waarvoor ik 10 minuten verderop een ton (of meer) meer kwijt zou zijn.

Werk je soms bij InfoSupport?

Word tijd dat de Belgen iets gaan doen aan hun wegen. Dan praten we wel weer verder.

Belgie, wat een k*tland is dat geworden zeg. Niks tegen belgen btw.

Heeft er in Belgie geen concurrentieslag plaats gevonden tussen de supermarkten. Hier is het toen behoorlijk beter geworden. Denk dat dat van invloed is geweest op de gemiddelde prijs.

Albert Hein is er sindskort bijgekomen wel.

Trouwens ik vind het in België allemaal reuze meevallen. Kan natuurlijk beter maar ik vind hier niet veel cry-worthy. Behalve dan een regering die een paar jaar op zich laat wachten.

nederland behoort ook tot een van de meest dure landen in europa, italie, spanje en frankrijk ook.

+ Goedkope auto's
+ etc
+ etc

Ben jij zo iemand? Vuile profiteur!i!i!i!i!i! :P

Terug
Naar boven