MuscleMeat

Benchpress

sebaq

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
70kg
Ik voel niet echt dat mijn borstspieren werken bij de flat en incline bench press :s. Ik gebruik nu 26 kg + small bar, ik voel het wel enorm in mijn handen en ook tamelijk in mijn armen, maar niet in mijn borst.
Doe ik iets verkeerd dan of is dit normaal ?

Is er eventueel een oefening die heel intensief is voor de borst ?

Probeer je stang eens met een wat bredere greep vast te nemen.

En je ellebogen naar buiten, als je ze langs je lichaam houdt is het vrij logisch dat je hem in je armen voelt.

enkele dingen kunnen zijn:

- je pakt de bar niet breed genoeg, waardoor je vooral met je triceps gaat duwen
- je laat de bar niet ver genoeg zakken, laat ze zeker tot op je borst komen!
- probeer eens om de bar wat lager te laten komen, ipv boven je borst, tot aan je middenrif
- probeer eens een 'arched back' --> de powerlifting manier
- hou je elebogen naar buiten

een oefening die intensief is voor je borst, behalve de normale 'press' zijn natuurlijk (incline) dumbbell flyes.

je kan ook eens decline bench proberen!

succes.

• Topic Starter Topic Starter
Probeer je stang eens met een wat bredere greep vast te nemen.
Oke, wel k*t dan dat ik zo'n bar van 1,20 gekocht heb :p

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

enkele dingen kunnen zijn:

- je pakt de bar niet breed genoeg, waardoor je vooral met je triceps gaat duwen
- je laat de bar niet ver genoeg zakken, laat ze zeker tot op je borst komen!
- probeer eens om de bar wat lager te laten komen, ipv boven je borst, tot aan je middenrif
- probeer eens een 'arched back' --> de powerlifting manier
- hou je elebogen naar buiten

een oefening die intensief is voor je borst, behalve de normale 'press' zijn natuurlijk (incline) dumbbell flyes.

je kan ook eens decline bench proberen!

succes.

Wow thanx voor de nuttige informatie, ik denk nu dat het vooral mijn greep is die breder moet. Maar voor de decline heb ik geen aparatuur.

Wat critmonster zegt, met als kleine toevoeging dat waar je de bar laat zakken afhankelijk is van je gripbreedte.
Je wilt dat je onderarmen verticaal staan met je ellebogen onder de bar als deze je borst raakt.

Hoe breder de greep hoe beter je je borst spieren target.
Ik train meestal vrij langzaam niet te snel.
Je moet de bar helemaal laten zakken tot die tegen je borst komt en dan omhoog.
Zie wel is mensen die dat ding heel snel in de lucht bewegen vandaar dat ik denk dat dat het zou kunnen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe breder de greep hoe beter je je borst spieren target.
Ik train meestal vrij langzaam niet te snel.
Je moet de bar helemaal laten zakken tot die tegen je borst komt en dan omhoog.
Zie wel is mensen die dat ding heel snel in de lucht bewegen vandaar dat ik denk dat dat het zou kunnen zijn.
ik doe hem traag omlaag en vrij explosief omhoog... dit is niet goed dan ?

Zo rap mogelijk omhoog in goede vorm, dus ongeveer 1 seconde. Downfase wel rustig dus 2-3 seconden.

Terug
Naar boven