- Lid geworden
- 29 okt 2008
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 149kg
- Topic Starter
Het was de president van de WDFPF Wim Backelant die omriep dat niemand van de lifters naar huis mocht voordat bekend was wie er gecontroleerd zou worden. Naar huis gaan terwijl de dopingautoriteit een controle wil uitvoeren is niet mee- of tegenwerken en wordt gezien als een overtreding van het dopingbeleid. Blijkbaar doet de NADO loten en niet selecteren op prestatie. Daar hebben we geen invloed op. Zelf doen we het inderdaad anders.@huggybear1968 haha wat savages zijn die dopingcontroleurs... alle ramen en deuren sluiten niemand verlaat het pand!! wordt soms ook het publiek gecontroleerd??
Kunnen ze niet gewoon vooraf op basis van deelnamelijst of achteraf op basis van uitslag selecteren en controleren, net zo makkelijk, indien je niet meewerkt ben je bij voorbaat schuldig en nooit meer welkom. just sayin
En vergis je niet in het aantal controles die de toplifters van de IPF moet ondergaan, waaronder ook een aantal nederlanders. Die zitten in de WADA pool en moeten altijd vooraf aangeven waar ze zijn (de beruchte whereabouts), en kunnen/worden dus ten alle tijden gecontroleerd. Iets wat bij julie bond helaas niet gebeurd.
Geen idee welke sportscholen jij komt maar ik ken ze niet waar er random mensen 200 kg bankdrukken. Maar om te zeggen dat je superzwaargewicht moet zijn om 200kg is wel een beetje overdreven, ik ben bijna bij de 200 en ik waai weg bij code oranje. Enige kuur is die ik gedaan heb is een creatine kuur van 6 weken.
Noem eens één Nederlandse lifter op van de IPF die in de WADA pool zitten...en de NPB heeft ook wereldkampioenen (dus toplifters)...kan me herinneren dat Ielja Strik bij mijn weten de enige Nederlander was die ooit een onaangekondigde controle heeft gehad. Maar wellicht vergis ik me.
Het is niet overdreven om te beweren dat de meesten die 200kg drukken zwaargewichten zijn. Dat is een feit...kijk gewoon naar de uitslagen van b.v. de NPB. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen die de regel bevestigen...schijnbaar hoor je bij die groep?
Maar eigenlijk zet de hele discussie niet zo veel zoden aan de dijk...het gaat er niet om welke bond beter is...ze zijn anders en ieder maakt zijn eigen keuzes...en als mensen serieus belangstelling hebben kunnen ze me altijd benaderen en sta ik hun met alle plezier te woord. Als iemand bij de NPB of liever PLH wedstrijden wil doen vind ik het verder prima...wil iemand bij ons meedoen en hij of zij deelt onze visie is men van harte welkom