MuscleMeat

Bestaat er eigenlijk een échte multiculturele samenleving?

Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: “Allah is Eén der Drie.” Er is geen God dan de enige God [llah (geen andere heeft de recht om aanbeden te worden [6])]. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen. (Soera 5:73)

hier gaat het over de christenen die god als een drie-eenheid zien,de vader ,de zoon,en de heilige geest.hier uit kan je dus opmaken dat de christenen als ongelovigen worden beschouwd.

dit is wat allah over jezus zegt in de koran:

En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: “O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad [dat is: Mohammed] zijn.” En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: “Dit is louter bedrog.” (Soera 61:6)
En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. (Soera 3:85)

Mohammed was de laatste profeet.
Niet alleen wordt Mohammed op een unieke manier gezien als de enige universele gezant van God, hij wordt ook begrepen de laatste gezant, de zegel van de profeten te zijn. Mohammeds missie was volledig in harmonie met de voorgaande profeten, maar hij was uniek in die zin dat in hem de profetische tradities hun climax bereikten. Dus de koran beweert dat Mohammed de zegel van de profeten is, de laatste gezant of spreekbuis van God.
Mohammed is niet de vader van één uwer mannen, maar de boodschapper van Allah en het zegel der profeten; Allah heeft kennis van alle dingen. (Soera 33:40)

En wanneer Allah zal zeggen: “O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: ‘Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,’? zal hij antwoorden: “Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke. (Soera 5:116)

Laatst bewerkt:
De heilige drievuldigheid werd uitgevonden in de derde a 4 de eeuw na christus, en werd de hoeksteen van de katholieke kerk. Echter, waren er heel wat christenen, wellicht te meesten toen, die dit verwierpen; Die werden natuurlijk verbannen of vermoord. De vers die je aanhaalt slaat op die christenen die de drievuldigheid volgden.

Ik zou het maar walgelijk vinden dat een god een islamitische man zou toestaan met een christelijke vrouw te trouwen maar dat een islamitische vrouw dat niet zou mogen.

Trouwens, als je surah 3 vers 84 leest, geeft die een andere blik op vers 85/

De heilige drievuldigheid werd uitgevonden in de derde a 4 de eeuw na christus, en werd de hoeksteen van de katholieke kerk. Echter, waren er heel wat christenen, wellicht te meesten toen, die dit verwierpen; Die werden natuurlijk verbannen of vermoord. De vers die je aanhaalt slaat op die christenen die de drievuldigheid volgden.

Ik zou het maar walgelijk vinden dat een god een islamitische man zou toestaan met een christelijke vrouw te trouwen maar dat een islamitische vrouw dat niet zou mogen.

Trouwens, als je surah 3 vers 84 leest, geeft die een andere blik op vers 85/

het word tijd dat je dat bord voor je kop weghaalt;)

Darwinverdomme, wat een k*t topic weer. :roflol:

ik kan niet anders concluderen.
volgens jou spreken alle moslims en imams niet de waarheid,de hadieths zijn leugens en je probeert de teksten in koran te verdraaien om je gelijk te halen terwijl het er gewoon letterlijk in staat.waar jij last van hebt is geen onwetendheid maar pure arogantie want met wat voor bewijs ik ook kom je weigerd je
ongelijk toe te geven.het is geen schande om je ongelijk toe te geven het getuigt eerder van moed.
wat mij betreft heb ik genoeg bewijzen aangeleverd en het heeft geen zin om met nog meer te komen want het wil toch niet tot je doordringen.het heeft dan ook geen zin om verder met je in discussie te gaan en ik ben er dan ook klaar mee.

ik kan niet anders concluderen.
volgens jou spreken alle moslims en imams niet de waarheid,de hadieths zijn leugens en je probeert de teksten in koran te verdraaien om je gelijk te halen terwijl het er gewoon letterlijk in staat.waar jij last van hebt is geen onwetendheid maar pure arogantie want met wat voor bewijs ik ook kom je weigerd je
ongelijk toe te geven.het is geen schande om je ongelijk toe te geven het getuigt eerder van moed.
wat mij betreft heb ik genoeg bewijzen aangeleverd en het heeft geen zin om met nog meer te komen want het wil toch niet tot je doordringen.het heeft dan ook geen zin om verder met je in discussie te gaan en ik ben er dan ook klaar mee.

Het is grappig te.zien hoe jij zo overtuigd ben van je gelijk. De door jou aangehaalde teksten bewijzen niks en de hadieths worden door steeds.meer moslims genegeerd. Er zijn echter moslims doe schrik hebben te aanvaarden dat de hadieths onzin zijn omdat.ze.deze.verhalen al van kleinsaf horen en hun hele religie op gebaseerd hebben. Open your eyes, don' t be afraid.

Het is grappig te.zien hoe jij zo overtuigd ben van je gelijk. De door jou aangehaalde teksten bewijzen niks en de hadieths worden door steeds.meer moslims genegeerd. Er zijn echter moslims doe schrik hebben te aanvaarden dat de hadieths onzin zijn omdat.ze.deze.verhalen al van kleinsaf horen en hun hele religie op gebaseerd hebben. Open your eyes, don' t be afraid.

voor de laatste keer, in koran staat het heel duidelijk.dit is geen hadieth maar de koran.
als iemand z'n ogen moet openen ben jij dat wel.

En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. (Soera 3:85)

2d7tzyw.gif

voor de laatste keer, in koran staat het heel duidelijk.dit is geen hadieth maar de koran.
als iemand z'n ogen moet openen ben jij dat wel.

2d7tzyw.gif
De koran is geen boek waar je met een enkel vers je gelijk kan bewijzen. Ik zei je reeds.vers. 84 ook te lezen.

Terug
Naar boven