XXL Nutrition

Belgie : Transfer Perikelen

• Topic Starter Topic Starter
Anderlecht greep naast Grygera

Anderlecht heeft afgelopen week een vergeefse poging gedaan om Zdenek Grygera over te nemen van Ajax, zo melden Belgische media. De Amsterdammers wezen het aanbod van de Brusselse club resoluut af.

Grygera heeft bij Ajax nog een contract tot volgende zomer. Als de Amsterdamse club nog een transfersom wil ontvangen voor de Tsjechische verdediger zal deze komend seizoen verkocht moeten worden. Ajax lijkt hem echter aan zijn contract te houden.

Anderlecht is al geruime tijd op zoek naar een nieuwe rechtsback, maar diverse kandidaten kozen voor andere clubs of waren niet haalbaar. Toch hoopt de Brusselse club nog deze week een rechtervleugelverdediger aan te trekken.

Anderlecht aast op Zwitsere verdediger

Anderlecht heeft volgens Het Nieuwsblad bij FC Zürich geïnformeerd naar de transfervoorwaarden van Steve von Bergen. De centrale verdediger heeft nog een contract tot medio 2008 in Zürich.
Als de Brusselaars von Bergen willen overnemen zal de club dus nog een transfervergoeding moeten ophoesten. Von Bergen zelf gaf eerder al aan graag naar het buitenland te willen vertrekken.

Saillant: de centrale verdediger Hannu Tihinen maakte tijdens het tussenseizoen de overstap van Anderlecht naar FC Zürich.

Koop Onyewu :mad:

Oneywu is geen rechtsachter. Ze hebben al 5 centrale verdedigers: Van Damme (als is dat voor mij nog altijd een linskachter), De Man, Pareja, Vadis en Juhasz

We hebben nog een extra centrale verdediger nodig ook.

Claessens gaat mss tekenen voor Cercle Brugge

We hebben nog een extra centrale verdediger nodig ook.

Mss wel ik vind die Juhasz zeker geen goeie aankoop, eerder een paniekaankoop tijdens de winterstop. De man is ook geen topper, Vadis heeft tijd nodig, Van damme staat daar niet op zijn beste positie en Pareja dat is een goeie denk ik wel.

Bij Club mag er van mij ook centrale verdediger bij, ik begrijp niet waarom ze niemand meer aantrekken. Clement is blessure gevoelig, Dreesen ja heeft nog geen seconde gespeeld dus zal niet meteen een aanwinst zijn. Vandelannoite vind ik ook nog te groen achter zijn oren en Valgaeren ja wat heeft die al gedaan :rolleyes:

Juhasz is een sobere speler maar geen miskoop, hij is wel eerder een speler voor de breedte van de kern. Hij word ook te vaak gepakt op snelheid en in de Champions League zal dat geen kado zijn.

Deman is een onopvallende verdediger die zijn werk doet.

Ik ben er nog altijd niet uit wie beter is om op de linkback te spelen VDM of DSH, mijn voorkeur gaat uit naar DSH maar eigenlik moeten ze beiden vechten voor die plaats dat zal ze scherp houden.

Maar voor de moment zit het wat krap centraal dus word Van Damme daar uitgespeelt, niet z'n slechte keuze.

Valgaeren is altijd een beetje overschat geweest imo, mss moet Club Brugge eens denken aan Seyfo?

Club gaat voor de titel met Seyfo in de ploeg zal dat niet lukken :roflol:

Hij zou beter terug keren naar Lokeren daar was hij goed, bij Genk zijn zijn goeie matchen op één hand te tellen. Seyfo is meer een verdedigende middenvelder. Als hij centraal wordt uitgespeeld is die zo onzeker dat hij alle ballen buiten schopt :D. Joa Carlos zou niet mis staan. Vorig jaar preesde iedereen Smoje de hemel in, maar dit seizoen blinkt hij ook niet uit.

transfer nieuwtje: Dona Nkunku blijft bij Maldegem :D :D

Seyfo is een beenharde verdediger :mad: ..hij is nu ook geen topverdediger maar kom nu is hij goedkoop te halen en zeurt niet als hij op de bank zit.

Genk werd met hem in de ploeg kampioen :P :)

Haha heb jij het nu echt over Soley Seyfo :roflol:

Ik heb niet gezegd dat hij een topspeler is :)

Wie zou je kiezen Valgaeren of Seyfo? Ik zie Seyfo als (goedkope) oplossing op korte termijn en de winter (of zomer) kan Brugge kijken voor een verdediger van een zwaarder kaliber.

Seyfo heeft een terugval gekend maar heeft bewezen dat hij het kan, is het dan verkeerd om dergelijke speler voor een (half) seizoen te huren?

Hij was trouwens gewoon basisspeler vorig jaar.

vadis verwacht ik na nieuwjaar of volgend jaar in de eerste ploeg heb hem al een paar keer aan het werk gezien en is een type kompany heeft zeker ook een grote toekomst voor zich

Zoals gewoonlijk wordt er op de laatste dagen van de transfermarkt nog heel wat aangekocht en verkocht.

Zo gaat Snoeckx naar Beveren

Sereberennikov naar Cercle ( eindelijk is ie weg)

Anderlecht zou nu toch meewerken om Mbo te transfereren, Levante is nog altijd geïntereseerd

Kolar gaat nar Ajaccio

Laquait naar het buitenland?

Moons zou zijn plaats in nemen bij Charleroi

Pletikosa zou toch naar Standard komen.

Vairelles en Lierse gaan uit elkaar. Eindelijk zou ik zeggen watn Tony speelt al een jaar in de B-kern.

Recreativo nieuwkomer in de spaanse competitie. Eindelijk heeft hij zijn verdiende transfer

Didier gaat naar GBA, goeie keuze :thumb:

Pletikosa zou nu toch niet naar Standard gaan, wat een soap maken ze er weer van. Verder blijven ze ook nog geïnteresseerd in Bassegio en Tudor. Ook de naam van Sonck valt weer al heeft ie al te kennen gegeven niet weg te willen uit Duitsland

GBA trekt ook nog 2 spitsen aan Okoro en Abuda (Adailson Pereira Coelho )

Charleroi trekt mogelijk Luzi aan als vervanger van Laquait. Weer geen geluk voor Moons. Luzi Moeskroen had zijn basisplaats verloren aan Martin (onbegrijpelijk)

Moeskroen zoekt nu ook nog vlug een doelman en was geïnteresseerd in Jan Van Steenberghe die echte niet weg mocht van Anderlecht ook Mark Volders ( zonder club) staat in de belangstelling.

Lokeren trekt nog vlug een servier Stojanovic aan een aanvallende middenvelder uit de servische tweede klasse:rolleyes: .

Er is te weining interesse in Mbo dus blijft hij zeker tot nieuwjaar bij Anderlecht

Mrdja(lierse) wordt verhuurt aan Zulte-Waregem. Zo hebben ze nu toch hun spits die ze zochten. Lierse is nu voor mij degradatiekandidaat nummer 1: Mrdja was de enige ongeveer die kon scoren voor lierse. Bob Peeters zal nu die zware taak alleen moeten dragen want er komt geen spits bij zeggen ze bij Lierse.

Laatst bewerkt:
Kroatische spits Ljubojevic naar RC Genk

Kpaka tekent mogelijk bij een franse 2de klasse Amiens

Seyfo gaat mss naar Galatasaray

Claessens en Moons vinden geen nieuwe werkgever

Stojanovic gaat mss naar Brussels

Engelaar schermt met interesse van verschillende nederlandse ploegen

Brussels wil Bouchouari huren van Standard net als Coelho ex westerlo die niet veel aan spelen toe komt bij Getafe.

Dacht wel dat het jouw ging intereseren :roflol:

Hulde@Mezelf

Ruil Mpenza-Onyewu in de maak

Standard heeft nood aan offensieve versterking en denkt daarbij aan Mbo Mpenza van Anderlecht. Die club heeft op zijn beurt een verdediger nodig en toont al langere tijd interesse in Oguchi Onyewu van Standard. Een ruil lijkt in de maak.
"Standard heeft ons nog niet gecontacteerd voor Mbo (die weg mag bij Anderlecht, red.)", zei Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck in Het Laatste Nieuws. "Maar als ze willen praten, kan dat. Misschien is er wel een speler van Standard die ons kan interesseren."

Met die speler van Standard doelt Van Holsbeeck op Onyewu. Anderlecht toonde op het einde van vorig seizoen interesse voor Onyewu, maar die stond toen ook in de gratie van enkele Engelse clubs. Nu hij niet naar Engeland lijkt te vertrekken, kan Anderlecht een mooie verbetering zijn.

Ook heeft Standard interesse in twee Charleroi-spelers. Spits Orlando en verdediger Dante staan in de gratie van de Rouches.

Uitstekend :cool:

FC Twente vrijwel rond met Engelaar

Niet NAC maar FC Twente wordt vrijwel zeker de nieuwe club van Orlando Engelaar. De club uit Enschede heeft reeds een akkoord bereikt met Racing Genk, waar Engelaar mocht vertrekken.
Lange tijd hield FC Twente zich stil op de transfermarkt. Geruchten over potentiële aanwinsten waren er wel, maar zelden reageerde de clubleiding op namen. Op de laatste dag voor het sluiten van de transfermarkt verrast Twente toch met het aantrekken van Engelaar.

De spelmaker van Racing Genk maakte naam bij NAC, waar hij twee sterke seizoenen kende. Het leverde hem een transfer op naar de Belgische topclub, waar hij echter in problemen kwam door kritische uitlatingen. Het afgelopen seizoen speelde Engelaar, die zijn jeugdopleiding genoot bij Feyenoord, daarom al een stuk minder. De club gaf hem bovendien te verstaan dat hij mocht vertrekken, maar niet tegen elke prijs.

De afgelopen maanden informeerde naar verluidt Feyenoord meermaals naar de creatieve middenvelder. De afgelopen dagen werd Engelaar vooral gelinkt aan Willem II en NAC, maar de naam van FC Twente viel nimmer

Heeft mij nooit kunnen overtuigen.

Théréau verlaat Charleroi na enkele maanden

Cyril Théréau houdt het na enkele maanden al voor bekeken bij Charleroi. Hij gaat aan de slag bij Steaua Boekarest. Eind juni kwam Théréau over van de Franse tweedeklasser Angers.
Tijdens de eerste vier speeldagen scoorde hij drie doelpunten. Donderdag moet Théréau nog medisch gekeurd worden en nadien zal hij een contract voor vier seizoenen tekenen. Steaua zou Charleroi tussen de 500.000 en 700.000 euro betalen. Steaua schakelde in de voorronde van de Champions League Standard uit.

Raar

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven