Fitness Seller

Benen training i.c.m. voetbal

Alex1606

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Ik ben nu ongeveer twee maanden voor mijn doen redelijk zwaar aan het squatten (ben in die tijd van 5x5 60KG naar 5x5 95KG squat gegaan), alleen nu zit bijna mijn seizoen er op. In de zomer wil ik heel erg op explosiviteit gaan trainen en er voor zorgen dat mijn sprintsnelheid omhoog gaat.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Ik zat zelf ook al aan plyometrics te denken, maar ik heb het idee dat dit meer gericht is op de eerste meters, deze zijn al goed bij mij. Daarnaast is plyometrics in de gym best wel lastig te doen en thuis heb ik daar de equipment niet voor.

Welke trainingen voor explosiviteit en snelheid zijn geschikt om in de gym te doen?

Een dikke squat en deadlift bouwen, dan ben je al een heel eind als je daar niet overdreven veel massa bij pakt.

Dit combineren met allerlei sprongvormen (box jumps etc.), eventueel plyometrische sprongen maar dat plyometrische effect wordt mijns inziens een beetje overschat. Power output, dus de snelheid waarmee je kracht kan zetten is belangrijker.

Olympische lifts (clean, jerk, snatch, ..) zijn ook heel goed maar zijn erg moeilijk te leren zonder coach en vereisen een plek waar je kan smijten met je stang. Bijna nergens dus

edit:
Zie nu dat je aangeeft al snel te zijn op de eerste meters, dan zou ik eens kijken naar je looptechniek.

Laatst bewerkt:
Speedsquats...

• Topic Starter Topic Starter
Thanks!

Terug
Naar boven