XXL Nutrition

Bereken ik mijn dagelijkse behoefte op de juiste manier?

je berekent je schema aan de hand van je onderhoud. Je basisbehoefte wilt alleen maar zeggen hoeveel kcal je verbrand als je de hele dag op bed zou liggen. Je berekent dus je onderhoud door je basisbehoefte te vermenigvuldigen met de activiteitsfactor die bij jou past. Wannneer je wilt cutten ga je 20% onder dit onderhoud zitten, wanneer je wilt bulken 20% erboven. Wanneer je hiervan niet goed afvalt/aankomt dan kun je je voeding wat aanpassen. Deze berekening is puur een indicatie, elk lichaam is verschillend.

Thanks voor je reactie tommieee,

Ik dacht al als ik dat deel door 8 maaltijden kom ik op 225,5 kcal uit dat vond ik al verdacht weinig.

Mijn gegevens:
- Basisbehoefte(kcal) = 1648,08 kcal
- Activiteitsniveau = 5
- Onderhoud = 3247 kcal
- Vet % = 22%
- Vet vrije massa = 62,4 kg

Uitgerekend op http://www.giantpt.com

Maar als ik mijn basisbehoefte vermenigvuldig met mijn activiteitsfactor kom ik op 8240,4 uit ( 1648,08 x 5 = 8240,4 ) dat klopt niet, wat doe ik fout ?

je moet niet met 5 vermenigvuldigen maar met 1.9;)

1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

Haha ja ik zag het, wat een oen ben ik..

Nu kom ik op het volgende uit:

1648,8 x 1,9 = 3132,72 - 20% = 2506,72 kcal dit klopt wel toch ?

Dit is dan waar ik mijn cut schema op moet gaan baseren.

ja klopt;)
dat is je basis en vandaaruit kun je gaan kijken wat het beste werkt voor jou. Eerst dit proberen.

Eten op onderhoud, tekort maken met cardio = win.

Thanks mannen voor jullie duidelijke uitleg!

Nu kan ik eindelijk verder.

Terug
Naar boven