MuscleMeat

Bestaat er eigenlijk een échte multiculturele samenleving?

• Topic Starter Topic Starter
je hebt wel de mond vol over de zogenaamd superieure joods -christelijk cultuur en dat de islam achterlijk is en vrouwenonderdrukkend enz...

Ik stel alleen maar vast dat vooral moslims bij dat boeken blijven hangen

Laat dat boek los. Een maatschappij evolueert, dat boek niet.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 20:57 ----------

dat ligt dan duidelijk aan jou. lees het hele draadje nog eens en kijk of je dan snapt wat wij nu al snappen.

succes.

Waarom zou ik in godsnaam quotes van een bijbel moeten lezen, terwijl ik niet gelovig ben

Omfg die hele lap tekst meerdere keren gequote. Mother****ers.

:roflol::roflol::roflol::roflol:

ik ben klaar met deze discussie...@ TBEEST succes verder met je islamhaatzaaien

Tbeest is niet bezig met islam haatzaaien.
Integendeel, als je goed tussen de regels leest is beestje een gefrusteerde moslim die er van baalt dat hij zich wel aan de regels moet houden van zijn ouders en zijn matties niet.
Een soort calimero. Waarom zij wel en ik niet.

Ik stel alleen maar vast dat vooral moslims bij dat boeken blijven hangen

Laat dat boek los. Een maatschappij evolueert, dat boek niet.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 20:57 ----------

Waarom zou ik in godsnaam quotes van een bijbel moeten lezen, terwijl ik niet gelovig ben

omdat jij zelf vroeg naar de multiculturele samenleving. Dus alles wat daar mee te maken heeft kan worden aangedragen in deze discussie. Anders is het geen discussie. Dan wordt het eerder een stellingname. Jij kunt dan bijv "nee" zeggen, en dan zeg ik "ja", en wat doen we daarna??

de poster probeert jou ook geenzinds van het christendom te overtuigen, maar draagt enkel onderdelen aan die met "één van de culturen" te maken heeft. Of je dan gelovig bent of niet maakt lijkt mij weinig uit. Of ga je enkel die onderdelen van de discussie lezen die in jouw straatje passen? en dan zeg je op het eind van het topic: kijk eens aan! iedereen was het met me eens! ongelooflijk zeg!

Ik hoop op een zinvolle reactie van jou kant waarom de betreffende post niet thuishoort in dit topic in tegenstelling tot posts over hoofddoeken, stukken uit de koran, krantenknipsels, flimpjes over rellende turken bij de voetbal etc etc. please teach me.

(ik ben trouwens agnost, maar ik zal dit topic niet misbruiken om jou het niet-bestaan van een god aan te laten tonen, waar jij in "geloofd" als atheist).

Black Cobra zegt dat de man altijd het laatste woord heeft in de beslissing bij een huishouden, en dan geeft hij daar bewijzen van uit de bijbel

(Moet ge zoiets serieus nemen of niet? Ik weet het niet :roflol:)

black cobra post idd niet helemaal handig. het lijkt als het zijn mening is, maar hij bedoelt daarmee neem ik aan "bijbel en koran vinden dat ... enz". Dit maakt het wat vaagjes of de post terecht is.

"Mensen van het boek" zijn christenen, joden en moslims. Deze mogen met elkaar huwen. Zij worden niet als afgodendienaars beschouwd. Elke moslim die het tegendeel beweerd, gelooft in de hadieths, die door steeds meer moslims als bullshit wordt beschouwd.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 20:27 ----------

QUOTE]

de mensen van het boek zijn idd christenen en joden maar het gaat hier in de verzen om de vrouwen van het boek.
dus moslimmannen mogen wel trouwen met de vrouwen van het boek.
de moslimvrouwen mogen niet met mannen van het boek trouwen.
dus als "die door steeds meer moslims als bullshit wordt beschouwd" dan is het bullshit???
als je me niet geloofd dan kan je het bij elke imam of moskee navragen in plaats van hier onwaarheden te vertellen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 20:49 ----------

je hebt wel de mond vol over de zogenaamd superieure joods -christelijk cultuur en dat de islam achterlijk is en vrouwenonderdrukkend enz...

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 20:51 ----------

:haha:

De Koran spreekt vaak in het algemeen of enkel mannen aan, terwijl de islamitische geleerden stellen dat Allah zich richt tot zowel vrouwen als mannen. Er is nergens een bewijs te vinden in de Koran dat islamitische vrouwen niet met een christelijke man zou mogen trouwen. Ik weet best dat de imams in de moskeeen graag het tegendeel beweren, maar dan halen ze er iedere keer de hadieths bij, die door steeds meer moslims, en ja ook soennitische moslims, verworpen worden.

maar, cobra's post maakt maar weer eens duidelijk hoe achterlijk religies zijn. Als we nou gewoon allemaal wit of zwart waren en dat was het.... maar nee, we bedenken ook nog van alles om groepjes te vormen. Want moeten wel bij groepje horen tenslotte, 't is net een schoolplein. pff

black cobra post idd niet helemaal handig. het lijkt als het zijn mening is, maar hij bedoelt daarmee neem ik aan "bijbel en koran vinden dat ... enz". Dit maakt het wat vaagjes of de post terecht is.

dat is inderdaad wat ik bedoel en ook om aan te tonen dat er weinig verschil is tussen christendom ,jodendom en islam.
het jodendom en christendom worden als superieur beschouwd door topicstarter en de islam als achterlijk en vrouwenonderdrukkend.dit beeld wou ik effe rechtzetten;)

De Koran spreekt vaak in het algemeen of enkel mannen aan, terwijl de islamitische geleerden stellen dat Allah zich richt tot zowel vrouwen als mannen. Er is nergens een bewijs te vinden in de Koran dat islamitische vrouwen niet met een christelijke man zou mogen trouwen. Ik weet best dat de imams in de moskeeen graag het tegendeel beweren, maar dan halen ze er iedere keer de hadieths bij, die door steeds meer moslims, en ja ook soennitische moslims, verworpen worden.

dus je wil zeggen dat je het beter weet dan de imams en de koran?

En aldus hebben Wij u(Mohammad) het Boek(de Koran) nedergezonden en zij wie Wij het Boek(Torah/Indjiel) hebben gegeven geloven daarin; en ook onder hen (de Mekkanen) zijn er die er in geloven. En het zijn alleen de ongelovigen die Onze tekenen verwerpen.( Koran 29:47)

Dus daarmee is er geen twijfel mogelijk dat het voor een gelovige Moslim vrouw niet toegestaan is om met welke ongelovige dan ook (Jood/Christen/Atheist) die niet in de Koran en in de Profeetschap van Mohammad(saws) geloofd te trouwen. Omdat zij als Ongelovigen worden beoordeeld/beschoud/gezien volgens de leer van de Koran.

...Deze vrouwen zijn voor hen (ongelovigen) niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen... (Koran 60:10

Ik denk dat religies ooit een bestaansreden hadden. Een goede, anders zouden ze zo succesvol niet geweest zijn (in de zin dat ze heel lang zijn blijven bestaan, las ik trouwens ooit in een boek tijdens de les sociologie), maar ik denk ook dat ze geleidelijk aan zullen verdwijnen omdat ze gewoon achterhaald zijn.
Tbeest zei terecht, dat deze boeken niet evolueren. Echter evolueert hun interpretatie wel. Maar die interpretatie vergt enige moeite; En die interpretatie kan je een heel eind rekken, echter niet tot in het oneindige.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 22:29 ----------

dus je wil zeggen dat je het beter weet dan de imams en de koran?

En aldus hebben Wij u(Mohammad) het Boek(de Koran) nedergezonden en zij wie Wij het Boek(Torah/Indjiel) hebben gegeven geloven daarin; en ook onder hen (de Mekkanen) zijn er die er in geloven. En het zijn alleen de ongelovigen die Onze tekenen verwerpen.( Koran 29:47)

Dus daarmee is er geen twijfel mogelijk dat het voor een gelovige Moslim vrouw niet toegestaan is om met welke ongelovige dan ook (Jood/Christen/Atheist) die niet in de Koran en in de Profeetschap van Mohammad(saws) geloofd te trouwen. Omdat zij als Ongelovigen worden beoordeeld/beschoud/gezien volgens de leer van de Koran.

...Deze vrouwen zijn voor hen (ongelovigen) niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen... (Koran 60:10

Jouw laatste vers, daarin slaat "ongelovigen" op de heidenen, niet op de mensen van het boek.
Dit is een religieuze discussie die ik als atheist heel graag en heel vaak heb gevoerd met moslims. En iedere keer weer hoor ik dezelfde argumenten die aantonen dat ze een closed mind hebben. Zie jij niet in dat de door jou aangebrachte verzen niet aantonen dat islamitische vrouwen niet met een christene mogen trouwen.

Zie eens het vetgedrukte in de volgende tekst:

First I should apologize for the long time it has taken me to respond to your message. As you might have heard, I have been rather ill. But on a happier note, recently we were blessed with a wonderful baby boy.

But I should confess that there is another reason for the delay. This is a difficult issue to deal with. I did receive a large number of inquiries about this same issue, and I have tended to avoid responding to them because I am not exactly very excited about handling this weighty and serious problem.

Surprising to me, all schools of thought prohibited a Muslim woman from marrying a man who is a kitabi (among the people of the book). I am not aware of a single dissenting opinion on this, which is rather unusual for Islamic jurisprudence because Muslim jurists often disagreed on many issues, but this is not one of them.

All jurists agreed that a Muslim man or woman may not marry a mushrik [one who associates partners with God--there is a complex and multi-layered discourse on who is to be considered a mushrik, but we will leave this for a separate discussion]. However, because of al-Ma'ida verse 5, there is an exception in the case of a Muslim man marrying a kitabiyya. There is no express prohibition in the Qur'an or elsewhere about a Muslim woman marrying a kitabi. However, the jurists argued that since express permission was given to men, by implication women must be prohibited from doing the same. The argument goes: If men needed to be given express permission to marry a kitabiyya, women needed to be given express permission as well, but since they were not given any such permission then they must be barred from marrying a kitabi.

The justification for this rule was two-fold: 1) Technically, children are given the religion of their father, and so legally speaking, the offspring of a union between a Muslim male and a kitabiyya would still be Muslim; 2)It was argued that Muslim men are Islamically prohibited from forcing their wives to become Muslim. Religious coercion is prohibited in Islam. However, in Christianity and Judaism a similar prohibition against coercion does not exist. According to their own religious law, Muslim jurists argued, Christian men may force their Muslim wives to convert to their (the husbands') religion. Put differently, it was argued, Islam recognizes Christianity and Judaism as valid religions, but Judaism and Christianity do not recognize the validity of Islam as a religion. Since it was assumed that the man is the stronger party in a marriage, it was argued that Christian and Jewish men will be able to compel their Muslim wives to abandon Islam. (If a Muslim man would do the same, he would be violating Islamic law and committing a grave sin).

Importantly, the Hanafi, Maliki, and Shafi'i jurists held that it is reprehensible (makruh) for Muslim men to marry a kitabiyya if they live in non-Muslim countries. They argued that in non-Muslim countries, mothers will be able to influence the children the most. Therefore, there is a high likelihood that the children will not grow up to be good Muslims unless both parents are Muslim. Some jurists even went as far as saying that Muslim men are prohibited from marrying a kitabiyya if they live in non-Muslim countries.

This is the law as it exists or the legal legacy as we inherited it. In all honesty, personally, I am not convinced that the evidence prohibiting Muslim women from marrying a kitabi is very strong. Muslim jurists took a very strong position on this matter--many of them going as far as saying if a Muslim woman marries a kitabi she is as good as an apostate. I think, and God knows best, that this position is not reasonable and the evidence supporting it is not very strong. However, I must confess that in my humble opinion, I strongly sympathize with the jurists that argued that in non-Muslim countries it is reprehensible (makruh) for a Muslim to marry a non-Muslim. God knows best--I have reached this position after observing that the children of these Muslim/non-Muslim marriages in most cases do not grow up with a strong sense of their Islamic identity. It seems to me that in countries like the U.S. it is best for the children if they grow up with a Muslim father and mother. I am not comfortable telling a Muslim woman marrying a kitabi that she is committing a grave sin and that she must terminate her marriage immediately. I do tell such a woman that she should know that by being married to a kitabi that she is acting against the weight of the consensus; I tell her what the evidence is; and then I tell her my own ijtihad on the matter (that it is makruh for both men and women in non-Muslim countries). After telling her all of this, I add that she must always remember that only God knows best; that she should reflect on the matter as hard as she can; then she should pray and plead for guidance from God; and then ultimately she must do what her conscience dictates.

I hope this response helps answer your question. I pray to God to guide us both to what He pleases and wants, and that He helps the sister you wrote me about to find peace and tranquility with whatever decision she makes. God is the best guide and mentor--may He forgive our sins and bless us with His Compassion and Mercy.

With my sincere regards,

Shaykh Khaled Abou El Fadl

bron:
http://www.scholarofthehouse.org/oninma.html

---------------------------------------------------------------

Het woor inherit is hier heel belangrijk. Het is een soort interpretatie die gemaakt werd tijdens een periode waar de patriarch heel belangrijk was; Echter zijn er geen bewijzen dat dit ook correct is/

Laatst bewerkt:
hier staat het letterlijk en nog duidelijker,wat valt hier nog te interpreteren?

“O, gij die gelooft wanneer gelovige vrouwen tot u komen als vluchtelingen, beproeft haar (geloof); Allah kent hun geloof het beste. Als gij dan vindt dat zij gelovig zijn, zendt haar niet terug naar de ongelovigen. Deze vrouwen zijn voor hen niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen.”
[Al-Mumtahinah: 10]

hier staat het letterlijk en nog duidelijker,wat valt hier nog te interpreteren?

“O, gij die gelooft wanneer gelovige vrouwen tot u komen als vluchtelingen, beproeft haar (geloof); Allah kent hun geloof het beste. Als gij dan vindt dat zij gelovig zijn, zendt haar niet terug naar de ongelovigen. Deze vrouwen zijn voor hen niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen.”
[Al-Mumtahinah: 10]

Hoe kan jij dat als een bewijs zien?

dat is inderdaad wat ik bedoel en ook om aan te tonen dat er weinig verschil is tussen christendom ,jodendom en islam.
het jodendom en christendom worden als superieur beschouwd door topicstarter en de islam als achterlijk en vrouwenonderdrukkend.dit beeld wou ik effe rechtzetten;)

Door uw quote heb je niet bewezen dat de Islam niet vrouwonderdrukkend is en achterlijk, je hebt bewezen dat élke religie achterlijk is.

de discussie was toch of een moslimvrouw met een ongelovige mag trouwen?
dit staat in de koran en daarnaast staat er ook ergens in koran dat het enige ware geloof bij allah de islam is.
na de komst van islam kwam het christendom te vervallen en na de komst van het christendom kwam het jodendom te vervallen.dus degene die na de komst van de islam de islam niet accepteerd word beschouwd als ongelovige.
dus ook de christenen en joden worden beschouwd als ongelovigen omdat ze de islam verwerpen.
ik zal kijken of ik de verzen kan terug vinden.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 22:50 ----------

Door uw quote heb je niet bewezen dat de Islam niet vrouwonderdrukkend is en achterlijk, je hebt bewezen dat élke religie achterlijk is.

ik wil bewijzen dat als de islam achterlijk en vrouwenonderdrukkend is ,dat het christendom en jodendom dat ook zijn.snap je 'm?

de discussie was toch of een moslimvrouw met een ongelovige mag trouwen?
dit staat in de koran en daarnaast staat er ook ergens in koran dat het enige ware geloof bij allah de islam is.
na de komst van islam kwam het christendom te vervallen en na de komst van het christendom kwam het jodendom te vervallen.dus degene die na de komst van de islam de islam niet accepteerd word beschouwd als ongelovige.
dus ook de christenen en joden worden beschouwd als ongelovigen omdat ze de islam verwerpen.
ik zal kijken of ik de verzen kan terug vinden.

Van Allah mag jij eigenlijk niet tegen tegen ongelovigen discussiëren, je bent in fout. Moge Allah u laten branden in de hel :evilnana:

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 22:51 ----------

ik wil bewijzen dat als de islam achterlijk en vrouwenonderdrukkend is ,dat het christendom en jodendom dat ook zijn.snap je 'm?

Jep, en dat heb je bewezen

De grootste historische rijken waren multicultureel (de post-alexandrijnse rijken, Rome, de verschillende Islamitische Kalifaten ..) Dus ja het kan.
Aan de andere kant kan je je afvragen hoe relevant verschillende (sub)culturen zijn in een steeds een-wordende mondiale samenleving, welke elementen wil je gedogen en wat mijden we het best.Kritiek moet constant mogelijk zijn, en de huidige islam is daar soms nogal allergisch voor.

Terug
Naar boven