Fitness Seller

(Benchmarc slechts kruimeldief): '.wmf-lek grootste lek allertijden'

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
AMSTERDAM - De pas ontdekte .wmf-bug is hoogstwaarschijnlijk het grootste lek allertijden. Het Windows Meta File-lek is vorige week per toeval ontdekt. Hackers maken momenteel hiervan gretig gebruik, omdat Microsoft nog geen patch heeft uitgebracht om het lek te dichten. Consumenten gebruiken het lek om opponenten via MSN te etteren, zoals benchMarc.

Virucoïtusperts waarschuwen om voorzichtig te zijn met het openen van plaatjes en linkjes via de e-mail. Er zijn inmiddels al diverse verdachte e-mails in omloop die gebruik maken van het .wmf-lek.

.wmf-files zijn bestanden die afbeeldingen bevatten. In tegenstelling tot JPEG en GIF-bestanden kunnen .wmf-afbeeldingen ook codes bevatten, die een opdracht kunnen geven aan een browser. Alleen Internet Explorer (IE) en Firefox voeren deze opdrachten automatisch uit. Bezitters van Firefox 1.5 krijgen echter een waarschuwing als een .wmf een opdracht probeert uit te voeren.

Zo is er een mail in omloop met een zogenaamde nieuwjaarswens. Echter als de gebruiker het plaatje opent, wordt er een trojaans paard (PFV-Exploit.D ) geïnstalleerd. Via het virus kunnen kwaadwillenden de controle van de pc overnemen.

Virucoïtusperts verwachten dat dit slechts een topje van de ijsberg is. Ook omdat maandag bekend is geworden dat het lek al sinds begin jaren '90 bestaat en dus alle pc's met het Windows-besturingssysteem kwetsbaar zijn.

Nu.nl

Weetje, dit alles doet mij er weer over nadenken. Waarom moest ik die link naar D. sturen? Ik had hem gewoon naar jou moeten sturen. Dan had ik pas kunnen lachen.

• Topic Starter Topic Starter
benchMarc zei:
Weetje, dit alles doet mij er weer over nadenken. Waarom moest ik die link naar D. sturen? Ik had hem gewoon naar jou moeten sturen. Dan had ik pas kunnen lachen.

Helaas ben je een slecht lezer benchecto.

Als je goed had gelezen in dat topic kreeg ik overduidelijk de link van Richard die er zelfs voor waarschuwde. Maar ik ging hem anyway openen omdat ik m'n AV wilde checken. M'n AV pakte het prima op: blocken en weggooien.

Vandaar dus m'n link naar BitDefender voor de geinteresseerden in dat topic.
En geen plezier voor jou, want er gebeurde niks.

:fu:

DBC01 zei:
Helaas ben je een slecht lezer benchecto.

Als je goed had gelezen in dat topic kreeg ik overduidelijk de link van Richard die er zelfs voor waarschuwde. Maar ik ging hem anyway openen omdat ik m'n AV wilde checken. M'n AV pakte het prima op: blocken en weggooien.

Vandaar dus m'n link naar BitDefender voor de geinteresseerden in dat topic.
En geen plezier voor jou, want er gebeurde niks.

:fu:
Lul niet. Als ik eerder was geweest had ik je te pakken :)

benchMarc zei:
Lul niet. Als ik eerder was geweest had ik je te pakken :)

Als je eerder was geweest dan had ik zonder het te weten metéén geklikt op jouw link, inderdaad dat klopt. Maar dan nóg had BD opgetreden en meteen het virus gestopt. Dáárom draai ik een AV benchMarc.

Het gaat mij erom dat niet IK een taart verdien omdat ik slim was maar mijn AV meteen opgetreden heeft.

Dus had je me niet gepakt. Helaas.

DBC01 zei:
Als je eerder was geweest dan had ik zonder het te weten metéén geklikt op jouw link, inderdaad dat klopt. Maar dan nóg had BD opgetreden en meteen het virus gestopt. Dáárom draai ik een AV benchMarc.

Het gaat mij erom dat niet IK een taart verdien omdat ik slim was maar mijn AV meteen opgetreden heeft.

Dus had je me niet gepakt. Helaas.
En waarom zou BD dat tegenhouden? Het wordt niet herkend als virus. Of heb je soms zo'n dikke heuristic scan aan staan?

Indeed my friend. :D

Hij pikte 'em er meteen uit, popupje kwam boven uit de hoek rechtsonder, 'virus blocked, you are not infected'. :thumbs: :cool:

benchMarc zei:

Ga nou maar trainen! :rolleyes:

DBC01 zei:

Hij pikte 'em er meteen uit, popupje kwam boven uit de hoek rechtsonder, 'virus blocked, you are not infected'. :thumbs: :cool:
Dat soort opties ken ik maar al te goed. Rete irritant. Je moet eens wat services opzetten in Windows, kun je lachen. Krijg je hetzelfde effect als met een firewall, bepaalde dingen expliciet laten passeren.

Ik heb tijden lang een virusscanner gehad, totdat ik erachter kwam dat dat ding nooit wat liet merken en ik gewoon nooit virussen had. Dus wat is het nut er dan nog van.

DBC01 zei:

En DBC trok zich nog een keer af op zn nieuwe AV :D

je bent wel weer erg trots op je AV he opa?

Kan me herinneren dat je voorheen ook zo te spreken was over FireFox.. ;) :p

altijd maar stoken hé frenkie

Als Bench waar dan ook wordt aangepakt, kun je er zeker van zijn dat Frenkie te hulp schiet. IK heb mij laten vertellen dat als die twee samen trainen, ze als twee dartelende duifjes elkaar lopen te jennen en te bespringen.

Wie Bench disst, krijgt Frenk in z'n hol. Easy as that.

Je moet niet alles geloven wat men je vertelt!

whats up dbc? je bent pcies een kruistocht tg benchie aant doen ???
tis 2006, begin met een nieuwe pagina ouwe ;)

DBC01 zei:
Als Bench waar dan ook wordt aangepakt, kun je er zeker van zijn dat Frenkie te hulp schiet. IK heb mij laten vertellen dat als die twee samen trainen, ze als twee dartelende duifjes elkaar lopen te jennen en te bespringen.

Wie Bench disst, krijgt Frenk in z'n hol. Easy as that.
Je bent een sneu mannetje DBC, wist je dat? Het spat er van alle kanten vanaf dat jij duidelijk alle mensen een hand boven het hoofd houdt wanneer je met ze hebt getraind of op een andere manier kent.

Plus dat je volgens mij vroeger een zwaar aandachtstekort hebt gehad. Je wil overal haantje de voorste in zijn en je denkt dat je alles altijd beter weet dan anderen. Ik gebruik geen virusscan, heb véél meer ervaring met PC's dan jij, maar jij denkt me ff te vertellen wat wel en niet goed werkt? Daarbij moet je alles ook nog eens in cursief/vet neerzetten, en het liefste met veel enters erbij, eventueel nog gecentreerd en in rode kleur. Je mag best al je posts zoals iedereen op dit board zetten hoor, we lezen het echt wel.

Sinds je van je karmatroon bent gestoten doe je niks dan posten met de bokkepruik op. Vroeger van alle daken schreeuwen dat meneer oh zo trots karma uitdeelt aan anderen, en nu meneer op de 3e plek staat is het opeens verdacht stil geworden met dat karmageblaat. Opeens is karma niks meer waard wanneer opa zelf niet meer op de troon staat.

Je doet alles overkomen alsof het puur voor vermaak is, maar je gaat dan wel erg serieus in op dingen, waardoor je niet echt gelovig overkomt voor anderen. Maar natuurlijk interesseert je dat ook geen drol.

Je bent verder een prima kerel, maar met rare streken. Ik weet ook niet hoe jij over jezelf denkt, maar laat die arrogante uitstraling eens een keer varen, probeer niet altijd eruit te willen blinken (door opvallende posts bijv) en durf anderen gelijk te geven. Oja... en ga personen niet persoonlijk lopen aanvallen zoals je altijd bij mij doet (ecto dit en ecto dat.. ja fine, jij hebt geen abs, en die zul je ook nooit krijgen, al fl**ker je er 6 kuren bij, klaar). Je kunt iedereen wel persoonlijk lopen aanvallen, maar daar win je niks mee.

Je zal het maar nodig hebben voor je ego, internet aandacht :rolleyes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
:roflol:

Terug
Naar boven