MuscleMeat

Belgische friet is slap en smakeloos

Ik vind manneke pis in adam nochtans prima frieten bakken.

Frietkot no.1 in antwerpen: frietje stoofvlees meer dan 7 euro en dat stoofvlees was zo verschrikkelijk zout ik durf echt nooit meer friet te eten in Belgie.

Toch vind ik het knap dat er onderzoek naar gedaan kan worden terwijl er een 3 tal grote fabrikanten zijn waar elke ondernemer zijn friet gewoon inkoopt.
Doen ze in het vervolg ook een onderzoek wie de beste mayo heeft en maken ze er een top 30 van terwijl de helft gewoon precies dezelfde leverancier heeft? Knap hoor. Mensen kunnen je zoveel wijsmaken.

Toch vind ik het knap dat er onderzoek naar gedaan kan worden terwijl er een 3 tal grote fabrikanten zijn waar elke ondernemer zijn friet gewoon inkoopt.
Doen ze in het vervolg ook een onderzoek wie de beste mayo heeft en maken ze er een top 30 van terwijl de helft gewoon precies dezelfde leverancier heeft? Knap hoor. Mensen kunnen je zoveel wijsmaken.

Je kan overal aardappelen inkopen, de truc zit in klaarmaken.
Mayo ? Op loopafstand maakt een frietkot zelf zijn mayo.

Overigens zit er wel degelijk een giga verschil in de kotten die zelf hun frieten maken. Echt, het soort aardappel kan al een groot verschil maken. De wijze van voorbakken, hoe bewaar je na voorbakken je friet, hoe lang blijf je stashen voordat je weggooit etc. Makes a huge difference.

Overigens kom ik uit een horeca gezin (cafe / snackbar /dancing) en heb daar die dingen gezien, inB4 de opmerkingen.

Diegenen die hun friet direct als friet inkopen zie ik niet als frituren maar als voedselbereiders.

Die kattenpis verkoopt anders wel beter dan Vlaamse frietjes dus weten we gelijk hoeveel die gewaardeerd worden in het buitenland :roflol:

Dus veel gedronken, gegeten, beluisterd,... maakt het meteen beter? Justin Bieber wordt ook veel beluisterd, maakt dat van hem een goede artiest?
Chips wordt ook meer gegeten dan steak, maakt dat chips "beter" dan steak?

En versgebakken frieten zijn ook iets moeilijker te importeren naar het buitenland dan gebotteld bier :D.

Frietkot no.1 in antwerpen: frietje stoofvlees meer dan 7 euro en dat stoofvlees was zo verschrikkelijk zout ik durf echt nooit meer friet te eten in Belgie.

No 1 is dan ook de grootste afzetter in Antwerpen en omstreken. Daar moet je echt niet naartoe gaan voor goede frieten. Puur een toeristenlokker.

Laatst bewerkt:
Je kan overal aardappelen inkopen, de truc zit in klaarmaken.
Mayo ? Op loopafstand maakt een frietkot zelf zijn mayo.

Overigens zit er wel degelijk een giga verschil in de kotten die zelf hun frieten maken. Echt, het soort aardappel kan al een groot verschil maken. De wijze van voorbakken, hoe bewaar je na voorbakken je friet, hoe lang blijf je stashen voordat je weggooit etc. Makes a huge difference.

Overigens kom ik uit een horeca gezin (cafe / snackbar /dancing) en heb daar die dingen gezien, inB4 de opmerkingen.

Diegenen die hun friet direct als friet inkopen zie ik niet als frituren maar als voedselbereiders.

Ik kan alleen over nederland spreken. Hier is de cafetaria bijna altijd een Turk en die zie je gewoon de zak van de fabrikant erin gooien en mayo komt meestal uit een zak Heinz. Van de 40 zaken zou je bij 3 a 4 verschillende soorten friet uit kunnen komen. en dan nog hoor je mensen lullen dat het bij de een lekkerder is als de ander.misschien een kwestie van hoeveelheid zout.

Ik kom ook uit een horeca gezin (ijssalons) en heb vaak meegemaakt hoe mensen een voorkeur hebben boven iets anders terwijl dat andere product 100% hetzelfde is.
Die eens een testje met mensen, ze trappen er allemaal in. Ze proeven verschil waar er geen verschil is. Oh nee, ze denken het. Maak een aardbeien ijsje extra rood dmv kleurstof en mensen gaan klagen dat het erg zoet is. Maak je het wat lichter van kleur zit er weinig smaak aan etc.

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen over nederland spreken. Hier is de cafetaria bijna altijd een Turk en die zie je gewoon de zak van de fabrikant erin gooien en mayo komt meestal uit een zak Heinz. Van de 40 zaken zou je bij 3 a 4 verschillende soorten friet uit kunnen komen. en dan nog hoor je mensen lullen dat het bij de een lekkerder is als de ander.misschien een kwestie van hoeveelheid zout.

Ik kom ook uit een horeca gezin (ijssalons) en heb vaak meegemaakt hoe mensen een voorkeur hebben boven iets anders terwijl dat andere product 100% hetzelfde is.
Die eens een testje met mensen, ze trappen er allemaal in. Ze proeven verschil waar er geen verschil is. Oh nee, ze denken het. Maak een aardbeien ijsje extra rood dmv kleurstof en mensen gaan klagen dat het erg zoet is. Maak je het wat lichter van kleur zit er weinig smaak aan etc.

Kan me daarin prima verplaatsen, overigens kom ik ook uit Nederland.

Maar smaak.........blijft lastig.

Ik hou van goed eten, als ik dan toch friet moet eten, dan goede friet waarbij ik het idee heb aardappel achtige dingen naar binnen te moeten werken.

Een ijssalon ? Mijn god, jij moet een prachtjeugd gehad hebben :)
Ik kwam niet verder dan een reep Mars uit de snackbar.

Kan me daarin prima verplaatsen, overigens kom ik ook uit Nederland.

Maar smaak.........blijft lastig.

Ik hou van goed eten, als ik dan toch friet moet eten, dan goede friet waarbij ik het idee heb aardappel achtige dingen naar binnen te moeten werken.

Een ijssalon ? Mijn god, jij moet een prachtjeugd gehad hebben :)
Ik kwam niet verder dan een reep Mars uit de snackbar.

ik heb niks te klagen gehad, nog steeds niet trouwens. Melkijs is goed voor de bulk.
We hebben zelfs een keer een geintje bij mijn pa uitgehaald. bij de concurrent een ijsje gekocht, die had andere hoorntjes. Daar het ijs van gehaald en ons ijs erop gedaan. Hij moest serieus heel lang proeven en werd natuurlijk niet enthausiast over de smaak. Tot we vertelde dat het gewoon zijn eigen ijs was, hij wist dat hij nu nooit meer serieus genomen kon worden door ons.

ik heb niks te klagen gehad, nog steeds niet trouwens. Melkijs is goed voor de bulk.
We hebben zelfs een keer een geintje bij mijn pa uitgehaald. bij de concurrent een ijsje gekocht, die had andere hoorntjes. Daar het ijs van gehaald en ons ijs erop gedaan. Hij moest serieus heel lang proeven en werd natuurlijk niet enthausiast over de smaak. Tot we vertelde dat het gewoon zijn eigen ijs was, hij wist dat hij nu nooit meer serieus genomen kon worden door ons.

Ghegheghe........ en maar zeggen dat de kids van de ouders moeten leren. Andersom eerder !

Belze friet met tartaar saus en een cervela :bow2:

Belgen mogen dan wel bekend staan om hun goede friet, in feite bakken ze er helemaal niets van. Dat is de opmerkelijk conclusie van een test.

Het Algemeen Dagblad testte diverse Belgische frietkotten, maar is teleurgesteld over de kwaliteit. "Als dit het beste is wat België heeft te bieden, is dat niet alleen verrassend, maar ook teleurstellend", stelt onderzoeksleider Bob Cramwinckel.

Belgische kenners hadden de frietkotten aanbevolen aan het testpanel, maar deze vond de baksels zwaar tegenvallen. "Slap, vet en smakeloos", luidde een oordeel. De Antwerpse zaak 'T Steen, die bekend staat om zijn goede kwaliteit, viel met het rapportcijfer 2 het zwaarst door de mand.

Het AD concludeert dan ook dat in Nederland betere patat/friet wordt gebakken dan in België.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/04/belgische_friet_slap_en_smakel.html

Pfff b*ch please..
Misschien moet killy eens gestuurd worden naar dat "algemeen" dagblad.

Full of bullshit!

Terug
Naar boven