XXL Nutrition

Belgische friet is slap en smakeloos

Doe mij maar de hollandse.

Dat wat één of andere uitheemse boerenpummel van de frieten in een ander land vindt houdt mij niet wakker. Zeker niet als de beste frituur ter wereld een paar voetstappen van mij verwijderd is. Wat is dat eigenlijk 'belgische friet'? Ik vindt dergelijke termen nietszeggend, net zoals gemiddelden dat zijn.

De beste friettent van Nederland (vlgs mij van afgelopen jaar) zit op loopafstand van mij vandaan maar ik kom er nooooooooit. Bij friet eis ik de juiste ambiance: de geur van rottend hout van een kot, de vochtige schimmellucht en de met vet doordrenkte papieren puntzakken.

Heeft je moeder je dan echt niets geleerd over romantiek ?

De beste friettent van Nederland (vlgs mij van afgelopen jaar) zit op loopafstand van mij vandaan maar ik kom er nooooooooit. Bij friet eis ik de juiste ambiance: de geur van rottend hout van een kot, de vochtige schimmellucht en de met vet doordrenkte papieren puntzakken.

Wie zegt dat ''onze'' beste frituur* niet over schimmellucht en andere muffe geuren beschikt? Daarbij ik heb de reukzin van een ... nou kom ik even niet op een dier dat heel slecht ruiken kan. Maar voor mij zou het het verschil niet maken.

Ik eet sowieso geen frieten in de frituur, mijn moeder haalt ze altijd op. Thuis, alleen, zonder stomme mensen om me heen. Mijne moedertje en broer even buiten beschouwing.

*ik bedoelde eigenlijk dat ik het gewoon zeer goede vind, misschien een van de beste frituren die ik ooit heb gekend, maar meende me te herinneren dat hij ook effectief bekroond is als beste frituur van België.

Wie zegt dat ''onze'' beste frituur* niet over schimmellucht en andere muffe geuren beschikt? Daarbij ik heb de reukzin van een ... nou kom ik even niet op een dier dat heel slecht ruiken kan. Maar voor mij zou het het verschil niet maken.

Ik eet sowieso geen frieten in de frituur, mijn moeder haalt ze altijd op. Thuis, alleen, zonder stomme mensen om me heen. Mijne moedertje en broer even buiten beschouwing.

*ik bedoelde eigenlijk dat ik het gewoon zeer goede vind, misschien een van de beste frituren die ik ooit heb gekend, maar meende me te herinneren dat hij ook effectief bekroond is als beste frituur van België.

een ezel?

man er zijn zoveel frietkotten hier in België, dus natuurlijk zijn er veel slechte :D
Maar niet te vergeten er zijn ook supergoede waar geen ander land aan kan tippen ;)

Vergeet de geur van met motorolie aangelengt frituurvet niet:p

Haha het AD is natuurlijk niet objectief als jury. Kan je beter buiten Nederland/België vragen wat ze vinden van Belgische vs Nederlandse frieten.

Ik eet al jaren geen friet meer uit frietkoten dus kan er weinig over zeggen, maar ik heb 2x friet / patat gegeten in Nederland en dat was niet om naar huis te schrijven. Teveel mayo, slechte mayo, formaat frieten fout... Gefrituurde mosselen eet ik wel eens graag in Nederland.

Maar misschien is het gewoon zo dat als je gewend bent aan de ene manier dat de andere manier altijd minder zal smaken.

Reuk:
Net als het gehoor is de reukzin bij ezels ook beter ontwikkeld dan bij mensen.
Ezelhengsten kunnen hengtige ezelinnen al op een grote afstand ruiken.

---------- Post toegevoegd 19 April 2013 om 20:12 ----------

so close..

hahahaa je zei ezelinnen!

Een land dat Heineken brouwt is volkomen ongeloofwaardig om enige vorm van eten of drank qua smaak te beoordelen.

De beste friet in Nederland is bij de Mac Donalds

Haha het AD is natuurlijk niet objectief als jury. Kan je beter buiten Nederland/België vragen wat ze vinden van Belgische vs Nederlandse frieten.

Ik eet al jaren geen friet meer uit frietkoten dus kan er weinig over zeggen, maar ik heb 2x friet / patat gegeten in Nederland en dat was niet om naar huis te schrijven. Teveel mayo, slechte mayo, formaat frieten fout... Gefrituurde mosselen eet ik wel eens graag in Nederland.

Maar misschien is het gewoon zo dat als je gewend bent aan de ene manier dat de andere manier altijd minder zal smaken.

Het zal een kwestie van smaak zijn. Meerdere malen patat gegeten in Belgie maar nooit echt kunnen waarderen. Formaat in Nederland is hoe dan ook anders dan Vlaamse friet, ook al heb je hier ook wel zaken die Vlaamse friet verkopen.

Grappig genoeg 1 van de beste bereide patat at ik vorig jaar in Oeganda. Heel knapperig maar niet kapot gefrituurd.

Wat een bs.

Zo een 'onderzoek' is toch ook gewoon geheel subjectief. Ik vind dat nederlandse frieten echt slecht zijn.

Smaken verschillen ik vind patat uit belgie ook niet lekker..
En al helemaal niet die mayo

Kan t alleen maar beamen wat een smerige troep.

Achja, in Afrika zijn larven een delicatesse dus smaken verschillen per land

Terug
Naar boven