Bedoel je met PBH soms Powerlifting Holland?
Ik zou niet durven beweren dat iedereen die daar deelneemt aan de juice zit.
De kans is wellicht groter omdat er niemand op gecontroleerd wordt.
Net zo goed als drug-tested niet hetzelfde als drug-free is, hoe moeten we anders verklaren dat er personen zijn die ruim 300kg raw kunnen bankdrukken, of 500kg kunnen kniebuigen bij de IPF, ondanks dopingbeleid? Wereldkampioen word je daar mijns inziens niet meer op een boterham met pindakaas.
Kijk eens naar de records in het tijdperk van voordat anabolen op de markt kwamen...je had vroeger de mister 400lbs benchpress...kon je 180kg bankdrukken dan was dat al uitzonderlijk (of je moet 150+ wegen zoals ik, dan is het niet meer zo uitzonderlijk

) Doug Hepburn drukte in de jaren 1950 als eerste persoon 227.5kg (500 lbs)...Dat wil ik nog wel geloven, daar ik zelf ook als natty 200 gedrukt heb..en als je personen hebt die zich er echt op toeleggen en de lichaamsbouw ervoor hebben (brede borst en korte armen) wil ik ook nog wel geloven dat meer mogelijk is, maar dat zal slecht in zeer uitzonderlijke gevallen zo zijn. Tegenwoordig heb je wel in vrijwel iedere sportschool iemand die 200kg raw drukt en ik durf te stellen dat 90% daarvan dat niet op eigen kracht doen, zeker als ze geen superzwaargewicht zijn.