XXL Nutrition

Ben jij al op HD overgestapt voor je filmcollectie?

Peiling Peiling Ben jij al op HD overgestapt voor je filmcollectie?

• Totaal stemmers
    77
Minimaal verschil. Nee dus.

Het verbaasd me however niets dat Big-T wel een huge verschil ziet.

• Topic Starter Topic Starter
Zoals gezegd hangt het vooral af van je tv en hoe ver je van het scherm vandaan zit. Maar mooi dat je suggereert dat ik oog voor detail en kwaliteit heb ;)

VLC, werkt op mac het handigst imo.

PS: op TV zit ik nu ook te spelen met XBMC.

Ik heb een T2 skynet editie van 50GB :o Vervelende is dat ik hem niet kan afspelen vanuit menu omdat mac nog geen blu-ray ondersteund :(

ah ok, gewoon pc naar je tv gelegd dus.

VLC, werkt op mac het handigst imo.

PS: op TV zit ik nu ook te spelen met XBMC.

Ik heb een T2 skynet editie van 50GB :o Vervelende is dat ik hem niet kan afspelen vanuit menu omdat mac nog geen blu-ray ondersteund :(

Dan lijkt het me niet handig om zulke grote bestanden binnen te halen:P

blue ray

ik houd het bij gewone downloads of dvd's. Maar merk toch dat ik steeds meer Blu ray's begin te kopen. Heb er nu 36

Hangt er vanaf hoe ik snel ik iets binnen wil hebben. Als ik bijna on demand wil kijken haal ik een DVD binnen en kan ik binnen 15 minuten (downloaden, PAR-check en uitpakken) een DVD kijken. Als ik de hoogste kwaliteit wil download ik een HD MKV-versie en heel soms een volledige Blu-ray rip.

Hangt er vanaf hoe ik snel ik iets binnen wil hebben. Als ik bijna on demand wil kijken haal ik een DVD binnen en kan ik binnen 15 minuten (downloaden, PAR-check en uitpakken) een DVD kijken. Als ik de hoogste kwaliteit wil download ik een HD MKV-versie en heel soms een volledige Blu-ray rip.

Hoe groot is een blu-ray rip?

Idem, van de week met een stel vrienden nog Shutter Island gekeken en die moest even snel als dvd worden binnengehaald. Heb vorige maand dan weer wel een 1,5 tb externe HDD volgezet met volledige blu-ray rips. Probleem is dat de meeste toch wel tussen de 25 en 45 gb inzitten (Planet Earth serie was zelfs 160 gb.. :o), dus de harde schijven zitten zo snel vol. Had van de week voor het eerst een X264 (.mkv) movie gedownload en gezien en moet zeggen dat de kwaliteit me reuze meevalt, in vergelijking met een full blu-ray rip. Voorlopig eerst maar eens wat X264-rips binnenhalen dus!

tegenwoordig veel HD, 720p voldoet prima voor mij.
Als ik een nieuwe film niet in dat formaat kan vinden dan maar old school dvd.

Ik download alleen nog maar divx. Mijn filmcollectie is op dit moment veels te groot (1250+ films) om over te stappen op een groter formaat. Sowieso gaat het echt zoveel tijd kosten om al die films weer opnieuw te downloaden in beter formaat, als het voor een groot deel van mijn collectie uberhaupt wel te vinden is in die kwaliteit. DivX is zeker niet goed, maar via mijn xbox op mijn CRT beeldscherm ziet het er vergelijkbaar uit met normale TV uitzending en dat is wel prima zolang je niet naar de veste actie blockbusters zit te kijken.

Laatst bewerkt:
ik wacht nog op mn nieuwe pc voordat ik ermee begin. de oude pc die trekt het niet als ik een hd film kijk :|

maakt me niet zoveel uit...meeste film delete ik weer naar het kijken.
En degene die ik bewaar zijn meestal divxjes a 700mb, kijkt prima.

Ik download alleen nog maar divx. Mijn filmcollectie is op dit moment veels te groot (1250+ films) om over te stappen op een groter formaat. Sowieso gaat het echt zoveel tijd kosten om al die films weer opnieuw te downloaden in beter formaat, als het voor een groot deel van mijn collectie uberhaupt wel te vinden is in die kwaliteit. DivX is zeker niet goed, maar via mijn xbox op mijn CRT beeldscherm ziet het er vergelijkbaar uit met normale TV uitzending en dat is wel prima zolang je niet naar de veste actie blockbusters zit te kijken.
Zodra je over gaat op een LCD of plasma van groter formaat ga je wel een :fuu: gevoel hebben als je het beeld ziet, en tegen die tijd zal je collectie nog veel groter zijn om om te zetten.

Het goede nieuws is dat opslag steeds goedkoper wordt, dus HD-films opslaan zal ook steeds goedkoper worden. Ik heb nu zo'n 700 films en ben bezig om ze om te zetten naar HD (+-10GB/st). Dat hoeft natuurlijk niet allemaal tegelijk, als ik wat tegenkom dan haal ik het binnen.

Zodra je over gaat op een LCD of plasma van groter formaat ga je wel een :fuu: gevoel hebben als je het beeld ziet, en tegen die tijd zal je collectie nog veel groter zijn om om te zetten.

Het goede nieuws is dat opslag steeds goedkoper wordt, dus HD-films opslaan zal ook steeds goedkoper worden. Ik heb nu zo'n 700 films en ben bezig om ze om te zetten naar HD (+-10GB/st). Dat hoeft natuurlijk niet allemaal tegelijk, als ik wat tegenkom dan haal ik het binnen.

Mja je hebt zeker een punt. Het probleem is dat ik nu dus ziet met ongeveer 1250 of misschien al bijna 1500 films met een gemiddeld van 1 GB per film. Dus dat is al ongeveer 1,5 TB. Wanneer ik dit dus naar HD formaat wil zetten zal ik dus 15TB aan ruimte moeten hebben, plus dat ik het nog moet downloaden, plus dat het uberhaupt te downloaden moet zijn (veel oude en arthouse films). Maarja, uiteindelijk zal het toch eens keer moeten gebeuren dus kan ik er maar beter nu aan beginnen. Helaas heb ik op dit moment niet de financiele middelen voor die dataopslag, en sowieso heb ik niet het scherm om te genieten van HD.

Da's een beetje overdreven imo, mijn scherm is ook rond de 120 cm en ik heb echt geen problemen met de kwaliteit.
Hangt er vanaf wat jij verstaat onder kwaliteit. Ik weet ook niet of jij een plasma hebt of lcd. Full-HD LCD <50" blijft vrij scherp bij het tonen van DVD, maar ga je >50" plasma dan worden de verschillen groter. Het is niet "slecht" maar het is duidelijk niet gemaakt voor een full-hd toestel met dergelijk beelddiagonaal. Beeld is gewoon onscherp en uitgerokken en als je dan op minder dan 3m afstand kijkt dan kan je daar niet bepaald tevreden mee zijn.

Terug
Naar boven