XXL Nutrition

Belgie : Transfer Perikelen

Brian Pinas ruilt Cercle Brugge voor NAC Breda

Bouchouari blijft bij Standard

Stojanovic gaat naar Brussels

Kpaka naar Roeselare :D (hoelijk krijgen we Kpaka terug van bij GBA)

Seyfo blijft bij Genk

Charleroi probeerde nog Ceh (ex club nu austia wien) los te weken maar hun bod was te laag

Ook een hun bod op Dufer was te laag, maar ik denk niet dat Brugge om zou laten gaan

Was Scaloni (Deportivo) speelgerechtigd in de CL had Anderlecht hun nieuwe 'grote' rechtsachter binnen. Maar Scaloni zou te veel kosten aan salarissen om hem alleen maar te doen spelen in de competitie, anders was de komst van een 5de Argentijn een feit.
Tristan een spits van dat zelfde Deportvio moet daar ook weg, beiden nochthans goeie spelers :scratch:

• Topic Starter Topic Starter
In plaats dat ze Scaloni aantrekken voor volgend seizoen :(

Ja dan zou ie al zeker ingespeeld zijn. Speelde overigens mee op het WK met Argentinie dus is het zeker een topper voor de belgische competitie.

Wamberto heeft eindelijk onderdak gevonden bij zijn ex club Bergen. Goed zo Wambie. Hij heeft wel nog een grote fysieke achterstand zodat we hem niet meteen op het veld moeten verwachten.

hoop dat we morgen winnen tegen armenie anders is het ek nu al voorbij:(

Na die vorige wereldprestatie heb ik niet veel zin om te kijken. Ze zijn volgens mij nu al excuses aan het zoeken moest het weer verkeerd gaan. Z e zouden namelijk moeten spelen op een patatteveld :D.

"Ik wil heel graag terugkeren naar Anderlecht"

Walter Baseggio mist "het echte voetbal"

Hoe gaat het met Walter Baseggio? De middenvelder doet het niet meteen verbluffend bij Treviso. De Italiaanse club staat op een flauwe 17de plaats in de tweede klasse en dat terwijl het vorig seizoen nog in de Serie A speelde.
"Ik voel me hier goed", zegt Baseggio in HNB. "Dit stadje bevalt me. Als ik wat vrije tijd heb, dan vind ik mijn weg in de talrijke modewinkels. Da's mijn lang leven. Nee, ik kwijn hier niet weg."

In juni 2007 loopt zijn contract af, maar over de toekomst weet Baseggio nog niets. "Standard? Meer dan polsen deden ze niet. Een mooie club, maar hun aandacht stelde totnogtoe niks voor. Misschien blijf ik wel bij Treviso."

"Ik voel dat ik bij Trevisop iets mis, namelijk het spel op het hoogste niveau. Vandaar ook mijn gebrek aan regelmaat. Ik heb nu eenmaal uitdagingen nodig. Als ik bijvoorbeeld een match moet spelen tegen pakweg Pescara, dan voel ik dat aan als een opoffering. Ik wil voetballen, betrokken worden bij het spel."

"Ik mis de internationale competitie met de Rode Duivels, de Belgische competitie en de Champions League met Anderlecht. Ik ben niet rancuneus. Ik heb alles te danken aan Anderlecht. Mijn vurigste wens is ooit terugkeren naar het Astridpark als nummer tien. Ik ben de club en de supporters dankbaar voor wat ze me hebben gegeven."

Walter :no:

Dufer wil weg bij Club Brugge

Grégory Dufer stuurt aan op een vertrek bij Club Brugge tijdens de winterstop. De 25-jarige flankspeler komt weinig aan spelen toe en hoopt binnenkort duidelijkheid te krijgen over zijn situatie.

De viervoudige international is aan zijn tweede seizoen bij Club Brugge bezig. Vorig seizoen kwam hij in 19 competitiewedstrijden aan de bak. Dit seizoen lijkt het van kwaad naar erger te gaan. Hij zit zelfs niet in de kern van 18 spelers voor de confrontatie met Sporting Charleroi, zijn ex-club.

Dufer wil ten laatste op 18 december, na de laatste thuiswedstrijd van 2006, weten waar hij aan toe is. De middenvelder sluit een terugkeer naar Charleroi niet uit. Club Brugge heeft het laatste woord in deze zaak, want het contract van Dufer loopt pas medio 2009 af.

Grégory Dufer doorliep de jeugdreeksen van Charleroi en stootte er in 2000 door naar de eerste ploeg. Na vier succesvolle seizoenen ging hij zijn geluk beproeven bij het Franse Caen. Steve Dugardein vergezelde Dufer. Caen degradeerde echter naar de Ligue 2. Dugardein keerde naar Moeskroen terug. Dufer belandde bij Club Brugge.

.....

Vond het nochthans een goeie transfer, maar dat hij zo weinig speelt ligt volkomen aan zichzelf.

Lierse koopt braziliaanse spits Tailson die we nog wel kennen van Lokeren en Moeskroen

Een goeie aankoop!

Lierse kan beter eens bij Anderlecht, Club Brugge, genk... gaan shoppen en 2-4 spelers huren.

Financieel zullen ze enkel het contract voor een half seizoen moeten overnemen en hebben ze ook de garantie dat het goeie spelers zijn.

Neem nu Roelandts (B - Kern) , Soley (Bank), Dufer (Bank), Allagui (Talent)...

Anderlecht blijft maar speuren naar verdedigers

do 28/12/06 - Anderlecht blijft op zoek naar verdedigers. Na Edson Braafheid, de linksback van Utrecht, is paars-wit Luis Filipe op het spoor gekomen. De Portugees krijgt goeie cijfers mee uit Braga. Maar de rechtsback kost ook aardig wat geld: vier miljoen euro. En dat vormt een ferm obstakel.

Luis Filipe (27) is rechtsback bij Sporting Braga, in Portugal. Hij kreeg al enkele lovende scoutingsrapporten. Onder meer van Pär Zetterberg.

"Anderlecht speelt elk jaar in de Champions League. Filipe ziet een transfer wel zitten", zegt de zaakwaarnemer van de Portugees in Het Laatste Nieuws.

"Een overstap is dus zeker mogelijk", voegt die eraan toe. "Al is er ook interesse uit Engeland en Spanje."

Er is nog wel een obstakel van formaat: Anderlecht wil de vraagprijs van vier miljoen euro niet betalen. Filipe heeft nog een contract voor anderhalf jaar bij Braga.

Edson Braafheid (23), de linksback van Utrecht, is in juni einde contract en kost slechts 250.000 euro. Anderlecht sprak al met zijn vader. Maar is Anderlecht wel op zoek naar een linksachter?

De keuze voor linksback Braafheid blijft opmerkelijk: Anderlecht wilde ervaring voor zijn verdediging: Braafheid is 23 en bovendien kunnen Olivier Deschacht en Jelle Van Damme uit de voeten op links.

Kevin Roelandts: "Westerlo is mijn eerste keuze"

do 28/12/06 - Kevin Roelandts heeft gekozen, zo lijkt het. De spits van Club Brugge had immers een goed gesprek met Westerlo. Roda JC meldde zich voor Mohamed Sarr en Lierse wil een tandem vormen met Bolton. Onze weetjes.

Kevin Roelandts (Club Brugge) beslist vrijdag waar hij na de winterstop aan de slag gaat. "Vrijdag praat ik met Marc Degryse. Dan hak ik de knoop door", zegt de spits in Het Laatste Nieuws.

"Praktisch zou Zulte Waregem de beste keuze zijn. Maar als ik naar het sportieve kijk, dan is Westerlo mijn eerste keuze", bekent Roelandts.

"Ik heb een gesprek gehad met de club en met coach Herman Helleputte en dat gaf mij een goed gevoel. Normaal gezien beslis ik voor het eind van 2006."

Kevin Roelandts, Grégory Dufer en Olivier De c**k kregen bgein van de maand van Degryse te horen dat ze Club Brugge mogen verlaten tijdens de winterstop.

Roda JC wil werk maken van de komst van Mohamed Sarr (Standard). Het contract van Sarr loopt af in de zomer en hij weigerde onlangs een contractverlenging. Ook Keulen en Sochaux zouden interesse hebben voor de centrale verdediger.
De Portugezen Areias en Matias voelen zich niet goed in hun vel bij Standard, weet ook Het Belang van Limburg. Een van hen mag vertrekken. Ook Kovalenko, Junior en Bouchouari mogen weg.

Standard werft drie Braziliaanse verdedigers aan

De spelers werden gescout door ex-trainer Dominique D'Onofrio.Standard Luik heeft zich met drie Braziliaanse verdedigers versterkt. Dat meldt de Belgische vicekampioen woensdag op zijn website. Marcos Camozzato, Felipe Soares en Frederico Burgel Xavier komen allen over van Internacional de Porto Alegre, dat onlangs nog de Wereldbeker voor clubs won. Ze tekenden alledrie een contract voor anderhalf jaar, met een optie op twee bijkomende seizoenen.

De 23-jarige Camozzato, de 21-jarige Soares en de 20-jarige Burgel Xavier werden in november in Brazilië door technisch diecteur Dominique D'Onofrio gescout. Donderdag en vrijdag ondergaan ze in Luik de medische proeven, waarna ze vanaf 2 januari met Standard op winterstage kunnen in het Portugese Portimao.

Spelers
Marcos Camozzato (°17/06/1983 - 1m81) is een rechtsachter. Hij beschikt over een dubbele Braziliaanse-Italiaanse nationaliteit. Bij Internacional kwam hij dit seizoen slechts zeven competitiewedstrijden in actie. Vorig seizoen was hij nog bij tweedeklasser Caxias aan de slag.

Linksachter Felipe Soares (°22/07/1985 - 1m83) speelde 20 wedstrijden voor Porto Alegre. Hij was veertig keer Braziliaans jeugdinternational.

Frederico Burgel Xavier (°15/01/1986 - 1m88) was één van de beloften van Porto Alegre. Hij is een centrale verdediger.

De winterkoopjes

Dante (charleroi) naar Standard gekocht
Roelandts (club) naar Gba huurbasis
Dufer (club) naar Lokeren? idem
Allagui (anderlecht) naar Roeselare idem
Vanderhaeghe (anderlecht) naar Moeskroen of Roeselare definitief
Akin(anderlecht) naar Keulen?
Coelho(Flamengo) naar Genk huurt
Verhulst(beveren) naar Genk gekocht
Een fransman en Bouchouari naar Brussels huurbasis
Perbet (strasbourg) naar Charleroi huurbasis
Claessens en Moons (genk) naar Lierse Huurbasis?
Janssens (Z-W) naar Lierse definitief

AA Gent heeft een 2e Togolees toege-
voegd aan zijn kern, zegt HNB. Djima
Oyawolé is de neef van Adekanmi Olufade
en speelde eerder al voor Gent toen
Patrick Remy nog trainer was. Hij ver-
liet Gent in 2002. Oyawolé tekende een
contract tot het einde van het seizoen.

* Met de transfer van Kevin Roelandts
is Germinal Beerschot klaar met zijn
huiswerk. "Alleen van Charlton kan er
misschien nog iets komen", zegt Aimé
Anthuenis in GvA. "Maar die gesprekken
bevinden zich nog in de beginfase."
Ondertussen mogen Patricio Gonzales,
Victor Figueroa en Patrick Okoro de
club verlaten. De Argentijnen kijken
uit naar een ploeg in hun geboorteland.
Okoro traint voorlopig met de B-kern.
­ Vanderhaeghe niet mee op stage

verder ook nog
Max von Schlebrügge is de nieuwe centrale verdediger op het verlanglijstje van Anderlecht

Anderlecht neemt rechtsachter Wasilewski mee op stage

Bij Brugge blijf het opvallend stil??? Denk niet dat ze nog iemand halen die een meerwaarde zou kunnen betekenen.

"Het kan nu snel gaan met Hoefkens"

Volgens Sporza kan het nu heel snel gaan met de transfer van Carl Hoefkens naar Club Brugge. De verdediger was donderdag in Brugge om te onderhandelen met de clubleiding. Enkel Stoke City, de club van Hoefkens, werkt nog niet mee.
"Beide clubs zitten nog altijd om de tafel", vernam Sporza. "Alles zou wel eens heel vlug kunnen gaan en in een stroomversnelling terecht kunnen komen." Stoke City haalde deze maand al twee defensieve versterkingen waardoor Hoefkens overbodig lijkt.

???

Knol kan naar West Ham en Anderlecht

Ruud Knol lijkt nog deze winterstop over te stappen naar het Belgische Anderlecht of het Engelse West Ham United, meldt het AD. Door het aantrekken van Giovanny Patricio Espinoza is de verdediger in feite overbodig.
De centrale verdediger van Vitesse heeft een aflopend contract en kondigde onlangs aan niet te willen praten over een langer verblijf. Daarop ging de clubleiding op zoek naar een vervanger en vond die in Espinoza. Daardoor lijkt een vertrek van Knol bespreekbaar voor de Arnhemmers. Het Belgische Anderlecht en het Engelse West Ham United hebben concrete belangstelling.

Mocht Vitesse nog deze afscheid nemen van de blonde mandekker, dan kan het wel een kleine transfersom bijschrijven op de niet bepaald riant gevulde bankboekje.

:banana: Anderlecht!

Onyewu(standard) gaat naar Newcastle op huurbasis??? Moet dat daarvoor zolang duren :eek:

Roussel(zulte-waregem) gaat naar Brescia??? Iets zegt me dat cedric weer een domme transfer heeft gedaan. Hij had beter het seizoen uitgedaan bij waregem, hij had nu bijna zijn oude niveau bereikt.

Baseggio mag terugkomen naar anderlecht nog voor 31januari, hij moet er Leiva vervangen :roflol:. Hahaha ongeloofelijk. Zelfs bij trevisio kon hij geen vaste stek veroveren. Ik dacht dat de beste positie van Vandenborre verdedigende middenvelder was, waarom dan baseggio halen :roflol:, Anthony zal zijn rechtbackpositie waarschijnlijk definitief moet afstaan aan Wasliweski.

Baseggio terug bij Anderlecht

Walter Baseggio keert terug naar Anderlecht. De 28-jarige middenvelder tekent straks zijn contract nadat de transfer van Leiva naar Charleroi helemaal is afgerond.
Baseggio zal waarschijnlijk een nieuw contract tekenen bij Anderlecht tot 2009. Hij komt over van het Italiaanse Treviso.

De voorbije week sprak Baseggio liefst drie keer met Vercauteren. De middenvelder is ook vier kilogram verloren in Italië.

"Veel wil ik nog niet kwijt", reageert Baseggio in HLN. "Eerst moet de transfer helemaal rond zijn. Het belangrijkste voor mij is dat er met de trainer weer een goede basis is om samen te werken. We hebben een paar keer met hem gepraat en ik heb hem effectief gezegd dat ik mijn fouten uit het verleden begrepen heb."

Baseggio moet inleveren bij Anderlecht

De koffers van Walter Baseggio staan klaar. De 28-jarige middenvelder hoopt terug bij Anderlecht aan de slag te kunnen gaan. Anderlecht stelt enkele voorwaarden. Er moet eerst een overeenkomst zijn met Charleroi over Cristian Leiva, en Baseggio moet zwaar inleveren.

Walter Baseggio vertrok halfweg het seizoen 2005/2006 naar het Italiaanse Treviso. De middenvelder kwam bij Anderlecht nog amper aan spelen toe. De relatie met trainer Frank Vercauteren was helemaal verzuurd. Manager Herman Van Holsbeeck sprak na zijn vertrek over een "zuiveringsoperatie in de kleedkamer".

Baseggio degradeerde met Treviso naar de Serie B en droomde van een terugkeer naar zijn Anderlecht. Paarswit liet Yves Vanderhaeghe gaan en koos voor Cristian Leiva, als stand-in voor Lucas Biglia. Maar Leiva wil kost wat kost weg. En zo komt Walter Baseggio terug in beeld.

De verloren zoon had een goed gesprek met Vercauteren en Van Holsbeeck waarin hij zijn verontschuldigingen aanbood. Anderlecht is bereid om Baseggio een nieuwe kans te geven. De 28-jarige middenvelder moet op financieel vlak wel zwaar inleveren.

Walter Baseggio voetbalde van 1985 tot 1991 bij SC Clabecq en stapte daarna naar de jeugdopleiding van Anderlecht over. In 1996 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal. Baseggio groeide er snel uit tot de publiekslieveling.

Ik ben er niet tegen dat hij terugkomt , hij speelde enkele jaren geleden schitterende seizoenen. Daarna speelde hij brak, ongemotiveerd en met overgewicht wat ook deels door Anderlecht zelf kwam (overgewicht niet). Na een verbannings periode verdient hij zijn 2de kans , hij heeft z'n lesje wel geleerd :cool:

Frutos - Tchité

Boussoufa - Baseggio - Biglia - Hassan

Deschacht - Damme/Pareja - Max - Wasi

Zita​

Winning Team :cool:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven