XXL Nutrition

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed dit. Goede reactie.
Ja toch? Er worden op dit forum alreeds zoveel discussies gehouden. En dan kunnen we een discussie over spelling en grammatica missen als kiespijn lijkt me ( hoop dat ik nu alles foutloos geschreven heb? Ik heb werkwoorden die eindigen op "d" of "t" vermeden) ;)
 
Maar Tymboo heeft wel een punt...mijn spelling en grammatica laat te wensen over. Je moet ook je zwakheden erkennen...:o
Ik weet het goed gemaakt! Als Tymboo lid wordt van de WDFPF zal ik een cursus TAAL volgen (voor wat hoort wat) ;)
 
wat zijn verder de regels van de Wdfpf dan?
24 of 2 uur weging?
monolift?
raw is met wraps of sleeves?
speciale bars of 1 bar?

ik blijf sowieso bij de NPB liften maar voor mensen die misschien twijfelen wel handig meer info te geven.

verder krijg je met sport op amateur niveau toch geen goede dopingtest voor elkaar. je kan niet als er 400 leden zijn ze allemaal eens gaan testen omdat het gewoon veel te duur is.
wel ben ik er mee eens dat er meer getest mag worden en een strenger beleid gevoerd mag worden. maar zolang iemand geen internationale wedstijden doet of gaat doen zie ik er ook geen reden voor in om off-season te gaan testen. het moment wanneer ik moet aangeven waar ik altijd moet zijn voor eventuele dopingtesten is ook het moment wanneer ik mij uitschrijf. ik vind het te ver gaan om zoveel moeite te gaan doen en privacy in te leven voor een hobby.

verder vind ik het gewoon helemaal niets dat iedereen altijd maar nieuwe federaties aan gaat maken. bij nagenoeg alle sporten heb je toch ook maar 1 bond. waarom zouden er bij PL dan 80 bonden moeten zijn (en dan schat ik waarschijnlijk nog laag) of wil iedereen gewoon graag op instagram kunnen zeggen dat ze kampioen of recordhouder zijn.
 
Wedstrijden van de WDFPF zijn vergelijkbaar met IPFwedstrijden. 2 uur voor aanvang van de wedstrijd begint de weging. Men werkt niet met een monolift. Er zijn 3 scheidsrechters en de wedstrijdcommando's zijn hetzelfde. Equipped materiaal is 1ply. Verschil is dat bij rawwedstrijden geen bandages of sleeves voor de knieën zijn toegestaan alleen een riem en polsbandages. Tevens is bij bankdrukken een reverse grip toegestaan (wat vroeger ook bij de IPF was toegestaan). Athony Clark was hier bekend om. Verder is er verschil in gewichtklassen en leeftijdsklassen.
Ik heb eigenlijk geen wezenlijk verschil ervaren tussen een wedstrijd van de IPF en WDFPF.

Hoezo een nieuwe federatie starten? De WDFPF bestaat inmiddels 30 jaar...dus zo nieuw is dat niet. Hoe komt het toch verder dat iedereen denkt dat je zo makkelijk wereldkampioen of wereldrecordhouder kunt worden? Tymboo had het ook over met "150" kg wereldkampioen squat worden...ik weet niet bij welke bond dit het geval is...bij de WDFPF in elk geval niet.

Ik heb in dit topic zowel een link met records geplaatst als een link naar het reglement...denk dat daar veel vragen beantwoord worden.
 
Laatst bewerkt:
:thumbs: die instelling wat drugfree betreft vooral volhouden!
 
wat zijn verder de regels van de Wdfpf dan?
24 of 2 uur weging?
monolift?
raw is met wraps of sleeves?
speciale bars of 1 bar?

ik blijf sowieso bij de NPB liften maar voor mensen die misschien twijfelen wel handig meer info te geven.

verder krijg je met sport op amateur niveau toch geen goede dopingtest voor elkaar. je kan niet als er 400 leden zijn ze allemaal eens gaan testen omdat het gewoon veel te duur is.
wel ben ik er mee eens dat er meer getest mag worden en een strenger beleid gevoerd mag worden. maar zolang iemand geen internationale wedstijden doet of gaat doen zie ik er ook geen reden voor in om off-season te gaan testen. het moment wanneer ik moet aangeven waar ik altijd moet zijn voor eventuele dopingtesten is ook het moment wanneer ik mij uitschrijf. ik vind het te ver gaan om zoveel moeite te gaan doen en privacy in te leven voor een hobby.

verder vind ik het gewoon helemaal niets dat iedereen altijd maar nieuwe federaties aan gaat maken. bij nagenoeg alle sporten heb je toch ook maar 1 bond. waarom zouden er bij PL dan 80 bonden moeten zijn (en dan schat ik waarschijnlijk nog laag) of wil iedereen gewoon graag op instagram kunnen zeggen dat ze kampioen of recordhouder zijn.
De regels vindt je op de internationale site (maar die staat nog in Adobe Flash :eek:). Je kan ze ook op de Britse site vinden.
Ongelofelijk maar waar, ze staan niet op de Belgische site. Dat is toch wel een redelijk grove fout.
 
:thumbs: die instelling wat drugfree betreft vooral volhouden!
Voor mezelf zal dat zo blijven.
Wat anderen er mee doen kan me eigenlijk niet zoveel schelen, zolang ze maar niet in een bond gaan liften die het expliciet verbiedt.
 
De regels vindt je op de internationale site (maar die staat nog in Adobe Flash :eek:). Je kan ze ook op de Britse site vinden.
Ongelofelijk maar waar, ze staan niet op de Belgische site. Dat is toch wel een redelijk grove fout.
Zoals ik alreeds heb toegegeven laat de site van de BDFPF inderdaad te wensen over. Ik heb ook trachten uit te leggen waaraan dat ligt. Britse en Duitse side zijn duidelijker en bevatten meer info. Desonandanks heeft mij dat er niet van weerhouden om lid te worden van de BDFPF.
 
Voor mezelf zal dat zo blijven.
Wat anderen er mee doen kan me eigenlijk niet zoveel schelen, zolang ze maar niet in een bond gaan liften die het expliciet verbiedt.
Eens! Iedereen maakt zijn eigsn keuzes, maar wees wel integer en speel het spel volgens de regels van je bond. Iemand die doping gebruikt heeft niets te zoeken in een bond met een drugfreebeleid. Dan zoek je maar een bond zonder dopingbeleid. Keus zat! En als je het dopingreglement willens en wetens aan je laars lapt vlieg je eruit en ben je niet meer welkom.!
 
Zoals ik alreeds heb toegegeven laat de site van de BDFPF inderdaad te wensen over. Ik heb ook trachten uit te leggen waaraan dat ligt. Britse en Duitse side zijn duidelijker en bevatten meer info. Desonandanks heeft mij dat er niet van weerhouden om lid te worden van de BDFPF.
Dat niet om de 2 dagen alles wordt bijgehouden is uiteraard geen probleem. Maar dat je de reglementen via de site van een andere bond (ander land, zelfde federatie) moet gaan zoeken, gaat toch wel erg ver.
Er zijn toch wel ergens minimum standaarden.

Dat ze erg goede bedoelingen hebben betwijfel ik niet. en dat dit mensen aantrekt kan ik ook goed begrijpen. En ik steun die bedoelingen ook wel.
Maar om me aan te sluiten verwacht ik toch ook wel ergens een minimum aan organisatie. En ik denk niet dat ik de enige ben.
 
Dat niet om de 2 dagen alles wordt bijgehouden is uiteraard geen probleem. Maar dat je de reglementen via de site van een andere bond (ander land, zelfde federatie) moet gaan zoeken, gaat toch wel erg ver.
Er zijn toch wel ergens minimum standaarden.

Dat ze erg goede bedoelingen hebben betwijfel ik niet. en dat dit mensen aantrekt kan ik ook goed begrijpen. En ik steun die bedoelingen ook wel.
Maar om me aan te sluiten verwacht ik toch ook wel ergens een minimum aan organisatie. En ik denk niet dat ik de enige ben.
De organisatie op zich is niets mis mee...de website laat inderdaad te wensen over...ik heb dat kenbaar gemaakt bij het bestuur en men gaf ruiterlijk toe dat deze voor verbetering vatbaar is.
 
De organisatie op zich is niets mis mee...de website laat inderdaad te wensen over...ik heb dat kenbaar gemaakt bij het bestuur en men gaf ruiterlijk toe dat deze voor verbetering vatbaar is.
Het is net via de website dat de meesten als eerste kennis maken met de bond.
Die moet dus wel een beetje in orde zijn en je zou er toch minstens makkelijk de basis info moeten kunnen vinden.
 
Het is net via de website dat de meesten als eerste kennis maken met de bond.
Die moet dus wel een beetje in orde zijn en je zou er toch minstens makkelijk de basis info moeten kunnen vinden.
Ben ik met je eens.
 
Het is net via de website dat de meesten als eerste kennis maken met de bond.
Die moet dus wel een beetje in orde zijn en je zou er toch minstens makkelijk de basis info moeten kunnen vinden.
Ik heb vanmiddag nog contact gehad met Wim Backelant, voorzitter van de BDFPF en president van de WDFPF. Hij erkende ruiterlijk dat het reglement op de website thuishoord. Men is bezig met een Nederlandse en Franse vertaling van het reglement. Hij hoopt dat men hiermee omstreeks april/mei klaar is. Zoals reeds verteld gebeuren alle werkzaamheden door onbetaalde vrijwilligers zodat het soms allemaal wat langer kan duren.
 
Ik zal de site regelmatig wel een bezoeken om de updates in de gaten te houden. :)
 
Wellicht interessant om te weten hoe ik op het idee kwam om me aan te sluiten bij de WDFPF. Eerlijk gezegd heb ik nooit over de grenzen van Nederland heen gekeken wat de mogelijkheden betreft i.v.m. wedstrijden.
Ik volg voormalig IPF lifter Kevin Koch (superzwaargewicht en Europees kampioen bankdrukken bij de EPF met 350kg equipped). Deze heeft in 2017 om bepaalde redenen de overstap naar de WDFPF gemaakt. Ik werd nieuwsgierig en aangezien bepaalde dingen i.v.m. het dopingbeleid me bij de IPF/ NPB irriteerde heb ik contact opgenomen met Wim Backelant uit Antwerpen. Wim bleek zeer toegankelijk te zijn en verschafte me zeer uitvoerig informatie en nodigde me uit om een keer te komen trainen in Merchtem (Antwerpen). Ik heb de uitnodiging aanvaard en behalve een leuke training een zeer uitvoerig gesprek met Wim gehad. Ik besloot om mee te doen bij een wedstrijd van de BDFPF en de rest is geschiedenis.
 
waarom zouden er bij PL dan 80 bonden moeten zijn (en dan schat ik waarschijnlijk nog laag).

Hieronder de belangrijkste powerliftingbonden met beknopt iets over de technische regels en of er al dan niet dopingtesten worden gedaan.
Er zijn inderdaad nog tientallen federaties (vooral in de USA) maar die zijn meestal wel aangesloten bij een van de onderstaande federaties.
In het overzicht zijn overigens niet de regels i.v.m. equipped powerliften meegenomen...die verschillen nogal.
IPF en WDFPF hebben bijvoorbeeld 1 ply, anderen staan multiply tijdens wedstrijden toe.


intl-feds-table1-665x202.jpg
 
De webiste van de BDFPF is niet de enige powerliftingsite die niet geheel up to date is…in NL bijvoorbeeld is ook lang niet alles up to date geweest…de enige website in NL over krachtsport die altijd up to date was, was die van Wim Wamsteeker (www.wimwam.nl) en die is er inmiddels mee gestopt.
Dit is oud nieuws want Home | K.N.K.F. - Sectie Powerliften helemaal up to date, nieuws, wedstrijdkalender, uitslagen ect. en op PWRLIFTING vind je een complete database met de beste resultaten en records van alle NL lifters

Wat betreft die 2 wedstrijden voor RAW lifters...bij de NPB zijn er jarenlang GEEN rawkampioenschappen geweest, behalve een NK RAW Benchpress...maar niet powerlifting.
Zelfs bij de IPF zijn er pas sinds meen ik 2012 classic wedstrijden in het leven geroepen, de EPF ('europese tak van de IPF) meen ik pas vanaf 2016.
Dit is niet waar, sinds 2012 zijn er in NL meerdere RAW powerlifting wedstrijden per jaar geweest bij de NPB, dat weet ik om dat ik aan nagenoeg allemaal heb meegedaan of zelf georganiseerd heb.....

Hoezo een nieuwe federatie starten? De WDFPF bestaat inmiddels 30 jaar...dus zo nieuw is dat niet. Hoe komt het toch verder dat iedereen denkt dat je zo makkelijk wereldkampioen of wereldrecordhouder kunt worden?
Ik kan bij deze bond vrij makkelijk europees en wereldkampioen in mijn klasse worden en daarnaast heb ik nog minimaal drie lifters uit mijn team die kampioen worden en/of in elk geval paar WR's zetten. Nivo is gewoon niet geweldig en zal het waarschijnlijk nooit worden, men wil zich toch meten aan de beste ter wereld en die zitten grotendeels bij de IPF. Dat is voor mij de reden dat een overstap naar deze federatie sws geen optie is. Hoewel ik de lifetime ban van harte toejuich en hoog tijd wordt dat ze dat bij de ipf ook gaan invoeren.

huggybear1968 sinds je weg bent bij NPB is er veel veranderd, qua aantal wedstrijden, communicatie (elke wedstrijd is voorzien van livestream en scoresheet en soms zelfs commentaar) en ook qua instroom en nivo van lifters, die is in NL vrij hoog en in sommige klasses van wereldnivo. Wat mij betreft ben je van harte welkom terug te keren naar je roots maar ik begrijp dat je je keuze al gemaakt hebt. Wel benieuwd hoe deze federatie zich gaat ontwikkelen in Ned en Belgie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven