MuscleMeat

Benzoylperoxide tegen acné!

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik nu een maand biergist, 18 tabs per dag, en merk er helemaal 0,0 verbetering van.. En nu met benzoyl gaat het als een trein..

Maar er staat letterlijk in de bijsluiter dat het bij de een wel werkt, en bij de ander alleen de huid droog word, vandaar de gemengde gevoelens over dit product..

Voor mij in ieder geval de uitkomst!

Een vriend van mij gebruikte Mino-50 (minocycline). Ik weet niet of jullie daar ook ervaring met hebben? Roa is meer een middel als er echt niets wil werken.

Jij had die acne ook al sinds je puberteit? Zover ik weet komt acne door een hormonale inbalans, zoals bv in de puberteit kan gebeuren. Echter loop je ook elke kuur gevaar op dit verschijnsel. Sommige mensen die krijgen na Roa nooit meer acne ookal kuren ze daarna nog, maar in mijn directe omgeving zag ik de acne toch weer vaak terugkomen als mensen weer ging kuren.

Ik had idd acne van mn pubertijd. Op een gegeven moment werd het wel minder, maar het ging nooit helemaal weg. En ik kreeg elke keer van die zwakke middeltjes van de huisarts mee, tot dat ik het echt beu was en een afspraak met de huidarts heb weten te maken. Die schreef meteen roaccutane voor.
Dat heb ik ongeveer 5 maanden gebruikt, waarvan de eerste 2 maanden echt erg waren. Uiteindelijk is het helemaal weggetrokken, dat voelde goed:D.

Toch is het in hele lichte mate weer terug gekomen, geregeld een pukkeltje..maar niet meer dan dat. Schijnt overigens normaal te zijn, 85% vd roa-gebruikers zijn er in 1x vanaf en de andere 15% moeten soms nog een kuurtje doen.

Ik heb nu bijvoorbeeld een redelijk stressvolle periode, en merk dat ik soms wat last van acne krijg. Dus ik overweeg weer een tweede roa-kuur (zal dan maar voor een maand zijn ofzo).

Als je niet aan de ROA wil kan je ook nog Tetrinoin Vitamine-A zuur proberen op te smeren. Gebruik ik in combi met antibiotica zalf. Vind de results redelijk tot goed.

Van welk merk heb jij je biergist? Zelf heb ik biergist pilletjes van het kruitvat, maar krijg ongeveer 2 minuutjes na het innemen een lichte hoofdpijn, die na 5 minuutjes weer weg is, jij hier ook last van?

ik heb een pot bij de tuinen gehaald, hele grote pot. maar heb geen last van hoofdpijn. geen bijwerkingen tot dusver. meen laatst wel ergens te hebben gelezen dat het op lange termijn zenuwbeschadigingen kan opleveren. (of bij een overdosis oid.)

werkt wel goed tegen voetschimmel

Ik gebruik nu een maand biergist, 18 tabs per dag, en merk er helemaal 0,0 verbetering van.. En nu met benzoyl gaat het als een trein..

Maar er staat letterlijk in de bijsluiter dat het bij de een wel werkt, en bij de ander alleen de huid droog word, vandaar de gemengde gevoelens over dit product..

Biergist etc is allemaal rommel, helpt niet echt! Bij mij iig niet!
Benzoyl peroxide hydrogel heeft bij mij ook prima gewerkt, wel nadeel dat alles bleek werd :p Gebruikte het alleen 's nachts, dikke laag en niet in de huid smeren. kreeg op het laatst wel coupe soleil in mijn wenkbrauwen ;)

hoeveel biergist neem je dan? ik neem minimaal 3 gram biergist per dag. dan zijn 6 flinke tabletten. t helpt bij mij wel.

Terug
Naar boven