RichardV zei:
Ik heb haast 2 jaar stilgelegen. Is erg frustrerend. Heb ook 1,5 jaar bij fysio gelopen. OP een gegeven moment heel licht gaat trainen. Echt minimale gewichten. Doorbloeding kwam op gang en genas toen.
Ik ben dit met Richard eens, ook al willen mensen dit vaak niet geloven, je kunt het beste licht door blijven trainen, en niet tot fallure natuurlijk.
Bv op 50% van je normale trainingcapaciteit zodat je de pijngrens net vermijdt , lichte setjes en dit om de doorbloeding te stimuleren.
Als je nl helemaal stopt, is de kans dat de blessure terugkomt heel groot, als je weer gaat beginnen met trainen.
Ik heb zelf ook veel blessures gehad, en heb op deze manier altijd een goed resultaat behaald, blessures verdwenen altijd langzaam maar zeker op deze manier.
Het spreekt vanzelf dat als er iets afgescheurd is, of afgebroken kraakbeen of iets dergelijks, dat het dan een andere zaak is natuurlijk, dan zal je volledig rust moeten nemen.
Cortisone zie ik als symptoonbehandeling, en niet als een strukturele oplossing voor een blessureprobleem, misschien als je jezelf heel goed in acht neemt na de behandeling, en heel voorzichtig weer gaat trainen, dan misschien wel.
Maar ik heb er geen positieve ervaringen mee in mijn omgeving, ik heb het om die reden dan ook nooit zelf gebruikt.
In ieder geval veel succes met je herstel.