XXL Nutrition

Belangrijk Nieuws Proudly presenting: Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
O.K...sory dat we niet volledig aan je verwachtingspatroon voldoen...maar je bent nogal vrij snel in bepaalde verkeerde veronderstellingen is me de laatste paar commentaren hier van jou opgevallen, toch? ;)

Ik heb helemaal geen verwachtingen specifiek naar jullie bond toe. Je bent idd nogal snel op je teentjes getrapt. Ik zal je verder met rust laten en niet nog dieper in je roidrage duwen :o
 
Ik heb helemaal geen verwachtingen specifiek naar jullie bond toe. Je bent idd nogal snel op je teentjes getrapt. Ik zal je verder met rust laten en niet nog dieper in je roidrage duwen :o
Roid rage???...overdrijven is ook een kunst...ik sta open voor een dialoog waar wederzijds respect voorop staat, maar helaas zijn sommigen alleen maar uit op confrontatie en weer anderen trekken snel voorbarige conclusies en doen beweringen die op onjuistheden gebasseerd zijn. Daar heb ik inderdaad weinig mee. Als ik echter niet tegen kritiek zou kunnen had ik het topic allang gesloten.
 
Ik schrijf ook nergens dat je dat beweerd hebt? Maar dat ik als leek zoiets zou verwachten ;)

Een leek verwacht ook dat Big Romy getest wordt.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Je bedoelt vast Big Ramy? ;)
 
Die ook ja. :p
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
hoe zit het met off season testing bij de DFPF dan?
en doen ze alleen urine tests of ook bloed tests?

want je hebt het nu alleen over dat elke wedstrijd minstens 10% getest wordt. maar als er alleen urine tests tijdens meets plaatsvinden stelt dat nog steeds niets voor.
 

Verboden binnen en buiten wedstrijdverband:

Verboden binnen wedstrijdverband
Verboden bij bepaalde sporten

Wij houden in principe deze lijst aan...het is echter beter om bij twijfel het op te zoeken of de dopinglijn te bellen.
Mocht men bepaalde geneesmiddelen nodig hebben die op deze lijst voorkomen dan zal er een TTN (Toestemming voor Therapeutische Noodzaak) ofwel dispensatie aangevraagd moeten worden.


Het nadeel aan dit zero tolerance gedoe is dus dat als ik een 6 weken van te voren wiet rook en gestest wordt een lifetime ban is, maar tot 6 weken van te voren een gram test prop zetten en dan stoppen kan wel.

Zo ver ik weet kunnen jullie ook niet testen op peptiden of wel?
 
Over de dopingconroles…de WDFPF doet net als alle andere sportbonden in hoofdzaak controleren d.m.v. urinemonsters.

Een recent voorbeeld over de verhouding tussen urine- en bloedmonsters.
Tijdens de Olympische zomerspelen van 2016 in Rio (Brazilië) deden zo’n 11.500 deelnemers mee.
Er werden zo’n 3000 dopingcontrolen uitgevoerd waarvan 2700 urinetesten en slechts 190 bloedtesten.

Dopingtesten d.m.v. bloedafname zijn eerder de uitzondering dan de regel daar via de urine vrijwel alles te achterhalen valt wat in de krachtsportwereld gebruikt wordt als doping. Zelfs EPO wat veel als doping in het wielrennen wordt gebruikt is sinds 2000 traceerbaar via urine en is bloedafname niet meer noodzakelijk.
Controle d.m.v. bloedafname kent overigens veel beperkingen.
Wisten jullie bijvoorbeeld dat iemand om religieuze redenen mag weigeren om bloed af te staan?
De mogelijke opvang van een bloedmonster is daarnaast erg beperkt en het hanteren daarvan vereist speciale voorzorgsmaatregelen.
Een unrinetest kan in principe “iedereen” doorvoeren, maar voor afname van een bloedmonster zal iemand specifiek geschoold moeten zijn. De persoon die bloed afneemt mag bijvoorbeeld slechts 3x prikken, als er dus tijdens de 1e poging te weinig bloed kan worden afgenomen mag er nog slechts twee keer geprikt worden.
Als het dan nog niet voldoende is wordt de bloedafname beëindigd.
Ik heb zelf wel eens bloed moeten afgeven in het ziekenhuis voor een onderzoek…het lukte niet om via een ader in mijn arm bloed te prikken, uiteindelijk hebben ze dan via mijn vingers wat bloed afgenomen.
Bij een urinetest moet je minimaal 90ml urine afstaan en als dat niet de eerste keer lukt, krijg je gewoon wat te drinken totdat je weer moet plassen.
Organisatorisch is de afname van urine dus veel eenvoudiger en ook de gebruikelijke methode.
Desondanks kan de overheid of de Wada (in Nederland de Dopingautoriteit) besluiten tot een bloedmonster.

Er wordt ook buiten wedstrijden gecontroleerd als daar aanleiding toe zou zijn…toevallig weet ik twee concrete voorbeelden in Duitsland bij de GDFPF waar dit dit jaar gebeurde. Eén lifter wilde helaas daaraan niet zijn medewerking verlenen en weigerde de functionarissen die de controle wilde uitvoeren de toegang tot zijn woning, men heeft toen nog aangeboden om op een andere plek de controle uit te voeren maar dat weigerde deze persoon ook wat dan geleid heeft tot een schorsing. De andere persoon werkte wel netjes mee en de test was negatief.

Ik krijg verder veel vragen over wat allemaal wel en niet is toegestaan en wel en niet traceerbaar is bij een controle. Ik ben geen expert op dat gebied, ik neem zelf (nog) geen geneesmiddelen en ook geen supplementen (en als ik een supplement zou nemen dan alleen één wat gecontroleerd is op verboden stoffen) en verdiep me niet in doping en weet daar verder ook weinig van af. Ik ben wel vaker aanwezig bij de dopingcontrole maar de analyse gebeurt uiteraard in een gecertificeerd laboratorium wat geacrrediteerd is door de WADA…de professionals wat daar werken weten precies waar ze op moeten zoeken bij een dopingcontrole.

Bij twijfel en vragen kan ik alleen maar adviseren om in Nederland de Dopingautoriteit te raadplegen, als je hun een mailtje stuurd heb je binnen 1 werkdag een antwoord, je kunt zelfs anoniem met hen bellen, in België is het de Dopinglijn.

https://www.dopingautoriteit.nl/home

http://www.dopinglijn.be/
 
Sommige atleten hebben ook een 4e beurt blijkbaar, hoe werkt dat precies?

Een 4e beurt wordt dan toegestaan als de lifter een internationaal record wilt zetten of verbeteren (de 3e beurt moet dan wel geldig geweest zijn).
Internationale records kunnen ook tijdens nationale wedstrijden gezet worden, zo heb ik b.v. zelf dit jaar een ER tijdens een nationaal kampioenschap gedrukt in mijn leeftijds- en gewichtklasse met unequipped benchpress.
Dit was in het verleden overigens ook allemaal mogelijk bij de IPF, maar deze heeft de regels inmiddels verandert.
 
Wellicht de reden dat IPF atleten niet meer mogen meedoen bij andere federaties (zelfs als deze ook een dopingbeleid hanteren)?

Bij een regionale wedstrijd in Rusland van de WDFPF deden ook lifters mee van de IPF (Russian Powerlifting Federation).
Enkele van hen kregen een dopingtest en 1 lifter bleek positief te zijn (men had 3 verboden substanties in zijn urine aangetroffen).
De WDFPF heeft daarop deze lifter een levenslange schorsing opgelegd voor deelname aan wedstrijden onder licentie van de WDFPF en zag het tevens als haar plicht de IPF hierover in te lichten. De IPF erkende deze dopingtesten echter NIET, ondanks dat de tests waren uitgevoerd in een laboratorium wat was geaccrediteerd door de WADA. Sterker nog, de toenmalige president van de IPF, Detlev Albrings stuurde een brief naar de WADA met het verzoek om alleen nog maar dopingtesten te accepteren van de IPF en niet van andere powerliftingfederaties!!!

About situation: In Yegorievsc (Moscow region, Russia) we have a regional WFDPD championshops wich was organised by Moscow regional drug-free powerliftingfederation (FPMO). Some RPF (IPF) lifters came to compete on this meet. After the competitions few lifters as invited to Doping-control procedure whith WADA-commisares. 1 RPF lifter have positive test on 3 doping substances. He was banned from WDFPF for life. And results of testing was sent to RPF and to IPF.
The RPF (Russian Powerlifting Federation) has published a letter sent from IPF President Detlev Albrings to the director of an anti-doping laboratory which is used by the RPF. The lab sent Albrings the positive results of another federation's drug tests. In the letter, Albrings asks the lab to refrain from testing any Russian federations other than the RPF. He says that he has sent similar requests to all WADA labs around the world, asking that they only test IPF-affiliated federations. Albrings says that he doubts that other powerlifting federations follow the WADA Code and categorizes their testing as a farce due to the fact that a positive sample will not lead to appropriate action under the Code.

THE LETTER: Letter from Detlev Director Rosado Zagorsky 08.02.2009:

Dear city Zagorsky, thus I would like to introduce myself. My name is Detlev Albrings and I - the president of the International Powerlifting Federation (IPF). In our federation, I also responsible for the administration of anti-doping controls. I always get from the WADA-laboratory results, unfortunately, national positive samples, and I appreciate the results together with our member federations concerned. Now I have received a report on the analysis of anti-doping tests carried out by you 22. February 2009 and April 26, 2009 in Egoryevskoye (Certificate of analysis: â„– 09-118-2 and 09-358-2). Russia Powerlifting told me that they are not interested about these championships, and these tests are related to other Russian Powerlifting Federation, which is not a member of IPF. IPF - the only entity Powerlifting and we strictly follow the Code of WADA. We doubt that other so-called Powerlifting Federation followed the Code of WADA. In our view, we can not accept that such positive samples will be taken into account for the IPF, and I would like to point out that testing of these federations is a farce, because the positive sample will not lead to appropriate action under the Code of WADA. In the annex you will find a letter on this subject, which we sent all over the world to all WADA-laboratories. We would ask that you refrain from testing such Powerlifting Federations and work only with the Russian Powerlifting Federation. Thank you for your understanding and assistance. Best wishes, Detlev Albrings

Bron:

https://www.powerliftingwatch.com/node/12000
 
Ik denk dat er over het dopingbeleid inmiddels genoeg verteld worden, toch? ;)
Er is verder weinig verschil met het technisch reglement van de IPF…maar hier toch enkele wezenlijke verschillen.

Equipment
Equipped The WDFPF offer both equipped and unequipped lifting. In the equipped divisions, single ply bench shirts are allowed in polyester or denim. Canvas and open backed shirts are not allowed. Single ply lifting suits are allowed in polyester. Canvas and denim are not allowed. Briefs are not legal. Knee wraps are fine up to 2m.
Unequipped Only wrist wraps and a belt are allowed!

- De halter moet bij het bankdrukken stil gelegd worden waarbij contact is met het borstbeen….in de maagstreek zoals tegenwoordig bij de IPF is toegestaan is bij de WDFPF niet toegestaan.
- Bij de WDFPF mag men bij het bankdrukken ook een reserve grip bij het bankdrukken toepassen waarbij de afstand tussen de pinken de 81cm dan niet mag overschrijden. In de praktijk heb ik het nog niet gezien, vroeger kwam dit meer voor en was dit ook bij de IPF toegestaan.
- Enkel 1 ply shirts zijn bij het bankdrukken toegestaan, overigens ook in Denim…in de praktijk heb ik alleen maar benchshirts gezien van Inzer en Titan die “IPF approved” zijn.
- Bij Rawlifting zijn geen kneesleeves toegstaan, enkel polsbandages en een riem.


Age Divisions

OPEN: 14 upwards (no category restrictions)
TEENAGE: T1)14-15, T2) 16-17, T3) 18-19
JUNIOR: 20 - 23
MASTERS: 40-44, 45-49 and so on in five year increments

Bij de IPF verander je vanaf de masterclass (40+) elke 10 jaar …bij de WDFPF elke 5 jaar.
Als Masterlifter ben ik een voorstander van een wijziging in class na 5 jaar, want er is wellicht weinig verschil tussen iemand van bijvoorbeeld 43 en 46 maar wel een groot verschil tussen of je net 50 bent geworden of bijna 60 bent, toch?
Tevens ben je bij de IPF subjunior vanaf je 14 t/m 18 en vervolgens junior van 19 t/m je 23, ook daar heeft de WDFPF meer klassen. Ook hier vind ik persoonlijk dat het inderdaad een verschil uitmaakt of een tiener 14 of 18 is.


Weight Classes

Men
52.0 kg Class - up to 52.0 kg
56.0 kg Class - 52.01 to 56.0 kg
60.0 kg Class - 56.01 to 60.0 kg
67.5 kg Class - 60.01 to 67.5 kg
75.0 kg Class - 67.51 to 75.0 kg
82.5 kg Class - 75.01 to 82.5 kg
90.0 kg Class - 82.51 to 90.0 kg
100.0 kg Class - 90.01 to 100.0 kg
110.0 kg Class - 100.01 to 110.0 kg
125.0 kg Class - 110.01 to 125.0 kg
145.0 kg Class - 125.1 to 145.0 kg
145+ kg. Class - 145.01 to unlimited


WDFPF heeft meer gewichtklassen in het zwaardere deel…vind ik persoonlijk ook een goede zaak…bij de IPF is de zwaarste klasse de 120+ en daarin zitten lifters van 121kg maar dus ook van 171kg en meer.
Bij de WDFPF zijn deze verschillen wezenlijk kleiner.
 
Laatst bewerkt:
Geen knee sleves?
 
Geen knee sleves?
Bij RAW lifting niet. Het heeft daarmee te maken dat sleeves die strak zitten alsnog enige support bij het kniebuigen geven....weliswaar niet vergelijkbaar met bandages maar toch is er een verschil merkbaar met buigen met of zonder sleeves. Er zijn powerliftfederaties die nog verder gaan en waar ook geen polsbandages en riem zijn toegestaan en zeer puristisch in deze zijn.
 
Bij RAW lifting niet. Het heeft daarmee te maken dat sleeves die strak zitten alsnog enige support bij het kniebuigen geven....weliswaar niet vergelijkbaar met bandages maar toch is er een verschil merkbaar met buigen met of zonder sleeves. Er zijn powerliftfederaties die nog verder gaan en waar ook geen polsbandages en riem zijn toegestaan en zeer puristisch in deze zijn.

Jammer, veel lifters kunnen niet zonder.
Ik snap het verder wel, sleves geven mij zeker 5kg.
 
Er zijn powerliftfederaties die nog verder gaan en waar ook geen polsbandages en riem zijn toegestaan en zeer puristisch in deze zijn.

Zijn er federaties die Nóg verder gaan :o?
 
Jammer, veel lifters kunnen niet zonder.
Ik snap het verder wel, sleves geven mij zeker 5kg.
Dat is dus ook de reden omdat de meeste lifters meer kunnen buigen met dan zonder sleeves...zeker als die behoorlijk strak zitten.
 
Zijn er federaties die Nóg verder gaan :o?
Dat zijn b.v. federaties die enkel rawlifting toestaan en vinden dat equipped powerlifting volledig zijn doel voorbij schiet en het als mechanische doping beschouwen die de sport geen goed doet. Daar is wat voor te zeggen omdat bij RAWPL pure kracht natuurlijk veel beter tot zijn recht komt. Maar ik zou niet zo ver willen gaan...voor beide zowel raw als equipped is er plaats binnen de PLwereld...het is een keuze wat je maakt. En zolang men zich houdt aan het raamwerk van regels van de bond waarvoor men tild heb ik er geen probleem mee, integendeel ik vind beiden leuk om te doen en doe dan ook zowel raw als equipped mee. Zou ik echter moeten kiezen dan zou het zeker weten RAW PL zijn.
 
Naakt en geolied.
Bijna ;)...maar rawpowerlifting.com is een voorbeeld hiervan ...ik heb er wel respect voor. Het gaat hen om het principe dat rawlifting danook 100% raw hoort te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven