XXL Nutrition

Ben jij donor?

Peiling Peiling Ben jij donor?

• Ja

Stemmen: 31 39,2%
  • Nee

Stemmen: 48 60,8%

• Totaal stemmers
    79
paris heeft al een oneindige geldstroom dus wordt er ook niet beter van;)

en een voorbeeld van iemand die er baat bij heeft dat zijn organen niet gebruikt worden: ik voel mij namelijk zeer gelukkig, wetende dat wanneer ik plotseling sterf, een andere stervende persoon ook zal sterven omdat hij mijn organen niet krijgt:cool:
terwijl als de wet mij zou verplichten mijn organen af te staan, ik dit geluk niet zou kennen:(

Kort samengevat: lijden en willen doen lijden.

Ik twijfel er over.
Ben bang als je dan op sterve ligt, dat ze denken laat maar dood gaan hebben we weer wat organen er bij.

Het is een godsgruwelijk achterlijk iets dat we hier in Nederland nog geen automatisch donorschap hebben imo. Middeleeuws.

Wat dat betreft vind ik de optie van isnogood nog niet zo gek (uitschrijven) om druk te zetten op het besluit voor Actieve Donor Registratie. Kan geen enkele reden bedenken om géén donor te zijn. Je bent dood. Exit, fini, basta. Als er dan nog wat zinnigs met die wegterende restanten gedaan kan worden: fantastisch.

Laatst bewerkt:
Het is een godsgruwelijk achterlijk iets dat we hier in Nederland nog geen automatisch donorschap hebben imo. Middeleeuws.

Wat dat betreft vind ik de optie van isnogood nog niet zo gek (uitschrijven) om druk te zetten op het besluit voor Actieve Donor Registratie. Kan geen enkele reden bedenken om géén donor te zijn. Je bent dood. Exit, fini, basta. Als er dan nog wat zinnigs met die wegterende restanten gedaan kan worden: fantastisch.

Vooral mensen die gelovig zijn denken daar toch anders over.

Denk om je hart, denk om je hart.

gelovige mensen zouden ze beter gewoon afschieten en die organen gebruiken om intelligente mensen mee te helpen:)
problem solved:thumbs:

Ja, want iedereen die gelooft is automatisch dom en nutteloos voor de maatschappij.
Godver wat ben je toch ook een r*tard.

Ja, want iedereen die gelooft is automatisch dom en nutteloos voor de maatschappij.
Godver wat ben je toch ook een r*tard.
1zqa8tv.jpg

:roflol:

Vooral mensen die gelovig zijn denken daar toch anders over.

Ja und? Die kunnen zich uitschrijven. Kan me niet storen aan achterhaalde ideeën over leven en dood. En het 'cherry picken' dat bij dergelijke gelovigen plaatsvindt is van een dergelijk intellectueel niveau dat je er simpel van wordt. Niet meer recht te breien met de hedendaagse kennis. Middeleeuws dus.

Overigens een nieuwe draai aan de wijze waarop religie zoveel verpest. Overigens vraag ik me af hoeveel religieuzen (als in: ik ben christen, moslim etc.) tot die groep behoren. Voor 10 gewetensbezwaarden al die doden t.g.v. een donortekort?

Denk om je hart, denk om je hart.

Je hebt gelijk, kans is groot met ons huidige systeem dat ik niet op tijd een nieuwe kan krijgen... Maar dit zijn wel zaken die een gezond verstand te boven gaan...

ik ben ook donor, niks mooiers om iemand zijn/haar leven te redden als je al dood bent toch?

Overgens vind ik 'ik wil niet dat ze in me gaan snijden' een slap excuus.
Of je wordt verbrand of je wordt opgegeten onder de grond... nou

Hier zal toch wel een eeuwige discussie over blijven, welk systeem het beste is weet ik niet...

Ik zou me denk ik gewoon utischrijven als er een systeem ontstaan waarbij de keuze niet meer geheel vrij staat.
Heb zelf niks met donororganen.

ik ben ook donor, niks mooiers om iemand zijn/haar leven te redden als je al dood bent toch?

Overgens vind ik 'ik wil niet dat ze in me gaan snijden' een slap excuus.
Of je wordt verbrand of je wordt opgegeten onder de grond... nou

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik word ingevroren direct na mijn dood, zodat ik, wanneer de techniek dusdanig ver is, kan worden ontdooid en weer levend gemaakt kan worden. :)

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik word ingevroren direct na mijn dood, zodat ik, wanneer de techniek dusdanig ver is, kan worden ontdooid en weer levend gemaakt kan worden. :)

Dit is de enige reden waarom ik geen donor ben. Zodat ze over 1000en jaren mijn heldere, verlichte geest kunnen terughalen en ik de mensen van die tijd kan inspireren.

Ik zou me denk ik gewoon utischrijven als er een systeem ontstaan waarbij de keuze niet meer geheel vrij staat.
Heb zelf niks met donororganen.

M.a.w.: de keuze staat dus geheel vrij. Je begint alleen aan de andere kant v/d lijn. Een redenering van lik me 't vestje.

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:18 ----------

Dit is de enige reden waarom ik geen donor ben. Zodat ze over 1000en jaren mijn heldere, verlichte geest kunnen terughalen en ik de mensen van die tijd kan inspireren.

Tijd dus om donor te worden...

M.a.w.: de keuze staat dus geheel vrij. Je begint alleen aan de andere kant v/d lijn. Een redenering van lik me 't vestje.

Opzich sta ik niet geheel negatief tegenover een systeem waarin iedereen automatisch donor is, tenzij uitgeschreven. Het dwingt mensen om er over na te denken, en de mensen die het echt niet willen kunnen zich uitschrijven.
Maar aan de andere kant worden de mensen die er niet over nadenken gewoon zomaar open gesneden, en dan kan je wel met het argument komen dat ze toch dood zijn, maar ethisch gezien vind ik het toch niet geheel verantwoord.

Mijn opmerking was echter over het feit dat er ook voorstanders zijn van een systeem waarbij donoren meer kans maken op een orgaan dan mensen die geen donor zijn. Mocht dit ooit het geval worden zal ik mij direct uitschrijven. Gewoon, omdat het kan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven