XXL Nutrition

Benen snelle krachtopbouw

tommetje1993

Freaky Bodybuilder
Waardering
362
Lengte
1m96
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
hallo ik trainde eerst zowat nooit benen ( had aparte dag voor benen en je kent het wel dan denk je ach het zijn benen maar pak ik volgende week wel ) en zo ben je weer een paar maanden verder.

Maar nu dus ik begon 3 weken geleden serieus ( benen bij schouiders erbij gepropt bevalt me goed ! )

Ik doe dus

3x mp
3x side raises
3x db shoulder press

4x Squat ( quads )
4x leg curl ( quads )
4x reverse leg curl ( hams )

Is dit genoeg voor benen?

Eerst benen dan schouders he (zo zou ik t doen)

Misschien nog 1 a 2 been oefeningen erbij.
En misschien een supersetje voor de calves.

ik zou 5x5 doen voor kracht

leg curl is voor je hams, niet quads. ik zou niet zowel leg curl en reverse leg curl, beetje overdone denk ik.

en idd een setje erbij, lunges, calf raise of leg extension.

vervang db shoulder press met rear lateral raise, rear delt raise of iets anders voor de achterkant van je schoulders.

Als je denkt dat squats voor de quads zijn ben je ook weer mis.

Ook train je de achterkant van je schouders en je kuiten niet.

Ga je meer inlezen in de stickies, rippetoe etc en kijk eens rond naar andere hun log of trainingsschema's.

uhm ik zou zeggen dat dat wel genoeg is maar dat ben ik, ik kan al niet meer wandelen na 5 sets squats laat staan nog wat oef.

je hebt 2 hams en 2 quad dus dat is ok

probeer het is en als je het goed vind houde zo

• Topic Starter Topic Starter
Kuiten train ik wel maar op aparte dag ( niet erg toch )

Maar nu wil ik gewoon weten of het te weinig of teveel is?

4 setjes squat
4 setjes leg extension
4 setjes leg curl

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:20 ----------

Als je denkt dat squats voor de quads zijn ben je ook weer mis.

Ook train je de achterkant van je schouders en je kuiten niet.

Ga je meer inlezen in de stickies, rippetoe etc en kijk eens rond naar andere hun log of trainingsschema's.

Waar slaat dit dan op? squats zijn voor de quads ik weet niet hoe jij traint?

Laatst bewerkt:

Hamstrings en glutes bij normal squat.
Frontsquat = quads.
En voor de muggezifters, ja squat is een compoundoefening waarbij je je hele benen traint.

Zo doe ik ze: http://www.youtube.com/watch?v=yha2XAc2qu8

Hamstringoefening: stiff legged deadlift, romanian deadlift, reverse leg extensions of leg curls (hoe ze ook heten)
Quads: leg extensions, lunges, frontsquats

Ik doe voor ongv 4 oefeningen voor benen moest jet wille weten

Kuiten train ik wel maar op aparte dag ( niet erg toch )

Maar nu wil ik gewoon weten of het te weinig of teveel is?

4 setjes squat
4 setjes leg extension
4 setjes leg curl

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:20 ----------

Je zou het idee kunnen hebben dat je voornamelijk de quads traint met squats, maar je pakt grotendeels de achterkant, hams en kont, je traint in iets mindere mate de voorkant.

Deze 3 oefeningen is een prima basis voor de bovenbenen.

Je zou eventueel legpress er bij kunnen pakken en dan tegelijk even de kuiten meenemen in die tijd. Lekker in 1 ruk door legpress-kuiten en dan even rust en weer lp-k en rust enz.

Of pak lunges en na de uitstap als je omhoog bent even liften op je tenen voor je kuiten, dan pak je je benen helemaal in 1 beweging.

succes.

• Topic Starter Topic Starter
Ohhh oke bedankt ik pak er dan gewoon nog 3/4 setjes leg press achteraan.

Ik zag op die oefeningen site die engelse waar heel veel opstaat dat het puur voor de quads is maar dit is dus niet zo

Laatst bewerkt:
Ohhh oke bedankt ik pak er dan gewoon nog 3/4 setjes leg press achteraan.

Ik zag op die oefeningen site die engelse waar heel veel opstaat dat het puur voor de quads is maar dit is dus niet zo?

Nee niet helemaal, de frontsquat zou wel meer nadruk leggen op de voorkant, maar iets grotere inspanning bij gewone squats wordt geleverd door de achterkant.
Gewone squat is wel een behoorlijk complete compound verder voor je benen, het verschil is niet zo groot dat het helemaal niets doet voor de voorkant.
Alles is wat relatief te zien denk ik.

Maar niet iedere website of uitleg is overal perfect (ook de mijne niet altijd, haha) Iedereen maakt wel eens een foutje, ook die engelse website.
Ook op DBB staan wel eens fouten, DBB is ook niet altijd perfect. Anders zouden die anderen allemaal losers zijn zonder verstand van BB en dat denk ik toch niet, ze weten vast wel wat ze doen.

Anyway, wil je de quads meer geisoleerd aanpakken, leg-extensions. Hams meer geisoleerd, leg-curls.

succes.

Terug
Naar boven