MuscleMeat

Puistjes, wat doe je er tegen? Tretinoine?

Bezoekers in dit topic

Ja ik heb alles op recept gehad, ik probeer al 8 jaar van de acne af te komen...
En ik las in de bijsluiter van roa dat dat het laatste middel was wat je alleen maar kreeg als niets anders werkt...ik had er dus veel meer van verwacht, de 1e 3 weken werd het inderdaat een beetje minder, helaas hield het daarna op kwa werking op de acne....

Maar een vriend van me had het 10x erger als ik, en die is er vrijwel vanaf gekomen met roa op een lagere dosis als ik... dus het zal wel verschillen per persoon of het veel doet of erg weing.

en die leuke cremetjes..tsjaa..bij mij deet dat ook niks, sommige trokken zelfs de kleur uit je kleding etc...maar puisten verhelpen ho maar.....

k ben nu weer zoekende naar iets wat wel werkt, maar weet na de roa bom niet meer wat ik nog kan nemen....

maar het komt vast goed!
 
Universal R zei:
Ja ik heb alles op recept gehad, ik probeer al 8 jaar van de acne af te komen...
En ik las in de bijsluiter van roa dat dat het laatste middel was wat je alleen maar kreeg als niets anders werkt...ik had er dus veel meer van verwacht, de 1e 3 weken werd het inderdaat een beetje minder, helaas hield het daarna op kwa werking op de acne....

Maar een vriend van me had het 10x erger als ik, en die is er vrijwel vanaf gekomen met roa op een lagere dosis als ik... dus het zal wel verschillen per persoon of het veel doet of erg weing.

en die leuke cremetjes..tsjaa..bij mij deet dat ook niks, sommige trokken zelfs de kleur uit je kleding etc...maar puisten verhelpen ho maar.....

k ben nu weer zoekende naar iets wat wel werkt, maar weet na de roa bom niet meer wat ik nog kan nemen....

maar het komt vast goed!

Dit is echt klote man, juist omdat bijna iedereen goed reageert op roa.
Nou heb ik begrepen dat een bestandsdeel isotretinoine is, nou heb ik
dus tretinoine gebruikt dus geen iso.

Als je het nog niet geprobeerd hebt, en je wilt toch nog iets proberen,
dan is dit misschien te overwegen.

Heb je ook veel littekens? Misschien een foto ofzo?
Als ik zo naar mezelf kijk, dan heb ik toch nog best wel wat littekens,
het aantal puisten wat nieuwe doorkomt is heel gering.
 
Ja het is erg jammer inderdaat, maar niks aan te doen...
ik zal is kijken naar tretinoine, ik wil alles proberen.

Heb best aardig wat littekens maar vooral veel witte bultjes, lijken wel soort blaasjes ofzo, maar ze liggen niet echt op de huid zeg maar....

wel is na de roa kuur de rode kleur op de rug minder geworde en minder gebleven, dus het doet wel ''iets''...het is misschien 20% minder geworde na de hele kuur kwa acne....
 
Universal R zei:
Ja het is erg jammer inderdaat, maar niks aan te doen...
ik zal is kijken naar tretinoine, ik wil alles proberen.

Heb best aardig wat littekens maar vooral veel witte bultjes, lijken wel soort blaasjes ofzo, maar ze liggen niet echt op de huid zeg maar....

wel is na de roa kuur de rode kleur op de rug minder geworde en minder gebleven, dus het doet wel ''iets''...het is misschien 20% minder geworde na de hele kuur kwa acne....

Komt er ook witte "pus" uit als ze open gaan dan? Tretinoine heeft voor mij goed geholpen, misschien dat je daar wel meer geluk mee hebt.
 
bij mij werkte roa altijd goed. nu heb ik weer wat puistjes maar niet zoveel dus geen reden om de roa weer uit de kast te trekken. Ik ben nu begonnen met tretinoine-oplossing 0.1% en het lijkt dat er na 3 dagen al enig verschil te zien is maar dit kan ook wishfull thinking zijn.
 
loekie zei:
bij mij werkte roa altijd goed. nu heb ik weer wat puistjes maar niet zoveel dus geen reden om de roa weer uit de kast te trekken. Ik ben nu begonnen met tretinoine-oplossing 0.1% en het lijkt dat er na 3 dagen al enig verschil te zien is maar dit kan ook wishfull thinking zijn.

Okee dan :thumbs: hou ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen met de tretinoine oplossing.
 
Masallah zei:
Okee dan :thumbs: hou ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen met de tretinoine oplossing.

de puistjes beginnen nu iets af te vellen, of althans de huid er om heen.

ik weet niet af dat prcies de bedoeling is maar we zien wel. Je moet het wel niet echt overdozeren. het is een alcohol oplossing en daar krijg ik (je) dus een geirriteerde huid van op de duur.
 
Masallah zei:
Komt er ook witte "pus" uit als ze open gaan dan? Tretinoine heeft voor mij goed geholpen, misschien dat je daar wel meer geluk mee hebt.

uit die witte bultjes komt niks, ze gaan ook niet open, ze zitten er gewoon en voel ze niet eens, rare huid hoor :)
 
toch maar ff gestopt met de tretinoine want zoals verwacht reageert mijn huid niet goed op de alcohol oplossing. Het raakte geiiriteerd en rood en schilverig. misschien toch maar voor de creme gaan....?
 
loekie zei:
de puistjes beginnen nu iets af te vellen, of althans de huid er om heen.

ik weet niet af dat prcies de bedoeling is maar we zien wel. Je moet het wel niet echt overdozeren. het is een alcohol oplossing en daar krijg ik (je) dus een geirriteerde huid van op de duur.

loekie zei:
toch maar ff gestopt met de tretinoine want zoals verwacht reageert mijn huid niet goed op de alcohol oplossing. Het raakte geiiriteerd en rood en schilverig. misschien toch maar voor de creme gaan....?

De schilvering is de bedoeling, de puistjes zijn dan aan het uitdrogen, heb zelf geen last van irritatie gehad, en de huid werd ook niet rood.

Toch wel klote dat je huid op die manier reageert, misschien de creme een oplossing, maar kan daar zelf geen uitspraken over doen.
 
Universal R zei:
uit die witte bultjes komt niks, ze gaan ook niet open, ze zitten er gewoon en voel ze niet eens, rare huid hoor :)

Mmm dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, heb wel witte bultjes aan de oppervlakte gehad,
als je dan gaat douchen willen ze wel eens open gaan, of bij het deppen met de handdoek bij het afdrogen.
 
Universal R zei:
uit die witte bultjes komt niks, ze gaan ook niet open, ze zitten er gewoon en voel ze niet eens, rare huid hoor :)

zijn het geen verstopte talgkliertjes. als je er met je nagels inknijpt komt er een dun klein sliertje talg uit??
 
Masallah zei:
Heb het net voor de eerste keer gebruikt, wel op natte huid, wat raad je me aan dan, op droge huid of natte huid?

Je moet het op de droge huid insmeren en 5 minuten laten zitten, dan goed afspoelen.

Bij mij werkt het wel goed, merk heel duidelijk verschil. Eerste 4 dagen achter elkaar gebruikt, toen om de dag aantal dagen en nu elke 3 of 4 dagen.

Nadeel is dat ik beetje last heb van zonnenallergie. Als ik lang in felle zon zit krijg ik kleine puistjes (terwijl ik wel gewoon goed bruin wordt en niet verbrand). Daartegen helpt het niet. ****ing zonneallergie is ook echt zwaar verdoet trouwens want kan daardoor niet echt relaxed in de zon terwijl ik wel gewoon goed bruin wordt enzo.
 
dingen waarvan ikooit gehoord hebt dat het werkt;

- veel water drinken en overvloedig over je gezicht heen wassen

- tandpasta op de puisjes aansmeren en laten zitten voor een tijdje. Voorzichting afwassen/zacht laten worden met warm water.

- mest op je gezicht. ( iets met zuurstof vergrotend voor porien en nitraat/ amoniak ?? )

- heeft tel sel net niet iets ??
 
Jaccis zei:
- mest op je gezicht. ( iets met zuurstof vergrotend voor porien en nitraat/ amoniak ?? )

:roflol: Ja bro, kan je wel een gave huid hebben maar met zo'n zwerm vliegen om je heen zal je ook niet in de smaak vallen bij de meeste chicks.
 
Jaccis zei:
- tandpasta op de puisjes aansmeren en laten zitten voor een tijdje. Voorzichting afwassen/zacht laten worden met warm water.

Dit werkt in iedergeval niet, heb het geprobeerd. ( ja wanhoop)
 
vandaag evennaar de dokter geweest en mijn tretinoine oplossing 0,1 ingeruild voor tretinoine creme 0,05.

de oplossing werkte opzich wel maar was iets te agressief voor mijn huid. de puistjes zijn duidelijk minder geworden, en hopelijk gaan ze met de creme helemaal weg.

ik ben ook bezig met dat Skin2moro.. mar kan niet zeggen of het nu werkt of niet omdat ik dus ook de tretinoine erbijgebruik. ben er nu een week mee bezig.
 
loekie zei:
vandaag evennaar de dokter geweest en mijn tretinoine oplossing 0,1 ingeruild voor tretinoine creme 0,05.

de oplossing werkte opzich wel maar was iets te agressief voor mijn huid. de puistjes zijn duidelijk minder geworden, en hopelijk gaan ze met de creme helemaal weg.

ik ben ook bezig met dat Skin2moro.. mar kan niet zeggen of het nu werkt of niet omdat ik dus ook de tretinoine erbijgebruik. ben er nu een week mee bezig.

Word het by the way vergoed? Zo niet, naar alle waarschijnlijkheid, wat ben je er via je huisarts voor kwijt?
 
Back
Naar boven