XXL Nutrition

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
20 oktober moet wel lukken. Deelnemen zou eventueel pas volgend jaar zijn. Ben zeld nog 2 weken op reis kort voor die wedstrijd en heb toch liever wat voorbereiding. Zou ook mijn eerste wedstrijd zijn als ik dan volgend jaar mee doe.
 
20 oktober moet wel lukken. Deelnemen zou eventueel pas volgend jaar zijn. Ben zeld nog 2 weken op reis kort voor die wedstrijd en heb toch liever wat voorbereiding. Zou ook mijn eerste wedstrijd zijn als ik dan volgend jaar mee doe.
Ik begrijp het...alhoewel je natuurlijk een 1e wedstrijd ook als ervaring opdoen zou kunnen beschouwen...hoe dan ook: je bent welkom( ervan uitgaande dat je drug-free ook hoog in het vaandel draagt). In elk geval een prettige reis alvast toegewenst :)
 
https://api.sporza.be/permalink/web/articles/1552246435003

Klopt, intervieuw met de Belgische topatleet Indra Sudarminto en tijdens de dopingcontrole de Nederlandse topatatlete Rowana Zwerts...liefst 20% van alle deelnemers werden getest! Mooie promotie voor onze drug-free federaties :thumbs:
20% dat betekent dus 8 man?

36 man deden de DL en dan tel ik de guests ook nog mee. Op een NK bij de NPB testen ze dus in absolute getallen meer atleten.

http://www.bdfpf.be/index_htm_files/BK - NK RES DL UN 2019.pdf
http://www.bdfpf.be/index_htm_files/BK-NK RES BE UN 2019.pdf
 
Doen jullie eigenlijk ook ooit full power meets?
Dat is niet echt duidelijk in jullie agenda.


Wij doen inderdaad ook Powerlifting wedstrijden...op 12 oktober en 14 oktober dit jaar zijn unequipped en equipped powerliftwedstrijden, op andere wedstrijd kun je single lift doen, bankdrukken en of deadliften.

upload_2019-3-11_8-54-12.png
 
20% dat betekent dus 8 man?

36 man deden de DL en dan tel ik de guests ook nog mee. Op een NK bij de NPB testen ze dus in absolute getallen meer atleten.

http://www.bdfpf.be/index_htm_files/BK - NK RES DL UN 2019.pdf
http://www.bdfpf.be/index_htm_files/BK-NK RES BE UN 2019.pdf

Er werden inderdaad 8 personen getest tijdens deze wedstrijd (waarvan liefst 4 Nederlanders).
De verplichting is om minimaal 10% op ELKE wedstrijd te testen.
Voor zover ik weet wordt er bij de NPB niet altijd op elke wedstrijd getest...althans heb ik dat vaak genoeg meegemaakt in de 10 jaar dat ik daar lid van was.
Welke % de NPB verder aanhoudt zou ik niet weten.
Onze controlen zijn overigens niet beter of anders...het grote verschil is dat bij een positieve dopingtest het voor die persoon game over in onze federatie is!
No second chance...we hanteren bij een positieve dopingtest een zero tolerance politiek, dit in tegenstelling tot de NPB...waar je een tijdelijke schorsing krijgt, en tijdens die schorsing ongecontroleerd verder kunt gaan met kuren en na de schorsing minstens net zo sterk als voor de schorsing weer terug komt (sommigen zelfs nog sterker). Maar ieder het zijne...het gaat ons niet om grote aantallen lifters...we zijn op zoek naar een bepaalde doelgroep...ik heb werkelijk veel aanvragen om lid te worden moeten afwijzen. Omdat personen onze visie wat doping betreft niet ondersteunen. Diverse daarvan hebben aangegeven dat ze het dan maar bij de NPB gaan proberen. Dat is dan uiteraard hun goed recht.
 
Hoe bepaal je of ze die visie niet genoeg ondersteunen? Gaan ze dan gewoon niet akkoord met de algemene voorwaarden?
 
Hoe bepaal je of ze die visie niet genoeg ondersteunen? Gaan ze dan gewoon niet akkoord met de algemene voorwaarden?
Dat vraag ik me eigenlijk ook af.

Ik vind qua doping controle de IPF net even streng. Qua strafmaat zit er wel een duidelijk verschil in met de WDFPF. Maar of dat nu het grote "afschrik effect" zal hebben?
Ik vrees eerder dat de bond zo klein blijft omdat het zo'n "holier than thou" allure heeft.
Wij doen inderdaad ook Powerlifting wedstrijden...op 12 oktober en 14 oktober dit jaar zijn unequipped en equipped powerliftwedstrijden, op andere wedstrijd kun je single lift doen, bankdrukken en of deadliften.

Bekijk bijlage 442367
Als er dan toch wedstrijden worden georganiseerd, waarom dan zo vaak single lift events en geen full power meets?
 
Hoe bepaal je of ze die visie niet genoeg ondersteunen? Gaan ze dan gewoon niet akkoord met de algemene voorwaarden?

Als ze bijvoorbeeld aangeven dat ze niet life-time drug-free zijn of het niet al te nauw nemen met op eigen kracht trainen (omdat volgens hen "iedereen" wel eens wat zou gebruiken en niemand op hoger niveau nog drug-free zou zijn, waarmee men dan ook nog vaak met concrete voorbeelden en namen komt) of wedstrijden willen blijven doen bij federaties die geen dopingbeleid hanteren. Zelfs alreeds leden die bij de NPB (tijdelijk) geschorst zijn wegens dopingpraktijken. En vaak zijn dat overigens heel sympathieke gasten om mee te spreken, maar ze horen niet thuis in onze federatie. Ik wens ze dan veel succes elders toe.

Overigens proficiat met je mooie resultaat en respect dat je zo'n 40kg bent afgevallen :thumbs: ..scheelt wel in kracht dan, toch?
Althanks merk ik het zelf altijd bij het bankdrukken dat als ik afval moeite heb om mijn kracht vast te houden...wellicht dat dit bij kniebuigen en deadliften niet zo van invloed is?
 
Is er al iemand getest en gepakt. Dat lijkt mij zo interessant. Want dat gaat een keer gebeuren natuurlijk. Ik hoop het natuurlijk niet voor de bond en alle goedwillenden maar je kunt het op je klompen aanvoelen. Als het groter wordt en mensen willen records pakken dan komt het opportunistische.
 
Dat vraag ik me eigenlijk ook af.

Ik vind qua doping controle de IPF net even streng. Qua strafmaat zit er wel een duidelijk verschil in met de WDFPF. Maar of dat nu het grote "afschrik effect" zal hebben?
Ik vrees eerder dat de bond zo klein blijft omdat het zo'n "holier than thou" allure heeft.

Als er dan toch wedstrijden worden georganiseerd, waarom dan zo vaak single lift events en geen full power meets?

We zijn niet "heiliger" dan anderen, we hebben een andere doestelling en visie en mensen die onze visie delen zijn van harte welkom, alle anderen wens ik heel veel success elders toe...en als de bond klein blijft heb ik geen problemen mee...daar lig ik niet zo wakker van, wel als er 100 man zouden meedoen waarvan ik bij driekwart oprechte twijfels zou hebben.

De meeste deelnemers bij onze federatie geven de voorkeur aan single lift wedstrijden en daar wordt dan ook op ingespeelt, maar powerlifting kan dus uiteraard ook.

Wat overigens wel afschrikt is dat in Belgie een positieve dopingtest een juridisch staartje kan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Is er al iemand getest en gepakt. Dat lijkt mij zo interessant. Want dat gaat een keer gebeuren natuurlijk. Ik hoop het natuurlijk niet voor de bond en alle goedwillenden maar je kunt het op je klompen aanvoelen. Als het groter wordt en mensen willen records pakken dan komt het opportunistische.
We zijn heel transparent en open wat onze drugtests betreft...voor iedereen in te zien op onze website.
En helaas blijken ook bij de WDFPF mensen te zijn die niet integer zijn (gelukkig komt het niet heel vaak voor)...100% uitsluiten kun je zoiets natuurlijk nooit...wat je wel 100% kunt garanderen is dat zulke personen geen tweede kans krijgen. Bij DFPFNL is nog niemand "gepakt"...ik hoop dat dit zo blijft...maar we zijn als NL tak pas sinds 2018 gestart maar inmiddels zijn bijna alle leden getest, sommigen zelfs tweemaal. We controleren zelf, maar ik heb ook vaker meegemaakt dat de NADO voorbij komt (Nationale Anti Doping Organisatie) zaterdag kwamen die met 7 medewerkers.

http://www.bdfpf.be/dfpfnl.htm
 
We zijn niet "heiliger" dan anderen, we hebben een andere doestelling en visie en mensen die onze visie delen zijn van harte welkom, alle anderen wens ik heel veel success elders toe...en als de bond klein blijft heb ik geen problemen mee...daar lig ik niet zo wakker van, wel als er 100 man zouden meedoen waarvan ik bij driekwart oprechte twijfels zou hebben.

De meeste deelnemers bij onze federatie geven de voorkeur aan single lift wedstrijden en daar wordt dan ook op ingespeelt, maar powerlifting kan dus uiteraard ook.

Wat overigens wel afschrikt is dat in Belgie een positieve dopingtest een juridisch staartje kan hebben.
Oh, ik zeg ook niet dat jullie jezelf zien als "beter" dan een ander.
Ik wil maar zeggen dat er wel wat mensen die indruk krijgen omdat andere federaties ook op doping testen (en redelijk intensief). Dus waarom dan een nieuwe bond opstarten? (Ik zie jullie punt wel, maar ik ben niet overtuigd dat ik bij de meerderheid hoor ;) )
Verrassend dat de meesten een voorkeur geven aan single lift events. Maar als dat zo is, is het wel normaal dat jullie daarop inspelen.
 
Oh, ik zeg ook niet dat jullie jezelf zien als "beter" dan een ander.
Ik wil maar zeggen dat er wel wat mensen die indruk krijgen omdat andere federaties ook op doping testen (en redelijk intensief). Dus waarom dan een nieuwe bond opstarten? (Ik zie jullie punt wel, maar ik ben niet overtuigd dat ik bij de meerderheid hoor ;) )
Verrassend dat de meesten een voorkeur geven aan single lift events. Maar als dat zo is, is het wel normaal dat jullie daarop inspelen.
We zijn geen nieuwe bond...de WDFPF bestaat al sinds 1988 (ruim 30 jaar) er was alleen nog geen NL tak. En ik heb me bereid verklaart om de kar voor DFPFNL te trekken en voel me thuis en gewaardeert bij de WDFPF community wat ik alreeds langer niet meer kon zeggen van de IPF/NPB. Daar zijn vele redenen voor, maar het voert te ver om dit allemaal hier te gaan vermelden en ik wil me verder ook niet negatief uiten over de IPF/NPB. Leven en laten leven :)
 
We zijn geen nieuwe bond...de WDFPF bestaat al sinds 1988 (ruim 30 jaar) er was alleen nog geen NL tak. En ik heb me bereid verklaart om de kar voor DFPFNL te trekken en voel me thuis en gewaardeert bij de WDFPF community wat ik alreeds langer niet meer kon zeggen van de IPF/NPB. Daar zijn vele redenen voor, maar het voert te ver om dit allemaal hier te gaan vermelden en ik wil me verder ook niet negatief uiten over de IPF/NPB. Leven en laten leven :)
Jammer dat het zo moeilijk is om bij beide bonden te liften.
Ik neem aan de dat WDFPF er minder moeite mee heeft dan de IPF. Een situatie die ik echt vreemd (en erg jammer) vind.
 
Als ze bijvoorbeeld aangeven dat ze niet life-time drug-free zijn of het niet al te nauw nemen met op eigen kracht trainen (omdat volgens hen "iedereen" wel eens wat zou gebruiken en niemand op hoger niveau nog drug-free zou zijn, waarmee men dan ook nog vaak met concrete voorbeelden en namen komt) of wedstrijden willen blijven doen bij federaties die geen dopingbeleid hanteren. Zelfs alreeds leden die bij de NPB (tijdelijk) geschorst zijn wegens dopingpraktijken. En vaak zijn dat overigens heel sympathieke gasten om mee te spreken, maar ze horen niet thuis in onze federatie. Ik wens ze dan veel succes elders toe.

Overigens proficiat met je mooie resultaat en respect dat je zo'n 40kg bent afgevallen :thumbs: ..scheelt wel in kracht dan, toch?
Althanks merk ik het zelf altijd bij het bankdrukken dat als ik afval moeite heb om mijn kracht vast te houden...wellicht dat dit bij kniebuigen en deadliften niet zo van invloed is?

Een beetje vreemd wel om je bij zo’n bond aan te melden als je een dopingverleden hebt. Uberhaupt vreemd om met een dopingverleden bij een geteste bond te tillen, maar zeker als dat jullie focuspunt is.

Dankje. Scheelt enorm in kracht inderdaad, maar het is wel een stuk beter voor m’n gezondheid dan 160+ wegen.
 
Jammer dat het zo moeilijk is om bij beide bonden te liften.
Ik neem aan de dat WDFPF er minder moeite mee heeft dan de IPF. Een situatie die ik echt vreemd (en erg jammer) vind.
De WDFPF doet daar verder inderdaad niet moeilijk over. Iemand mag nationaal ook meedoen bij andere federaties mits deze een dopingbeleid hebben. Bij de IPF mag je alleen meedoen bij bonden die onder auspiciën van de IPF vallen. Zo ben ik bijvoorbeeld voor een jaar geschorst bij de NPB wegens deelname aan een wedstrijd bij de BDFPF in 2017 waar ik ook nog een dopingcontrole had. Ik heb toen het bestuur van de NPB vriendelijk laten weten dat ik mijn lidmaatschap opzeg en voortaan bij de WDFPF verder zou gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven