AndroidHealthClinic

benen trainen icm voetbal

Djiloco

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
61kg
Vetpercentage
9%
Hallo DBB leden,

Ik vraag me af hoe ik mijn benen het best kan trainen in combinatie met voetbal. Ik wil toch graag massa erbij maar m'n "sprintsnelheid" behouden. Vraag me dan ook hoe bijvoorbeeld Jermain Lens redelijk "flinke" bovenbenen heeft en toch z'n snelheid behoudt.

Ben erg benieuwd hoe profvoetballers hun bovenbenen trainen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of weet iemand hier wat vanaf?

Graag zou ik van jullie tips of een eventueel schema krijgen om m'n benen te trainen.

Ik squat op het moment 2 keer in de week op dinsdag en train op donderdag en speel een wedstrijd op zondag (m'n fitness trainingsdagen zijn dinsdag, woensdag en zaterdag).

Hallo DBB leden,

Ik vraag me af hoe ik mijn benen het best kan trainen in combinatie met voetbal. Ik wil toch graag massa erbij maar m'n "sprintsnelheid" behouden. Vraag me dan ook hoe bijvoorbeeld Jermain Lens redelijk "flinke" bovenbenen heeft en toch z'n snelheid behoudt.

Ben erg benieuwd hoe profvoetballers hun bovenbenen trainen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of weet iemand hier wat vanaf?

Graag zou ik van jullie tips of een eventueel schema krijgen om m'n benen te trainen.

Ik squat op het moment 2 keer in de week op dinsdag en train op donderdag en speel een wedstrijd op zondag (m'n fitness trainingsdagen zijn dinsdag, woensdag en zaterdag).

ik heb geen verstand van profvoetbal ofzo maar ben wel sprinter geweest op redelijk niveau.

Maar je kan dan gewoon squatten maar je moet ook bijvoorbeeld sprongen doen met een gewichts vest op een kast, lunches doen en gewoon squatten langzaam naar beneden snel omhoog. Na de training altijd als de mogelijkheid ertoe is 3 tot 5 versnellingen doen.

Bij sparta wordt er 3x12 gehanteerd.. 30-45 seconden rust tussen de sets.. een vrij hoog tempo dus..

Ondanks dat dit wordt aangeraden heb ik toch sterk mijn twijfels hierbij.

Ik weet natuurlijk jouw voetbalachtergrond niet en ook niet jouw trainingsarbeid per week.. maar het is belangrijk dat je wel genoeg hersteld, anders ga je je benen overbelasten wat gaat leiden tot blessureleed (ervaring).

Als je geen profvoetballer bent kun je ook niet gaan trainen als een profvoetballer.. Qua voetbaltrainingen wordt overal rekening mee gehouden, qua trainingsarbeid dan.

Complex of contrast methode, in beide gevallen laat je weerstandstraining volgen door een plyometrische trainingsvorm. Voorbeeld: Squaten met Lateral Jumps, Deadlift met depth jumps, calf raises met box jumps.

• Topic Starter Topic Starter
Bij sparta wordt er 3x12 gehanteerd.. 30-45 seconden rust tussen de sets.. een vrij hoog tempo dus..

Ondanks dat dit wordt aangeraden heb ik toch sterk mijn twijfels hierbij.

Ik weet natuurlijk jouw voetbalachtergrond niet en ook niet jouw trainingsarbeid per week.. maar het is belangrijk dat je wel genoeg hersteld, anders ga je je benen overbelasten wat gaat leiden tot blessureleed (ervaring).

Als je geen profvoetballer bent kun je ook niet gaan trainen als een profvoetballer.. Qua voetbaltrainingen wordt overal rekening mee gehouden, qua trainingsarbeid dan.

Is ook niet dat ik wil gaan trainen als een profvoetballer want dat ben ik ook niet. Was gewoon benieuwd hoe ze het daar hanteren en of iemand er iets vanaf wist.

---------- Post toegevoegd 3 April 2013 om 22:24 ----------

Dit heb ik vaker gehoord ja, ga het binnenkort even uitzoeken.

Voetballers doen niet aan bodybuilding. Die trainen hun benen enkel functioneel. Ander soort training dus, niet gericht op maximale spiermassa.

Wat niet wil zeggen dat je niet zwaar moet squatten: http://www.ergogenics.org/gezondheid91.html

Voetballers doen niet aan bodybuilding. Die trainen hun benen enkel functioneel. Ander soort training dus, niet gericht op maximale spiermassa.

Wat niet wil zeggen dat je niet zwaar moet squatten: http://www.ergogenics.org/gezondheid91.html
Eens + een boel,

Ik heb vroeger op redelijk niveau (voor mijn doen) gevoetbald.. voornamelijk in de zaal,
en benen knal hard trainen is gewoon niet handig voor een voetballer,

tot een bepaald niveau gaat het prima , wordt je ook sneller van (ik in ieder geval wel),
en dat is gewoon met squaten...

• Topic Starter Topic Starter
Eens + een boel,

Ik heb vroeger op redelijk niveau (voor mijn doen) gevoetbald.. voornamelijk in de zaal,
en benen knal hard trainen is gewoon niet handig voor een voetballer,

tot een bepaald niveau gaat het prima , wordt je ook sneller van (ik in ieder geval wel),
en dat is gewoon met squaten...

Heb je alleen gesquat? Want ik pak namelijk ook nog een leg press en een leg curl. Heb je toevallig nog een schema liggen, zou dit dan graag eens gaan proberen om te kijken hoe het bevalt.

Terug
Naar boven