XXL Nutrition

Ben het beu, kan er niet meer tegen

Rebel_x zei:
De pijn zit meer onder de biceps in de plooi van mijn arm, ik voel het als
ik mijn arm plooi en naar links en rechts draai.
En als ik iets zwaar moet dragen.

Daar ligt die pees ook :D

Rebel, ga niet als een kip zonder kop door, want dan heb je dus echt grote kans dat je alles naar de klote trekt! Probeer eerst fysiotherapie, dat zal wel iets schelen of je wijzer maken van je probleem. Stretching heeft bij mijn blessures wel geholpen, maar doe dit ook met beleid. Ik weet echter niet of stretching voor jou mogelijk is. Ik positioneerde mijn pols (waar ik de blessure had/heb) tot het punt waar ik pijn had en hield deze even vast. Dit herhaalde ik enkele keren, totdat het pijn minder werd. Dan was het net alsof het opgewarmd was en de pijn even weg was.

Kijkoperatie voor afgebroken stuk kraakbeen kan altijd nog. Laat wel even weten hoe het verloopt!

Sterkte!

• Topic Starter Topic Starter
Bas Hofkens zei:
Rebel, ga niet als een kip zonder kop door, want dan heb je dus echt grote kans dat je alles naar de klote trekt! Probeer eerst fysiotherapie, dat zal wel iets schelen of je wijzer maken van je probleem. Stretching heeft bij mijn blessures wel geholpen, maar doe dit ook met beleid. Ik weet echter niet of stretching voor jou mogelijk is. Ik positioneerde mijn pols (waar ik de blessure had/heb) tot het punt waar ik pijn had en hield deze even vast. Dit herhaalde ik enkele keren, totdat het pijn minder werd. Dan was het net alsof het opgewarmd was en de pijn even weg was.

Kijkoperatie voor afgebroken stuk kraakbeen kan altijd nog. Laat wel even weten hoe het verloopt!

Sterkte!

Heb het er daarstraks met mijn fysio over gehad, stukje kraakbeen kon het
niet zijn zei hij, omdat op die plaats geen kraakbeen zit.

Hij zei als het na deze behandeling niet beter is, om te overwegen om een cortisoneinjectie te zetten, neemt wel degelijk de ontsteking (vocht) weg
en werkt niet enkel verdovend

appeltaart zei:
Blessures zijn echt verkankerd, maar corisone spuit is toch alleen ter pijn verlichting. De ontsteking blijft gewoon, als je dan door gaat trainen omdat je geen pijn voelt vererger je het alleen maar. Dat zou ik wel een vet idee vinden eigenlijk, roids om spierblessures (na herstel) weer op te lappen. Gebeurt dat vaak?

ben toch al van 1 ontsteking verlost geraakt 3 maanden geleden door cortisone, neemt toch
wel de ontsteking weg volgens mijn sportarts en fysio, je moet er enkel
voorzichtig mee omspringen en 1 week volledige rust nemen en zeker niets
zwaar heffen.

Maar cortisone beschadigt of "vreet" toch ook goed weefsel/cellen "op"?

Rebel_x zei:
ben toch al van 1 ontsteking verlost geraakt 3 maanden geleden door cortisone, neemt toch
wel de ontsteking weg volgens mijn sportarts en fysio, je moet er enkel
voorzichtig mee omspringen en 1 week volledige rust nemen en zeker niets
zwaar heffen.

okee :thumb:

Ik heb haast 2 jaar stilgelegen. Is erg frustrerend. Heb ook 1,5 jaar bij fysio gelopen. OP een gegeven moment heel licht gaat trainen. Echt minimale gewichten. Doorbloeding kwam op gang en genas toen.

Welke blessures/klachten had u, Richard?

Bas Hofkens zei:
Maar cortisone beschadigt of "vreet" toch ook goed weefsel/cellen "op"?
Dit klopt inderdaad, daarom kan je het best bij 1 injectie houden, dan zal
er niet zoveel schade zijn of bijna geen.

Ah, okay. Persoonlijk zou ik het liever niet laten doen, eerst alle andere mogelijkheden bekijken.

Ik loop te kloten met mijn polsen. Zit nu aan de ontstekingsremmers en de ene dag gaat het goed, de andere dag lijkt de pijn weer erger. Ik heb een pot glucosamine gekocht om dat eens erbij te proberen. Stretching werkte bij mij ook, maar tot een bepaald punt. De pijn kreeg ik er niet volledig uit, maar dat kan ook niet als het een ontsteking is.

tjaa ik loop nu ook al meer dan een jaar met allerlei blessures, moet volgende week naar een reumatoloog, ben ook al onder behandeling (geweest) bij een 2 fysiotherapeuten, chiropractor, masseur en zelfs heel even n homeophaat :P maar nog niks helpt, zeer frustrerend ja want ik wil EGT graag, zoals alle gebleseerden

RichardV zei:
Ik heb haast 2 jaar stilgelegen. Is erg frustrerend. Heb ook 1,5 jaar bij fysio gelopen. OP een gegeven moment heel licht gaat trainen. Echt minimale gewichten. Doorbloeding kwam op gang en genas toen.

Ik ben dit met Richard eens, ook al willen mensen dit vaak niet geloven, je kunt het beste licht door blijven trainen, en niet tot fallure natuurlijk.
Bv op 50% van je normale trainingcapaciteit zodat je de pijngrens net vermijdt , lichte setjes en dit om de doorbloeding te stimuleren.

Als je nl helemaal stopt, is de kans dat de blessure terugkomt heel groot, als je weer gaat beginnen met trainen.
Ik heb zelf ook veel blessures gehad, en heb op deze manier altijd een goed resultaat behaald, blessures verdwenen altijd langzaam maar zeker op deze manier.

Het spreekt vanzelf dat als er iets afgescheurd is, of afgebroken kraakbeen of iets dergelijks, dat het dan een andere zaak is natuurlijk, dan zal je volledig rust moeten nemen.

Cortisone zie ik als symptoonbehandeling, en niet als een strukturele oplossing voor een blessureprobleem, misschien als je jezelf heel goed in acht neemt na de behandeling, en heel voorzichtig weer gaat trainen, dan misschien wel.
Maar ik heb er geen positieve ervaringen mee in mijn omgeving, ik heb het om die reden dan ook nooit zelf gebruikt.
In ieder geval veel succes met je herstel.

Moen zei:
Ontsteking aan je bicepspees ?
Let er bij bicepsoef dat je NOOIT je arm volledig strekt beneden (want dan contracteert je triceps en dat is ni echt de bedoeling bij bicepsoef) en zeker niet bij preachercurls ed want dan sloop je inderdaad die pees.

Verder ook erop letten dat je bij rugoefeningen je armen echt als haken gebruikt en ze dus weer NIET volledig strekken maar er een lichte buiging in houden

Verdere ontwikkelingen :

Het was niet de bicepspees volgens mijn fysio, maar de brachialis, die ligt aan
de andere kant. Fysiotherapy heeft de ontsteking ook niet verholpen.
Heb dan nog eens met mijn fysio besproken, en hij zei dat ik 2 cortisone
injecties kon overwegen omdat de onsteking nu ondertussen toch al 6 maanden aanwezig is.
Die heb ik dus gisteren ook laten zetten. Nu moet ik 10 dagen volledige rust
nemen

Ontsteking van de brachialis ?!

Verder sluit ik me ook aan bij ricky, het slechtste dat je kan doen is stilzitten en hopen dat het overgaat want dat gebeurd dus niet tenzij je een botbreuk hebt die moet helen.

Moen zei:
Ontsteking van de brachialis ?!

Verder sluit ik me ook aan bij ricky, het slechtste dat je kan doen is stilzitten en hopen dat het overgaat want dat gebeurd dus niet tenzij je een botbreuk hebt die moet helen.

inderdaad, hopelijk gaar het nu over met die cortisone injectie.

Ik heb de gehele thread niet meer gelezen....te lui voor, maar zo'n cortisonen spuit is wel slecht om te doen, vind ik.

ben es benieuwd of de injectie je gaat helpen, houdt ons op de hoogte..

Terug
Naar boven