Fitness Seller

Belgisch doping beleid -> F*****-> Help Wanted

Als ik jouw was zou ik zeker in beroep gaan!!
heb je geen rechtsbijstand via je verzekering?
probeer de rechter te pakken te krijgen die de straf over Tom Boonen heeft uitgesproken (die ondertussen al 3x gepakt is geweest met Coke)

btw, ik ken niet veel van de werking van die drugs maar werkt er iets prestatiebevorderend?

En ik dacht dat Nederland betutteld was... dit slaat echt alles.

Proces zou ik niet aan beginnen, je haalt je zo nog meer ellende op de hals + de kosten nodig voor een advocaat en succes is niet verzekerd.

wordt wiet niet gedoogt in belgenland?
Denk niet dat dat er toe doet? Ik dacht dat THC sowieso op de lijst staat, dus als ze het vinden ben je altijd ****ed, België of Nederland. Maar die boete is echt zout in de wonde, alsof 2 jaar uitsluiting nog niet genoeg is, Jezus wat een klootzakken.

Belachelijk.

regel je toch snel een brief waarin staat dat je recht hebt op medicinale marihuana voor chronische rugpijn :roflol:

Ik denk niet dat wiet helpt om prestaties te verbeteren. Maar coke is wat anders, dat geeft je echt het gevoel dat je de wereld aan kan, je gaat volgens mij beter presteren als je zelfzekerder bent.

Onzin. Coke geeft voor ongeveer 3 kwartier een rush en dan is er de onvermijdelijke terugval, zowel fysiek als mentaal. Als een wielrenner coke snuift voor de wedstrijd zal hij enkel de eerste 3 kwartier presteren, daarna wordt hij finaal uit de wielen gereden. Vermits het via de drinkbus niet op te nemen valt en er onderweg dus niet bijgetankt kan worden, kan de wielrenner dus geen voordeel hebben bij het gebruik van cocaïne.

Dat van die NOX zou ik aanvechten, grote kans dat je dan wint. Maar als THC op de lijst staat is de kans klein dat je 100% gelijk zal krijgen.

Sluit mij hier volledig bij aan. Ookal doet het geen **** aan je prestaties, als het op de lijst staat (en dat zal dan wel) kan je er weinig tegen doen...

Pff aanvechten kan je altijd, als het je puur gaat om het feit dat dit niet kan (en het begint idd als maar achterlijker te worden hier in België) en je wilt bewijzen dat je je gelijk kan halen tegen die klote wetten. Dan kan je er wel een mediazaak van maken en hoogstwaarschijnlijk gelijk krijgen.
Maar als het om het geld gaat (wat ik heel goed kan begrijpen want het is ****ed up veel geld man, zeker als je er hard voor moet werken...) zou ik er niet aan beginnen.

De kans dat de rechtszaak je iets gaat opleveren is heel klein. Stel dat je wint en de boete niet moet betalen, en je niet geschorst bent (ondertussen zijn we al 3 jaar verder dus daar bereik je ook niets mee...) dan denk ik niet dat het je geld (schadevergoeding) gaat opleveren.
En als je verliest ben je al helemaal gekloot.
Die zaak zal blijven aanslepen en dat gaat je heel wat geld kosten. Je gaat er niet komen met 1000 euro.

Echt zwaar ****ed up, maar ik denk dat je er best niets tegen doet :mad:

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:30 ----------

Onzin. Coke geeft voor ongeveer 3 kwartier een rush en dan is er de onvermijdelijke terugval, zowel fysiek als mentaal. Als een wielrenner coke snuift voor de wedstrijd zal hij enkel de eerste 3 kwartier presteren, daarna wordt hij finaal uit de wielen gereden. Vermits het via de drinkbus niet op te nemen valt en er onderweg dus niet bijgetankt kan worden, kan de wielrenner dus geen voordeel hebben bij het gebruik van cocaïne.

Idd...
Boonen gebruikt puur recreatief. Als hij er iets aan zou willen hebben zou hij al een 20tal minuten voor de sprint snel even een lijntje moeten snuiven. (Niet dat het onmogelijk is want je zou er nog van verschieten wat er in het peloton zelf niet geslikt wordt :p maar lijkt me toch sterk...)

Waarom doe je mee aan een wedstrijd als je weet dat er thc zal gevonden worden bij evt controle ?

Onzin. Coke geeft voor ongeveer 3 kwartier een rush en dan is er de onvermuidelijke terugval, zowel fysiek als mentaal. Als een wielrenner coke snuift voor de wedstrijd zal hij enkel de eerste 3 kwartier presteren, daarna wordt hij finaal uit de wielen gereden. Vermits het via de drinkbus niet op te nemen valt en er onderweg dus niet bijgetankt kan worden, kan de wielrenner dus geen voordeel hebben bij het gebruik van cocaïne.
De coke kater is met name merkbaar de volgende dag, bij mijn weten is er dus vooral een voordeel op de dag zelf. Om zeker te zijn zou men het moeten proberen, maar ik geloof dat er wel degelijk een mogelijkheid bestaat om het in je voordeel te laten werken. Bij wiet ontbreekt volgens mij echter elke mogelijkheid daarvoor. Overigens kan je cocaïne wel drinken.

De coke kater is met name merkbaar de volgende dag, bij mijn weten is er dus vooral een voordeel op de dag zelf. Om zeker te zijn zou men het moeten proberen, maar ik geloof dat er wel degelijk een mogelijkheid bestaat om het in je voordeel te laten werken. Bij wiet ontbreekt volgens mij echter elke mogelijkheid daarvoor. Overigens kan je cocaïne wel drinken.

Niet om moeilijk te doen maar weed kan je ook drinken.:p

• Topic Starter Topic Starter
Waarom doe je mee aan een wedstrijd als je weet dat er thc zal gevonden worden bij evt controle ?

Omdat ik niet wist dat ze er zo onnozel over gingen doen!!!

Toen ik ben voorgekomen en zag dat ze het zo ernstig oppakten ben ik er dan ook onmiddelijk gestopt!

Ok, ik gebruik suplementen, maar toch geen prohormonen ofzo (voor de betweters, ja vroeger eens jungle warfair) maar voor de rest ben ik altijd bewust van de AAS afgebleven

Daarbij weet je gewoon dat cannabis op de dopinglijst staat. Mss is het stom, maar vanaf het moment dat je aan een test onderworpen wordt moet je toch beseffen dat je er gewoon bij bent. In beroep gaan is nutteloos. If you can't do the time, don't do the crime.

Jezus ...2 jaar schorsing ook...

Wat een nonsens... Ja van die weed vind ik stom... zal ik je eerlijk zeggen, maar die noxpump. Te belachelijk voor woorden.. en dan die boete ook.. pfff

Boonen is niet in competitie gepakt met coke in zijn bloed, dat maakt wel een wezenlijk verschil. Het is lullig dat je voor THC-gebruik een forse sanctie kan krijgen maar dat zal voor ieder middel gelden dat wordt aangemerkt als doping en wordt aangetroffen na het deelnemen aan een competitie. Zuigende situatie maar denk dat betalen de enige optie is, aanvechten gaat ook geld kosten.

Als ik een paar lijnen coke zou snuiven denk ik dat ik zou gaan als een speer :D

Volgens Rivelino en Loo niet. :roflol:
Volgens mij hebben eerder coke gesnoven voor het trainen en dat resulteerde in een leuke middag maar een slechte training meen ik te hebben gelezen. :p

• Topic Starter Topic Starter
Daarbij weet je gewoon dat cannabis op de dopinglijst staat. Mss is het stom, maar vanaf het moment dat je aan een test onderworpen wordt moet je toch beseffen dat je er gewoon bij bent. In beroep gaan is nutteloos. If you can't do the time, don't do the crime.

True, maar ik was zo naief om te denken er met een waarschuwing of kleine geldboete vanaf te komen

Naderhand heb ik van andere sporters vernomen dat ze ook gepakt waren op weed en 6 maanden schorsing gekregen hadden, daar had ik eventueel nog mee kunnen leven maar dit vind ik gewoonweg erover

Wad hadden de gevolgen geweest had je de test geweigerd?

Je bent meteen slechter als de coke uitgewerkt is, laat dat 100% duidelijk zijn. De kater begint als vanzelfsprekend meteen na de uitwerking. Een toprenner die in een wedstrijd zit en uit een cokehigh komt gaat onvermijdelijk uit de wielen gereden worden. En nee, er is geen mogelijkheid om cocaïne als wielrenner in je voordeel te laten werken, tenzij hij snuift op de fiets. Mss niet voor niets dat hij "Tornado Tommeke" genoemd wordt zeker :roflol:

Maar niet echt he.

Terug
Naar boven