XXL Nutrition

ben jij voor of tegen wilders?

Peiling Peiling ben jij voor of tegen wilders ?

• ervoor

Stemmen: 65 57,5%
  • ertegen

Stemmen: 34 30,1%
  • anders..

Stemmen: 14 12,4%

• Totaal stemmers
    113
Ik ben voor zijn standpunt over extremistische islam.
Maar om gelijk een hele religie te willen verbieden, daar ben in echt sterk tegen.

Dat maakte Wilders er van en wordt nu voor waar aangenomen. Begrijp niet dat Wilders wel wordt geloofd en kabinetsleden niet. Niet dat ik Hirsch Ballin nou zie als meest geloofwaardige maar buiten hem zijn er meer die kennis hebben genomen van de gevoerde gesprekken. Zou dan een complot tegen Wilders zijn als ze stukken vervalsen. Stukken die het kabinet in principe geheim wilde houden vanwege de vertrouwelijkheid van die stukken.

Misschien omdat het CDA nogal een vaartje heeft om notulen te veranderen? En er nog mee wegkomen ook? Toch wel heel vreemd dat de film niet eens klaar was op die datum, maar de 5 punten aangehaald als A t/m E allemaal overeenkomen met de film behalve punt E. Een punt dus waarmee ze Wilders mee willen beschadigen. Wilders staat hoog op laag dat hij geen feiten/tips heeft afgegeven aan de betreffende personen. Al helemaal niet voordat de film was gemaakt. En ineens duiken er notulen op die de gehele film beschrijven behalve punt E en daarop gokken ze dat Wilders is geschrokken van alle aandacht en dan dus zijn film heeft aangepast.

Oh come on...hoe doorzichtig kan je zijn als kabinet. Hetzelfde vieze spelletje is bezig als toendertijd met fortuyn. Het demoniseren van een bepaalde persoon. Mooie is ook nog dat alles wat er in de film staat alleen maar door Wilders is samen gevoegd. Er is geen woord door Wilders gesproken en alles wat je wel hoort komt uit de mond van de moslims die ons duidelijk willen maken dat wij een zwak soort zijn en we er op een gegeven ogenblik allemaal aan moeten geloven. Wilders laat dit dan vervolgens zien en laat ook duidelijk zien dat hij tegen de Islam is en niet tegen de Moslims in de film. En wat doet het kabinet...ze doen nu net alsof alles wat er in de film is gezegd uit de mond van Wilders komt en dat hij haat zaait. Maar niemand in het kabinet die ook maar een woord rept over de gesproken beelden in de film en het enigszins verwerpt.

Het is gewoon triest hoe wij verbonden zijn aan dit zwak zooitje in Den Haag. Misschien vandaag niet, misschien morgen niet, maar ooit komt men erachter dat die achterlijke imbiciel met geblondeerd haar ons alleen maar wilt waarschuwen wat letterlij in de koran geschreven staat. En aangezien er een hoop aan dit boek hangen....kan je de nodige problemen verwachten.

Laatst bewerkt:
tegen.

Ik vind Wilders een gevaar voor onze democratie en onze manier van leven. Partij van de vrijheid... my ass. "Partij van de vrijheid voor mensen die net zo als ik denken" ... dat is geen vrijheid.

Ervoor.. maar wij hebben meer zo iemand nodig als Pat Condell

wilders is mij te wild, en hij lijkt op tom platz :( , alleen zonder die benen dan

maar wij hebben meer zo iemand nodig als Pat Condell
+1 Condell for EU president

Scheiding van kerk en staat voor de volle 100%. Dus geen politieke partijen meer waarvan de basis hun ideologie put uit 'christelijke waarden' (wat een onzin trouwens, alsof je een geloof nodig hebt om goede wetten te maken en een land te besturen).

tegen.

Ik vind Wilders een gevaar voor onze democratie en onze manier van leven. Partij van de vrijheid... my ass. "Partij van de vrijheid voor mensen die net zo als ik denken" ... dat is geen vrijheid.

Volgens mij snap jij het niet helemaal.

Wilders is helemaal geen gevaar vor onze democratie en onze manier van leven integen deel zelfs! Wilders is voor Directe Democratie en dat verbeterd onze manier van leven.
Door Directe Democratie hebben wij ( burgers ) meer voor het zeggen!! VRIJHEID DUS!!
van daar Partij Voor de Vrijheid. ( het is niet partij van de vrijheid maar partij voor de vrijheid! )

Directe democratie :roflol: De partij die geen leden kent en qua inspraak dus totaal niet democratisch te noemen is.

Je verwart volgens mij nu Wilders met Verdonk. Verdonk wil een belachelijk plan doorvoeren waarbij leden via internet kunnen bepalen wat Verdonk in de kamer stemt. Belachelijk omdat dit soort praktijken niet eens zijn toegestaan.

Deze man is dus niet tegen de moslims maar wel fel tegen de islam. Als ik het goed begrijp wil hij bepalen wat mensen moet geloven door onder andere bijvoorbeeld de Koran te verbieden. Hier los je toch niks mee op, de kloof tussen de gematigde moslims en Nederland word alleen groter. Wat resulteert in alleen nog meer extremistische moslims.

Wilders meent dat hij moslimextremisten aanvalt, maar als je zijn programmapunten bekijkt, dan gaat het gewoon over alle moslims.

Ik denk dat iedereen tegen extremisme is, zowel links als rechts, maar het gaat erom hoe je het aanpakt. Wilders stond voor aap toen iemand van het fractie vroeg hoe hij dat concreet ging aanpakken.
Ook Halsema zei geregeld dat ze best wel met Wilders zou samenwerken tegen moslimextremisme, maar wel op een verantwoorde manier.

Deze man is dus niet tegen de moslims maar wel fel tegen de islam. Als ik het goed begrijp wil hij bepalen wat mensen moet geloven door onder andere bijvoorbeeld de Koran te verbieden. Hier los je toch niks mee op, de kloof tussen de gematigde moslims en Nederland word alleen groter. Wat resulteert in alleen nog meer extremistische moslims.

je zegt het al. nog meer extremistische moslims. En al die gasten kunnen hier gewoon komen wonen krijgen uitkering zitten wat op een luie reed en jatten hier en daar en plasma tv. Weg met die mensen die horen hier niet ga lekker oorlog je spelen in je eigen land!
We hadden ze al veel eerder weg moeten sturen/niet binnen moeten laten we krijgen alleen maar meer problemen, als je ze weg wil dan plegen ze aanslagen en weet ik viel wat, en als ze allemaal hier blijven komen word het er ook niet beter van.

Sorry als mensen zich hierdoor gediscrimineerd

Wilders zorgt helemaal niet voor méér extremisme binnen de islam, dat is een misvatting. Een extremist die kan je niet 'maken' door kritiek te geven op een religie. Die extremist bestaat sowieso al. Het enige wat er gebeurd door acties van Wilders is dat we meer extremisme ZIEN dat anders niet zichtbaar is. Als je gematigd bent, en iemand als Wilders gaat zeggen dat je geloof één pot nat is, dan denk je bij jezelf wel dat hij er niets van begrijpt, maar je wordt daarom niet plots extreem hoor.

De vrijheden van de PVV volgens Halsema

Want behalve dat de PVV tot nu toe de Partij is voor uw vrije meningsuiting, is het vooral de Partij Van de tien Verboden voor moslims. Het wordt moslims namelijk verboden:

- om de Koran te bezitten;

- om bijzondere scholen op te richten;

- om naar Nederland te immigreren;

- om in het kabinet te zitten;

- om nieuwe moskeeën te bouwen;

- om stemrecht voor de gemeenteraad te hebben;

- om een omroep op te richten;

- om de moedertaal in de moskee te spreken;

- om als zij werkloos zijn in Nederland te blijven;

- om een boerka of boerkini te dragen.

Kortom, als u het voor het zeggen krijgt, dan mogen moslims niet meer als vrije staatsburgers gebruikmaken van hun grondwettelijke rechten. De overheid zal alle moslims als tweederangsburgers behandelen. En mocht deze systematische vernedering leiden tot onlusten, dan mag de politie met scherp op hen schieten.

Uit het debat van gisteren. Nu heb ik verder weinig op met Halsema maar dat rijtje is wel treffend.

Wilders zorgt helemaal niet voor méér extremisme binnen de islam, dat is een misvatting. Een extremist die kan je niet 'maken' door kritiek te geven op een religie. Die extremist bestaat sowieso al. Het enige wat er gebeurd door acties van Wilders is dat we meer extremisme ZIEN dat anders niet zichtbaar is. Als je gematigd bent, en iemand als Wilders gaat zeggen dat je geloof één pot nat is, dan denk je bij jezelf wel dat hij er niets van begrijpt, maar je wordt daarom niet plots extreem hoor. Mensen moeten toch eens goed gaan nadenken hoor.

Godwin alert! De Nazi's in WO2 waren dus ook allemaal al lang een stel anti-semieten en genocidale figuren?

Extremisme valt toch zeker wel op te roepen en in principe kan zelfs de meest gematigde figuur overgaan tot de grootst mogelijke wandaden. Dat hebben diverse genocides uit het verleden wel bewezen. Net zo goed als er door jarenlange (geestelijke) onderdrukking een situatie kan ontstaan waarin de meest gematigden in opstand komen. Of zou de geschiedenis zich niet meer herhalen op dat gebied en zijn de moslims gewoon allemaal inherent extremistisch?

- om de Koran te bezitten; Oneens

- om bijzondere scholen op te richten; Eens, nergens voor nodig om je zo af te scheiden

- om naar Nederland te immigreren; Oneens, maar de kraan mag wel dicht voor minstens 10j

- om in het kabinet te zitten; Oneens, hoewel ik vind dat religie niets te zoeken heeft in de politiek

- om nieuwe moskeeën te bouwen; Oneens, maar wel quota per plaats maken

- om stemrecht voor de gemeenteraad te hebben; Oneens

- om een omroep op te richten; Eens, nergens voor nodig om je zo af te scheiden

- om de moedertaal in de moskee te spreken; Eens, in dit land spreekt men Nederlands, klaar. Dat is essentieel als je een goede integratie wilt bevorderen.

- om als zij werkloos zijn in Nederland te blijven; Oneens, maar er moet wel veel meer gedaan worden aan werkloosheid.

- om een boerka of boerkini te dragen. Eens, die achterlijke kledij hoort hier niet.
.....

Allereerst zal je als PVV ervoor moeten zorgen dat men de problemen erkent...en dan kom je met oplossingen. Wat heb je aan oplossingen als je door 99% van de tweede kamer dwarsgezeten wordt en voor alles en nog wat wordt uitgemaakt? Maakt niet uit wat hij dus aanhaalt, het is toch allemaal niet goed.

Ze baggeren nu wel het hele debat door met oplossingen hier en oplossingen daar, maar heeft het huidig kabinet een oplossing voor de mensen die wel achter Wilders staan? Ook niet dus. De enige oplossingen die het kabinet geeft zijn vergunningen voor moskeeen en het toezeggen van islamitische regeltjes zoals geen handen hoeven te schudden. Dat zijn de oplossingen van het huidig kabinet.

En hoe ging het spreekwoord ook alweer? Je geeft ze een vinger......en geloof mij maar dat hun geen hand pakken, maar uiteindelijk je kop.

Ik vind dat dat moet gebeuren;)

Dan ben je niet veel beter dan degenen waar tegen de PVV meent te moeten strijden. Extremisten tegenover extremisten, alleen is bij de PVV het verschil in behandeling van extremisten en gematigden allang verlaten.

- om de Koran te bezitten;
Eens
- om bijzondere scholen op te richten;
Eens
- om naar Nederland te immigreren;
Eens
- om in het kabinet te zitten;
Eens
- om nieuwe moskeeën te bouwen;
Eens
- om stemrecht voor de gemeenteraad te hebben;
Eens
- om een omroep op te richten;
Eens
- om de moedertaal in de moskee te spreken;
Eens
- om als zij werkloos zijn in Nederland te blijven;
Eens
- om een boerka of boerkini te dragen.
Eens

Godwin alert! De Nazi's in WO2 waren dus ook allemaal al lang een stel anti-semieten en genocidale figuren?

Extremisme valt toch zeker wel op te roepen en in principe kan zelfs de meest gematigde figuur overgaan tot de grootst mogelijke wandaden. Dat hebben diverse genocides uit het verleden wel bewezen. Net zo goed als er door jarenlange (geestelijke) onderdrukking een situatie kan ontstaan waarin de meest gematigden in opstand komen. Of zou de geschiedenis zich niet meer herhalen op dat gebied en zijn de moslims gewoon allemaal inherent extremistisch?
Dit is iets helemaal anders en heeft niets te maken met wat ik beweer. Ik heb het over een reactie van mensen binnen een geloof op kritiek van dat geloof, jij hebt het over brainwashing van een hele bevolking. Twee totaal verschillende zaken.

Je kan mensen via de media inderdaad enorm bespelen als politieker/leider. Maar daar gaat het nu niet over. Mijn punt was dat extremisten binnen een geloof niet ontstaan door kritiek te geven op dat geloof. Die extremisten ontstaan juist door indoctrinatie en brainwashing van reeds bestaande radicalen binnen dat geloof naar jongeren toe bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven