AndroidHealthClinic

Bench Press gaat scheef

Martios

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Op de sportschool hebben we geen spiegel bij het bankdruk bankje. Een gemis voor mij omdat ik de neiging heb ietsjes hoger te drukken met links (nee, ik ruk niet met links ;)).

Wie heeft er een suggestie om dit te te verhelpen? Ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Een spiegel is misschien niet eens zo handig, want daar kun je toch moeilijk in kijken als je zwaar aan het drukken bent (flat bench).

Alvast bedankt,
Martin

Flat barbell bench?

Hoezo druk je dan hoger met links? Of bedoel je sneller?

Hoe dan ook, gewoon veel op techniek trainen, scheelt later weer een hoop gezeik.

misch lichter trainen totdat je het onder de knie hebt

zou gewoon minder gewichten er op zetten en meer op je techniek letten

Op de sportschool hebben we geen spiegel bij het bankdruk bankje. Een gemis voor mij omdat ik de neiging heb ietsjes hoger te drukken met links (nee, ik ruk niet met links ;)).

Wie heeft er een suggestie om dit te te verhelpen? Ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Een spiegel is misschien niet eens zo handig, want daar kun je toch moeilijk in kijken als je zwaar aan het drukken bent (flat bench).

Alvast bedankt,
Martin

Ik zou idd ook niet weten wat je met een spiegel voor een bankdrukbank aan zou moeten? Tenzij je tijdens het drukken je hoofd zodanig op wilt tillen dat je jezelf in de spiegel ziet? maar dat is niet echt aan te raden.

Check eerst of je armen even lang zijn (ongeveer) en of je de stang gelijkmatig vast heb.

Als je er dan nog niet uit bent vraag dan eens aan iemand anders of hij kan checken.

Misschien wel handig om eerst na te gaan waarom dit eventueel zou kunnen... Meer kracht met links, is de linkerarm langer, blessure in de rechterarm, enz?
Met minder gewicht beginnen zodat je wel horizontaal kan drukken en van daaruit je gewicht verhogen.
En heb je dit probleem niet met meerdere oefeningen dan?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hier alleen last van met bankdrukken. Waarschijnlijk heb ik meer kracht met links. Dat is tijdens een keuring voor de landmacht al eens aan het licht gekomen. Toen moest ik zittend een machine bench press doen.
Voor mij voelt het absoluut als gelijkmatig aan met beide armen. Laat ik inderdaad eens (laten)kijken of ik er minder last van heb als ik een lager gewicht pak. Thanks.
Het gelijkmatig vastpakken let ik altijd erg op. Bijde armen zijn inderdaad gewoon gelijk qua lengte.
bedankt voor de input jongens...

Als het plafond lijnen of vierkanten ofzo heeft kijk je daar toch naar? Zo gaat hij iig al recht.

Als het plafond lijnen of vierkanten ofzo heeft kijk je daar toch naar? Zo gaat hij iig al recht.

Diepte beoordelen is nogal moeilijk vanaf die afstand. Ik neem aan dat de TS scheef als in links sneller omhoog dan rechts of vice versa bedoelt. Dat is amper te zien van onder.

Diepte beoordelen is nogal moeilijk vanaf die afstand. Ik neem aan dat de TS scheef als in links sneller omhoog dan rechts of vice versa bedoelt. Dat is amper te zien van onder.

Ow op die manier.. Weet zelf niet goed hoe die dingen werken, maar bij een smith machine een weekje of 2 om het aan te leren?

Ow op die manier.. Weet zelf niet goed hoe die dingen werken, maar bij een smith machine een weekje of 2 om het aan te leren?

Juist niet. Een smith machine werkt alleen maar averechts, als hij dan weer los gaat drukken zal hij het nog veel moeilijker krijgen.

Waarschijnlijk duw je gewoon meer met links dan met rechts omdat je met links sterker bent. Probeer een tijdje met dumbbells te werken om het verschil wat weg te werken.

Lig je wel stabiel op die bank dan? Daar had ik vroeger ook nog wel eens problemen mee waardoor de bench scheef ging.

• Topic Starter Topic Starter
Ik lig wel stabiel op het bankje. Ik let altijd erg op dat soort dingen. Ook op de vorm van de oefening. Echt een pietje precies ben ik daarin.

Met dumbbells proberen om het verschil weg te werken vind ik een hele goeie tip! Dat ga ik zeker proberen Twisters. Het probleem is op een andere manier lastig aan te pakken omdat het voor mij aanvoelt als perfect recht omhoog drukken. Super tip!

Oefenen, oefenen, oefenen ;)

Ik lig wel stabiel op het bankje. Ik let altijd erg op dat soort dingen. Ook op de vorm van de oefening. Echt een pietje precies ben ik daarin.

Met dumbbells proberen om het verschil weg te werken vind ik een hele goeie tip! Dat ga ik zeker proberen Twisters. Het probleem is op een andere manier lastig aan te pakken omdat het voor mij aanvoelt als perfect recht omhoog drukken. Super tip!

Props voor the rock die gaf die tip. Ik zou gewoon blijven benchen tenzij jr merkt dat er echt een flink krachtsverschil tussen links en rechts is ;)

Gewoon blijven benchen, 2e oefening met dumbbells doen. Geen last van een schouder? Of een schouder die veel minder flexibel is? Wil ook nog wel eens voor een scheve bench zorgen. Zo ja dan schouder flexibiliteit vergroten met bv dislocates.

Techniek trainen, dumbbell pressen waar je wel een spiegel hebt, en vanuit daar verder gaan.

Terug
Naar boven