+1 tegen dus.
-
Wilders heeft geen flauw idee van oplossingen
-Ik geloof wel in politieke correctheid in de goede zin van het woord dan en anders moet politieke incorrectheid een doel dienen die dat rechtvaardigd. Zijn manier van debateren is lomp om het lomp zijn
-Wilders loopt mij teveel in lijn met zijn geliefde Israël (zie wiki bijvoorbeeld) en de joods christelijke traditie.
Ik wil een politicus die een ferme streep zet voor religie in de politiek. Tot hier en niet verder. Of het nu moslims CDA-ers of christen fundamentalisten van de SGP zijn. Individuele vrijheid, zelfs vrijheid tot spirituele verrijking door geloof is gebaat bij seculiere politiek. Er kan immers zomaar een politieke stroming ontstaan die mij in mijn geloof dwarsboomt. Politici behoren inderdaad geloof thuis aan de kapstok te laten. Zo bedoelde Thieme het gisteren ook waarvan Slob (CU) zich de pl**ris schrok. Om een lang verhaal kort te maken, Wilders is mij te selectief met de islam bezig terwijl het gevaar van alle geloof komt.
Gisteren iemand opgevallen hoe vaak God Jezus en geloven genoemd is in het debat?! Geloof in de tweede kamer is weer helemaal in en dat zint me helemaal niet