AndroidHealthClinic

Ben jij al op HD overgestapt voor je filmcollectie?

Peiling Peiling Ben jij al op HD overgestapt voor je filmcollectie?

• Totaal stemmers
    77
Minimaal verschil. Nee dus.

Het verbaasd me however niets dat Big-T wel een huge verschil ziet.

Tijd voor de opticiën ;) .

Al sinds 2 jaar alleen nog maar Blu Ray, net zo duur als DVD's je moet alleen weten waar. Maar er zitten ook rotte appels tussen de Blu Ray's kwa beeldkwaliteit.

Tijd voor de opticiën ;) .

Al sinds 2 jaar alleen nog maar Blu Ray, net zo duur als DVD's je moet alleen weten waar. Maar er zitten ook rotte appels tussen de Blu Ray's kwa beeldkwaliteit.

Het internet heeft alles en iederee verpest :D

Hangt er vanaf wat jij verstaat onder kwaliteit. Ik weet ook niet of jij een plasma hebt of lcd. Full-HD LCD <50" blijft vrij scherp bij het tonen van DVD, maar ga je >50" plasma dan worden de verschillen groter. Het is niet "slecht" maar het is duidelijk niet gemaakt voor een full-hd toestel met dergelijk beelddiagonaal. Beeld is gewoon onscherp en uitgerokken en als je dan op minder dan 3m afstand kijkt dan kan je daar niet bepaald tevreden mee zijn.
Dat zou kunnen, ik heb zo'n Sony LCD, uit m'n hoofd een Bravia, heb geen zin om naar beneden te gaan maar weet het vrij zeker.

Ik begin nu langzamerhand meer HD te downloaden. Nu ligt het ook heel erg aan welke films of docu's. Nieuwe films zijn vaak sneller op dvd te krijgen dus als ik ze dan per se wil zien dan download ik de dvd of divx.

Download altijd DIVX lekker kleine bestandjes en de kwaliteit is opzich best te doen:D

Ik koop altijd m'n DVD/Blu-Ray en kijk dus originele schijven op m'n PS3. Die upscaler doet z'n werk goed want heb me nog nooit gestoord aan de beeldkwaliteit van DVD. Blu-ray is wel zichtbaar mooier maar niet het meestal grote prijsverschil waard vind ik.

was wel grappig, had avatar op dvd gedownload. zag er echt niet uit, meteen weggegooid en een 720p bd rip gedownload. stukken beter :D

duurt alleen wel lang dat downloaden.

het ligt er aan op wat voor soort beeldscherm je kijkt, ik kijk op me laptop met en resolutie van 1366*768, dan is 720p en gewoon divx films van 700 mb prima.

Ik koop voorlopig nog steeds DVD's. Zal pas Blue-Day kopen als ik er kan krijgen onder de 6€ het stuk.

Ik heb niets eens een filmcollectie.

Zijn beeldscherm(1280*1024) staat helemaal niet op Full-HD

Zal het nog eventjes uitleggen

Full-HD = 1920*1080 pixels
HD-ready = 1280*720 pixels

Zijn toch 2x zo veel beeldpunten. :cool:

Maar Thomas mag zn resolutie wel wat hoger zetten. Neem aan dat zn monitor wel 1680*1050 aankan.

Blu-ray films in HD hebben 5 keer zoveel pixels als SD films op DVD. Je zou een HD-film op een dvd kunnen zetten, maar dan past er maar 15 minuten op ofzo.

t*ring, je bent even slim als joran r gefeliciteerd!

Klik op de link, en er staat gewoon wat je resolutie is. Dat is FULL HD! bij thomas. En van een 24" monitor is dat de maximale resolutie die je daarbij haalt. Oftewel lezen & kijken.

Dus nogmaals, Thomastog hij staat goed zo.

dvd is toch 576p?

Avatar heeft tot nu toe het beste beeld wat ik heb gezien, daarnaast is Braveheart ook een aanrader. Van Gladiator komt een nieuwe versie, met de huidige is teveel geknoeid.

Ik kijk trouwens op een scherm met een diagonaal van 228cm.

• Topic Starter Topic Starter
Avatar heeft tot nu toe het beste beeld wat ik heb gezien, daarnaast is Braveheart ook een aanrader. Van Gladiator komt een nieuwe versie, met de huidige is teveel geknoeid.

Ik kijk trouwens op een scherm met een diagonaal van 228cm.
Heb gisteren ook Avatar 2D (eerste helft) gezien, het beeld is idd fenomenaal scherp en mooi. Zonder twijfel de beste beeldkwaliteit die ik al heb gezien, en dan heb ik het over een x264 van 11GB. Film zelf trouwens niet echt super tot nu toe, maar het blijft gewoon boeiend kijken door de goed afgewerkte CGI.

228cm? Is dat niet onbetaalbaar? Zag net iets staan 45.000 euro :eek:

Ik heb al een paar jaar een dvico tvix 6500a, en haal al het HD via newsgroepen vandaan.
Bekijk de HD films op een Panasonic plasma 46" ;)

1920 x 1080 24p, gewoon full HD.

Heb gisteren ook Avatar 2D (eerste helft) gezien, het beeld is idd fenomenaal scherp en mooi. Zonder twijfel de beste beeldkwaliteit die ik al heb gezien, en dan heb ik het over een x264 van 11GB. Film zelf trouwens niet echt super tot nu toe, maar het blijft gewoon boeiend kijken door de goed afgewerkte CGI.

228cm? Is dat niet onbetaalbaar? Zag net iets staan 45.000 euro :eek:

Dat heb ik er zeker niet voor betaald ;) .

• Topic Starter Topic Starter
In elk geval zit je er warmpjes bij want die dingen zijn nooit goedkoop (als het tenminste over een plasma gaat) ;)

Terug
Naar boven