XXL Nutrition

belt/support voor rug?

kidmonster

Ripped Bodybuilder
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

ik heb al een aantal topics doorgelezen maar ik kom er toch niet helemaal uit. Ik weet niet of het nu wel of niet een aanrader is om een halterriem/rug support band te dragen.

Ik ben vorige week door mijn rug gegaan bij rug training. met BOR wss. Toen ik klaar was en ging opruimen vd gewichten werd het alleen maar erger dus ik denk dat ik gewoon een verkeerde beweging heb gemaakt.
Ik gebruik geen dusdanig hoge gewichten dat ik nu een belt nodig heb voor support.
Alleen ik heb tijdens de hele oefening last van onderrug. dit heb ik bij wel meer oefeningen ondanks ik mijn houding goed heb. spiegel + gevraagd of iemand naar uitvoering kan kijken. Daar ligt het dus niet aan.

Nu heb ik bij sportfood dit gezien : http://www.sportfood.nl/gymstar-halterriem-extra-support/
Ik weet niet of dit een aanrader is omdat ik nog jong en ik nog wel wat kan hebben. En dat dit ervoor kan zorgen dat rug wat slapper word door de support. Ik weet dat een riem er niet voor zorgt dat je niet door je rug gaat maar ik heb er altijd last van tijdens DL en BOR en lijkt het mij niet verkeerd om dit aan te schaffen?
alvast bedankt :)

door uwe rug gaan zal ook wel straffer klinken dan dat het eigenlijk geweest is. en toch zal het aan uw houding liggen als ge geen zwaar gewichten neemt en toch nog last hebt.
Traint ge uwe onderrug ook wel? een riem helpt wel goed om uwe rug rechter te houden tijdens uw oefeningen, bij echt zware oefeningen doe ik m ook aan om mijn rug rechter te houden

Als je elke keer door jerug gaat met DL is de kans zeer groot dat je techniek toch fout is, filmen & posten

En als je dan toch een rugbandage wilt hebben, neem dan geen goedkope rommel, maar koop meteen een goede, rehband bv: http://www.ieljastriksports.nl/Sterkste_man_

• Topic Starter Topic Starter
door uwe rug gaan zal ook wel straffer klinken dan dat het eigenlijk geweest is. en toch zal het aan uw houding liggen als ge geen zwaar gewichten neemt en toch nog last hebt.
Traint ge uwe onderrug ook wel? een riem helpt wel goed om uwe rug rechter te houden tijdens uw oefeningen, bij echt zware oefeningen doe ik m ook aan om mijn rug rechter te houden
ik deadlift, ligt er niet zo zeer aan dat ik de techniek niet goed doe dat doe ik juist wel. alleen na de oefening heb ik meestal toch nog last van onderrug. en vaak gaat dat alleen weg door te gaan liggen en dan 1 minuut erna heb ik meestal geen last meer. dat ik door mijn rug ben gegaan is denk ik gewoon toevallig een verkeerde beweging

---------- Post toegevoegd Sun 1 Apr 2012 om 20:09 ----------

Als je elke keer door jerug gaat met DL is de kans zeer groot dat je techniek toch fout is, filmen & posten

En als je dan toch een rugbandage wilt hebben, neem dan geen goedkope rommel, maar koop meteen een goede, rehband bv: http://www.ieljastriksports.nl/Sterkste_man_
niet tijdens oefening maar na. zal het dan goed zijn een belt te dragen ondanks ik dl met 100kg?

waarschijnlijk trekt ge het volledige gewicht omhoog met uwe onderrug en da is nie de bedoeling en daardoor gaat ge zo pijn hebben

waarschijnlijk trekt ge het volledige gewicht omhoog met uwe onderrug en da is nie de bedoeling en daardoor gaat ge zo pijn hebben
ja daar heb ik ook aan gedcaht, alleen bij BOR lijkt mij dat juist niet goed te kunne. en daarbij heb ik vaak meer last van dan bij deadlift

doe je pullups met je benen opgetrokken achter je?

belt voorhoogd de statische druk in je lichaam, waardoor je meer zou moeten kunnen liften! heeft niks met bescherming te maken!

belt voorhoogd de statische druk in je lichaam, waardoor je meer zou moeten kunnen liften! heeft niks met bescherming te maken!
zorgt het er ook niet voor dat je minder last krijgt van onderrug? dat ik spit heb opgelopen of hoe het ook mag heten lijkt me gewoon beetje pech. alleen ik heb er altijd last van na training van rug. en belt lijkt me daar wel mee te helpen om minder last te hebben of is dat niet zo?

benen laat i kgewoon hangen, doe als het zwaarder word automatisch een soort kleermakerszit alleen hak meestal niet hoger dan knie

ok, ik heb uit eigen ervaring en meer gehoord van jongens uit mijn omgeving dat opgetrokken achter je rug niet echt best is voor je rug.

Terug
Naar boven