Manny Ribera
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(hoelijk krijgen we Kpaka terug van bij GBA)
"Ik wil heel graag terugkeren naar Anderlecht"
Walter Baseggio mist "het echte voetbal"
Hoe gaat het met Walter Baseggio? De middenvelder doet het niet meteen verbluffend bij Treviso. De Italiaanse club staat op een flauwe 17de plaats in de tweede klasse en dat terwijl het vorig seizoen nog in de Serie A speelde.
"Ik voel me hier goed", zegt Baseggio in HNB. "Dit stadje bevalt me. Als ik wat vrije tijd heb, dan vind ik mijn weg in de talrijke modewinkels. Da's mijn lang leven. Nee, ik kwijn hier niet weg."
In juni 2007 loopt zijn contract af, maar over de toekomst weet Baseggio nog niets. "Standard? Meer dan polsen deden ze niet. Een mooie club, maar hun aandacht stelde totnogtoe niks voor. Misschien blijf ik wel bij Treviso."
"Ik voel dat ik bij Trevisop iets mis, namelijk het spel op het hoogste niveau. Vandaar ook mijn gebrek aan regelmaat. Ik heb nu eenmaal uitdagingen nodig. Als ik bijvoorbeeld een match moet spelen tegen pakweg Pescara, dan voel ik dat aan als een opoffering. Ik wil voetballen, betrokken worden bij het spel."
"Ik mis de internationale competitie met de Rode Duivels, de Belgische competitie en de Champions League met Anderlecht. Ik ben niet rancuneus. Ik heb alles te danken aan Anderlecht. Mijn vurigste wens is ooit terugkeren naar het Astridpark als nummer tien. Ik ben de club en de supporters dankbaar voor wat ze me hebben gegeven."

Dufer wil weg bij Club Brugge
Grégory Dufer stuurt aan op een vertrek bij Club Brugge tijdens de winterstop. De 25-jarige flankspeler komt weinig aan spelen toe en hoopt binnenkort duidelijkheid te krijgen over zijn situatie.
De viervoudige international is aan zijn tweede seizoen bij Club Brugge bezig. Vorig seizoen kwam hij in 19 competitiewedstrijden aan de bak. Dit seizoen lijkt het van kwaad naar erger te gaan. Hij zit zelfs niet in de kern van 18 spelers voor de confrontatie met Sporting Charleroi, zijn ex-club.
Dufer wil ten laatste op 18 december, na de laatste thuiswedstrijd van 2006, weten waar hij aan toe is. De middenvelder sluit een terugkeer naar Charleroi niet uit. Club Brugge heeft het laatste woord in deze zaak, want het contract van Dufer loopt pas medio 2009 af.
Grégory Dufer doorliep de jeugdreeksen van Charleroi en stootte er in 2000 door naar de eerste ploeg. Na vier succesvolle seizoenen ging hij zijn geluk beproeven bij het Franse Caen. Steve Dugardein vergezelde Dufer. Caen degradeerde echter naar de Ligue 2. Dugardein keerde naar Moeskroen terug. Dufer belandde bij Club Brugge.
Denk niet dat ze nog iemand halen die een meerwaarde zou kunnen betekenen."Het kan nu snel gaan met Hoefkens"
Volgens Sporza kan het nu heel snel gaan met de transfer van Carl Hoefkens naar Club Brugge. De verdediger was donderdag in Brugge om te onderhandelen met de clubleiding. Enkel Stoke City, de club van Hoefkens, werkt nog niet mee.
"Beide clubs zitten nog altijd om de tafel", vernam Sporza. "Alles zou wel eens heel vlug kunnen gaan en in een stroomversnelling terecht kunnen komen." Stoke City haalde deze maand al twee defensieve versterkingen waardoor Hoefkens overbodig lijkt.

Knol kan naar West Ham en Anderlecht
Ruud Knol lijkt nog deze winterstop over te stappen naar het Belgische Anderlecht of het Engelse West Ham United, meldt het AD. Door het aantrekken van Giovanny Patricio Espinoza is de verdediger in feite overbodig.
De centrale verdediger van Vitesse heeft een aflopend contract en kondigde onlangs aan niet te willen praten over een langer verblijf. Daarop ging de clubleiding op zoek naar een vervanger en vond die in Espinoza. Daardoor lijkt een vertrek van Knol bespreekbaar voor de Arnhemmers. Het Belgische Anderlecht en het Engelse West Ham United hebben concrete belangstelling.
Mocht Vitesse nog deze afscheid nemen van de blonde mandekker, dan kan het wel een kleine transfersom bijschrijven op de niet bepaald riant gevulde bankboekje.
Anderlecht!
Moet dat daarvoor zolang duren 
Iets zegt me dat cedric weer een domme transfer heeft gedaan. Hij had beter het seizoen uitgedaan bij waregem, hij had nu bijna zijn oude niveau bereikt.
. Hahaha ongeloofelijk. Zelfs bij trevisio kon hij geen vaste stek veroveren. Ik dacht dat de beste positie van Vandenborre verdedigende middenvelder was, waarom dan baseggio halen
, Anthony zal zijn rechtbackpositie waarschijnlijk definitief moet afstaan aan Wasliweski.Baseggio terug bij Anderlecht
Walter Baseggio keert terug naar Anderlecht. De 28-jarige middenvelder tekent straks zijn contract nadat de transfer van Leiva naar Charleroi helemaal is afgerond.
Baseggio zal waarschijnlijk een nieuw contract tekenen bij Anderlecht tot 2009. Hij komt over van het Italiaanse Treviso.
De voorbije week sprak Baseggio liefst drie keer met Vercauteren. De middenvelder is ook vier kilogram verloren in Italië.
"Veel wil ik nog niet kwijt", reageert Baseggio in HLN. "Eerst moet de transfer helemaal rond zijn. Het belangrijkste voor mij is dat er met de trainer weer een goede basis is om samen te werken. We hebben een paar keer met hem gepraat en ik heb hem effectief gezegd dat ik mijn fouten uit het verleden begrepen heb."
Baseggio moet inleveren bij Anderlecht
De koffers van Walter Baseggio staan klaar. De 28-jarige middenvelder hoopt terug bij Anderlecht aan de slag te kunnen gaan. Anderlecht stelt enkele voorwaarden. Er moet eerst een overeenkomst zijn met Charleroi over Cristian Leiva, en Baseggio moet zwaar inleveren.
Walter Baseggio vertrok halfweg het seizoen 2005/2006 naar het Italiaanse Treviso. De middenvelder kwam bij Anderlecht nog amper aan spelen toe. De relatie met trainer Frank Vercauteren was helemaal verzuurd. Manager Herman Van Holsbeeck sprak na zijn vertrek over een "zuiveringsoperatie in de kleedkamer".
Baseggio degradeerde met Treviso naar de Serie B en droomde van een terugkeer naar zijn Anderlecht. Paarswit liet Yves Vanderhaeghe gaan en koos voor Cristian Leiva, als stand-in voor Lucas Biglia. Maar Leiva wil kost wat kost weg. En zo komt Walter Baseggio terug in beeld.
De verloren zoon had een goed gesprek met Vercauteren en Van Holsbeeck waarin hij zijn verontschuldigingen aanbood. Anderlecht is bereid om Baseggio een nieuwe kans te geven. De 28-jarige middenvelder moet op financieel vlak wel zwaar inleveren.
Walter Baseggio voetbalde van 1985 tot 1991 bij SC Clabecq en stapte daarna naar de jeugdopleiding van Anderlecht over. In 1996 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal. Baseggio groeide er snel uit tot de publiekslieveling.