Fitness Seller

Bestaat er eigenlijk een échte multiculturele samenleving?

tbeest

Competitive Bodybuilder
Waardering
76
Ik maakte mij zonet een bedenking, elke linkse politicus heeft wel zijn mond vol van de o zo leuke multiculturele samenleving, maar bestaat die dan in België of Nederland? Momenteel heb ik de indruk dat de elke gemeenschap vooral naast elkaar leeft.

Een goede waardemeter waaraan je dit kan zien, zijn onze voetbalstadions, in een echte multiculturele samenleving zouden blank, bruin en zwart, moslim, jood, christen of atheïst zij aan zij moeten staan springen
Helaas is dit niet het geval... op het veld is er wel veel multi culti te zien, maar naast het veld zijn het vooral autochtone burgers

Ook het aantal gemengde huwelijken is erg laag, té laag om van een geslaagde multi culti te spreken lijkt mij

Ja Nederland. Elk dorpje of stad in Nederland heeft een eigen cultuur.

Srs man het gaat er net over nu , heb je nog altijd niet door dat iedreen je uitlacht ?

• Topic Starter Topic Starter
Het is toch niet normaal dat een 3e of 4e generatie turk nog altijd liever Fenerbahce ziet dan Ajax of Anderlecht

Of dat ze tijdens België - Turkije op hun eigen landgenoten slaan?

http://www.youtube.com/watch?v=SLtthL9-utM

Dit is toch niet normaal... onze landen investeren zoveel in hen, laten hen naar school gaan maar niemand houdt van België of Nederland hoor

Dit is toch niet normaal... onze landen investeren zoveel in hen, laten hen naar school gaan maar niemand houdt van België of Nederland hoor

zegt de man (het Kind) met een Israel avatar .... (srs) Ga spelen en rot nou eens op!

---------- Post toegevoegd Sat 9 Feb 2013 om 16:56 ----------

Degenen die telkens fel op ts ingaan worden eveneens door iedereen uitgelacht.

alsof he jou niet eriteerd?

Voor mij is een multiculturele samenleving: blank, bruin, zwart, moslim, jood, christen, atheïst die tijdens Anderlecht, Ajax, Feyenoord, Standard zij aan zij staan te springen

En dat zie ik niet, maw, we hebben een probleem

Het kan wel, maar het lukt ons blijkbaar nog niet. Nederland is echt een t*ring onzeker volk.

Bekijk die docu eens, die hier ooit op het forum stond (Russische staatstelevisie als ik me het goed herinner)....,

Nee, we kunnen ook niet spreken van een multiculturele SAMENleving....multicultureel is het, maar we leven (grotendeels) niet samen.

Bepaalde aspecten van een cultuur kunnen vermengd raken met een andere cultuur, maar dat zou ik geen multicultuur noemen want er blijft altijd een heersende cultuur over waar die andere cultuur dan grotendeels onderdanig aan is. Dus multicultuur bestaat niet en kan ook per definitie niet bestaan.

Degenen die telkens fel op ts ingaan worden eveneens door iedereen uitgelacht.

Degene die uitgelacht inplaats van uitgelachen schrijft en daarna iemand anders op een schrijffoutje verbeterd wordt eveneens door iedereen uitgelachen.

Multiculturisme in grotendeels mislukt, en niet alleen in Nederland. De vraag is aan wie die ligt. Als je kijkt naar de kleine groep goed geïntegreerden dan zie je dat ze afwijken van de groep die slecht is geïntegreerd. Één: de meeste goed geïntegreerde allochtonen wonen in dorpen ipv de stad. Twee: ze wonen in gemengde wijken en mixen zich goed tussen de autochtone bevolking. Drie: de ouders hadden als doel hier een goed leven op te bouwen en bij te dragen en niet om vanwege de sociale voorzieningen hier te profiteren. Vier: niet onbelangrijk, maar de ouders waren in hun land van herkomst ook geen 'tokkies'.
Wij krijgen enorm veel uitschot uit gebieden waar ze ook al mijlenver achter lagen op de gehele bevolking in dat land. Die mensen hadden het in hun land al niet voor elkaar, laat staan dat ze in deze nog meer complexere cultuur kunnen meedraaien.
Deze mensen zijn helaas de grootste groep en voeden nu de 2e en 3e generatie op die ook al gedoemd is om te mislukken. Simpel gezegd is onze groep tokkies zich gewoon aan het uitbreiden. Het is niet zozeer echt per definitie een cultureel iets, maar ook veel meer dat we gewoon het uitschot uit andere landen binnenkrijgen.

Multiculturisme in grotendeels mislukt, en niet alleen in Nederland. De vraag is aan wie die ligt. Als je kijkt naar de kleine groep goed geïntegreerden dan zie je dat ze afwijken van de groep die slecht is geïntegreerd. Één: de meeste goed geïntegreerde allochtonen wonen in dorpen ipv de stad. Twee: ze wonen in gemengde wijken en mixen zich goed tussen de autochtone bevolking. Drie: de ouders hadden als doel hier een goed leven op te bouwen en bij te dragen en niet om vanwege de sociale voorzieningen hier te profiteren. Vier: niet onbelangrijk, maar de ouders waren in hun land van herkomst ook geen 'tokkies'.
Wij krijgen enorm veel uitschot uit gebieden waar ze ook al mijlenver achter lagen op de gehele bevolking in dat land. Die mensen hadden het in hun land al niet voor elkaar, laat staan dat ze in deze nog meer complexere cultuur kunnen meedraaien.
Deze mensen zijn helaas de grootste groep en voeden nu de 2e en 3e generatie op die ook al gedoemd is om te mislukken. Simpel gezegd is onze groep tokkies zich gewoon aan het uitbreiden. Het is niet zozeer echt per definitie een cultureel iets, maar ook veel meer dat we gewoon het uitschot uit andere landen binnenkrijgen.
Klopt, maar als je een grote magneet in het midden van een schroothoop hangt moet je het niet vreemd vinden dat je een hoop oud ijzer aantrekt. Geen perfecte analogie maar je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Hoe kunnen we ze dan dan DOEN slagen?

1. Iedereen VERPLICHT nederlands doen leren (het is bewezen dat hoe beter iemand nederlands kan, hoe meer die zich belg/nederlander voelt
2. Hoofddoekverbod: hoort niet in een Westerse samenleving, is een teken van onderdrukking en een symbool van niet-integratie

Stel dat iedereen op straat nederlands kan en niemand draagt een hoofddoek, dan heb je al een hele vooruitgang tegenover nu

Terug
Naar boven