MuscleMeat

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet dat dit nou bijdraagt aan de algemene discussie, maar ik moet het gewoon even kwijt... :)

Het is dit eindeloze ethische gedoe, moreel geneuzel en irritant complexe wet en regelgeving rondom (kracht)sport-competitie, waardoor mijn plezier erin volledig om zeep wordt geholpen.

Daarom heb ik al heel lang geleden besloten om alleen nog maar de competitie met mezelf aan te gaan.

Klaar, probleem opgelost.
 
Niet dat dit nou bijdraagt aan de algemene discussie, maar ik moet het gewoon even kwijt... :)

Het is dit eindeloze ethische gedoe, moreel geneuzel en irritant complexe wet en regelgeving rondom (kracht)sport-competitie, waardoor mijn plezier erin volledig om zeep wordt geholpen.

Daarom heb ik al heel lang geleden besloten om alleen nog maar de competitie met mezelf aan te gaan.

Klaar, probleem opgelost.

Hoe zou jij het concept competitie het liefst zien?
 
Hoe zou jij het concept competitie het liefst zien?

Volledig zonder externe chemische hulpmiddelen en zonder oneerlijkheid competitie-vervalsing in het algemeen.

Dat is helaas een utopie.

Een ideaal dat blijkbaar buiten de moreel-ethische capaciteiten van de mens in het algemeen ligt, dus maak ik me daar verder helemaal niet meer druk om.
 
Volledig zonder externe chemische hulpmiddelen en zonder oneerlijkheid competitie-vervalsing in het algemeen.

Dat is helaas een utopie.

Een ideaal dat blijkbaar buiten de moreel-ethische capaciteiten van de mens in het algemeen ligt, dus maak ik me daar verder helemaal niet meer druk om.

Kan ik me voorstellen. Ik probeer bij de dingen die ik niet kan veranderen vooral zo min mogelijk stil te staan.
 
Kan ik me voorstellen. Ik probeer bij de dingen die ik niet kan veranderen vooral zo min mogelijk stil te staan.

Ik ook, het zoeken naar onbereikbare idealen heb al lang geleden opgegeven.

Zonde van m'n tijd en blijer word ik er toch niet van, integendeel.
 
Laatst bewerkt:
Niet dat dit nou bijdraagt aan de algemene discussie, maar ik moet het gewoon even kwijt... :)

Het is dit eindeloze ethische gedoe, moreel geneuzel en irritant complexe wet en regelgeving rondom (kracht)sport-competitie, waardoor mijn plezier erin volledig om zeep wordt geholpen.

Daarom heb ik al heel lang geleden besloten om alleen nog maar de competitie met mezelf aan te gaan.

Klaar, probleem opgelost.


Ik begrijp je standpunt Harpep en kan het me goed voorstellen.
Het was ook verder niet mijn intentie om een discussie over “moreel geneuzel” te starten hier.
Ik wilde alleen maar peilen of er krachtsporters op dit forum zijn die zich kunnen vinden in de visie en doelstelling van de WDFPF en eventueel mee willen doen aan competitie onder auspiciën van de WDFPF.
Het is jammer dat hoofdzakelijk alleen maar leden van de NPB reageren die bang zijn voor een “versplintering” van de sport.
Deze leden zijn blijkbaar erg gelukkig en tevreden met hun keuze en daar is ook verder niets mis mee. Ik wil ook niemand “ronselen” of “bekeren”.
Uiteraard moet iedereen verder zelf weten of hij ueberhaupt wedstrijden wil doen en bij welke federatie hij dat wil doen.

Ik train voor 90% thuis alleen in mijn kelder en wedstrijden motiveren me om regelmatig te trainen met submaximale gewichten.
Daar ik verder life-time-drug-free ben wil ik ook graag bij een bond wedstrijden doen waar ik de hoogst mogelijk garantie heb dat andere deelnemers ook drugfree zijn.
De WDFPF kan dit ook niet 100% garanderen, maar deze bond trekt over het algemeen wel krachtsporters die drugfree hoog in het vaandel hebben.
 
Volledig zonder externe chemische hulpmiddelen en zonder oneerlijkheid competitie-vervalsing in het algemeen.

Dat is helaas een utopie.

Een ideaal dat blijkbaar buiten de moreel-ethische capaciteiten van de mens in het algemeen ligt, dus maak ik me daar verder helemaal niet meer druk om.


Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een bond die het meeste voldoet aan jouw idealen.
Een bond waar 100% alles okidoki is zul je waarschijnlijk wel niet vinden, dan zou je zelf eentje moeten oprichten die volledig voldoet aan jouw idealen.
 
Kan ik me voorstellen. Ik probeer bij de dingen die ik niet kan veranderen vooral zo min mogelijk stil te staan.
Of naar een bond overstappen die wellicht deze dingen veranderd heeft?
 
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een bond die het meeste voldoet aan jouw idealen.
Een bond waar 100% alles okidoki is zul je waarschijnlijk wel niet vinden, dan zou je zelf eentje moeten oprichten die volledig voldoet aan jouw idealen.

Heb ik ook gedaan hoor, de HPLB (Harpep Lifter Bond)

Na het eerste lid volgde onmiddellijk een ledenstop, werkt écht perféct! ;)
 
Ik begrijp je standpunt Harpep en kan het me goed voorstellen.
Het was ook verder niet mijn intentie om een discussie over “moreel geneuzel” te starten hier.
Ik wilde alleen maar peilen of er krachtsporters op dit forum zijn die zich kunnen vinden in de visie en doelstelling van de WDFPF en eventueel mee willen doen aan competitie onder auspiciën van de WDFPF.
Het is jammer dat hoofdzakelijk alleen maar leden van de NPB reageren die bang zijn voor een “versplintering” van de sport.
Deze leden zijn blijkbaar erg gelukkig en tevreden met hun keuze en daar is ook verder niets mis mee. Ik wil ook niemand “ronselen” of “bekeren”.
Uiteraard moet iedereen verder zelf weten of hij ueberhaupt wedstrijden wil doen en bij welke federatie hij dat wil doen.

Ik train voor 90% thuis alleen in mijn kelder en wedstrijden motiveren me om regelmatig te trainen met submaximale gewichten.
Daar ik verder life-time-drug-free ben wil ik ook graag bij een bond wedstrijden doen waar ik de hoogst mogelijk garantie heb dat andere deelnemers ook drugfree zijn.
De WDFPF kan dit ook niet 100% garanderen, maar deze bond trekt over het algemeen wel krachtsporters die drugfree hoog in het vaandel hebben.

Ik twijfel er niet aan dat jou bedoelingen goed en oprecht zijn.

Het is meer het onvermijdelijke morele verval en corruptie dat -vroeg of laat- ontstaat, helaas.
 
Ik twijfel er niet aan dat jou bedoelingen goed en oprecht zijn.

Het is meer het onvermijdelijke morele verval en corruptie dat -vroeg of laat- ontstaat, helaas.

Het probleem is dat er altijd personen zijn die valsspelen, dat is helaas verbonden met competitie.
Wat mij bij de WDFPF zo zeer aanspreekt is dat deze bond een NUL TOLERANTIE beleid hanteerd jegens dopingzondaars zodat deze geen 2e kans meer krijgen om de boel te belazeren en dat ook alle resultaten en eventuele records en titels van hen gewist worden...dat doet het ego pijn...geen bond houdt er zo'n beleid opna! En dat er op ALLE wedstrijden gecontroleerd wordt en je dus niet van die slimme gasten hebt die weten dat er tijdens een (inter)national kampioenschap meestal gecontroleerd wordt en bij regionale competite (zoals b.v. teamwedstrijden) meestal niet en daar rekening mee houden met hun kuurschema en detectiontime van hoe lang bepaalde middelen traceerbaar zijn in het lichaam.
 
Nog meer fragmentatie gaat de sport geen goed doen. Het niveau ligt zo te zien ook vrij laag in vergelijking met de IPF.

Hoewel ik begrijp en het ermee eens ben dat het dopingbeleid van de IPF (en NPB) op veel punten faalt, denk ik dat het starten van een nieuwe bond vrij weinig gaat opleveren. Zodra die hetzelfde niveau/prestige gaat geven zul je alsnog meer mensen krijgen die door de controles heen proberen te glippen. Het lijkt me beter om het dopingbeleid (testfrequentie, out of competition etc.) proberen aan te scherpen met de beschikbare financiële middelen.

Van mij mag de IPF ook een levenslange ban geven aan mensen die op AAS gepakt zijn. Die levenslange ban hoeft niet te gelden voor alle midellen op de verboden lijst maar er is een groot aantal die wat mij betrefd zeker een levenslange ban op zouden mogen leveren.

Volledig zonder externe chemische hulpmiddelen en zonder oneerlijkheid competitie-vervalsing in het algemeen.

Dat is helaas een utopie.

Een ideaal dat blijkbaar buiten de moreel-ethische capaciteiten van de mens in het algemeen ligt, dus maak ik me daar verder helemaal niet meer druk om.

Het is allemaal even oneerlijk. Want hoe eerlijk is dat iemand gewoon veel betere aanleg heeft?
 
Van mij mag de IPF ook een levenslange ban geven aan mensen die op AAS gepakt zijn. Die levenslange ban hoeft niet te gelden voor alle midellen op de verboden lijst maar er is een groot aantal die wat mij betrefd zeker een levenslange ban op zouden mogen leveren.

Eens.
 
Van mij mag de IPF ook een levenslange ban geven aan mensen die op AAS gepakt zijn. Die levenslange ban hoeft niet te gelden voor alle midellen op de verboden lijst maar er is een groot aantal die wat mij betrefd zeker een levenslange ban op zouden mogen leveren.



Het is allemaal even oneerlijk. Want hoe eerlijk is dat iemand gewoon veel betere aanleg heeft?

En dan krijg je dus eindeloze discussies.

Daarom zei ook al, de uitdaging om mijn eigen grenzen te verleggen is voor mij de enige "competitie".
 
En dan krijg je dus eindeloze discussies.

Daarom zei ook al, de uitdaging om mijn eigen grenzen te verleggen is voor mij de enige "competitie".
Respect...het is alleen voor mijzelf zo dat een grens verleggen pas echt teld als ik dat kunstje op een wedstrijd heb kunnen laten zien en van de scheidsrechters een "good lift" krijg.

Powerlifting kun je inderdaad veel discussies over voeren...doe je raw de competitie of in gear...op eigen kracht of m.b.v. doping? Iedereen maakt zijn eigen keuzes...maar welke keuze je ook maakt wees integer en speel het spel volgens de regels van de bond waar je lid van bent. Wees geen valsspeler !
 
Ik heb al vaker de site van de BDFPF bezocht. En het eerste dat me opvalt is dat in België elke bond in hetzelfde bedje ziek is.
Je kan wel een bond oprichten met mooie doelen en goed uitgeschreven reglementen en wat nog ... maar als je naar de wedstrijdkalender gaat kijken ... noppes.
Kalender van 2017 staat nog online. 4 landelijke wedstrijden op een heel jaar. Allemaal Belgische kampioenschappen. (2x raw en 2x equiped)
(Bij de VGPF (Vlaamse afdeling IPF) bijna hetzelfde. Sinds dit jaar is er een beetje verbetering.)
Onduidelijke website met weinig verdere info. Niet echt aantrekkelijk als je zin hebt om een een wedstrijd te doen.
En dan vraagt men zich af waar de deelnemers blijven.
En lijst met aangesloten clubs is ook nergens te vinden. (bestaan die wel?)
 
Die website is inderdaad echt afgrijselijk.

En huggybear1968 , ik vind je een schat van een vent (echt waar), ik gun het je ook van harte als je je elders beter op je plek voelt, en ik weet dat je inmiddels half-Duits bent, maar deze d’s en t’s... ik kan het niet meer aan.
 
Op de Duitse site staat wel een kalender met Belgische wedstrijden.??? (2x BK)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven