Fitness Seller

Bestaat er vegetarische kwark a.k.a. platte kaas?

• Topic Starter Topic Starter
sojakwark bedoel je?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet per se soja, zo lang het geen koemelk is want ik ben er 99% zeker van dat dat de aanhoudende slijm in mijn keel veroorzaakt, alleen de vraag is bestaat er wel een plantaardige kwark/yoghurt variatie die tevens trage eiwitten bevat?

Veel stremsel is nog steeds dierlijk, is al tig keer nagevraagd bij de grote fabrikanten van kaas en de meesten gebruiken nog steeds dierlijk stremsel.

Als er microbieel stremsel is gebruikt staat het in bijna alle gevallen op de verpakking.

+1, en is het meestal 1,5 keer zo duur. (AH Biologische kaas bijvoorbeeld)

En ik heb nog even extra op mijn kwark van de lidl gekeken, ingredienten zijn gepasteuriseerde melk en melkfermenten, geen stremsel..

Maar nogmaals TS, waarom geen omeletje? (of egg-protein shake)

En ik heb nog even extra op mijn kwark van de lidl gekeken, ingredienten zijn gepasteuriseerde melk en melkfermenten, geen stremsel..

No offence maar zijn ei-eiwitten (egg-whites) traag verterende eiwitten?

Wie heeft het over ei-eiwitten? Alleen het wit is sowieso een beetje zonde, de meeste eiwitten zitten in het geel en zonder het geel heb je maar een half aminozuurprofiel. Ik zei een omelet, en dan bedoel ik dus gewoon 4 hele eieren bijvoorbeeld, en ja dat verteerd relatief langzaam.

Point being? Het is niet dat als je dat voor het slapen eet en 'omdat ze niet traag verterend zijn' dat je tegen de ochtend spierverlies of wat dan ook zal hebben. Je lichaam is nog steeds bezig om het af te breken en op te nemen.

dan bedoel ik dus gewoon 4 hele eieren bijvoorbeeld, en ja dat verteerd relatief langzaam.

Dat komt waarschijnlijk door de vetten die erin zitten, alleen de vraag is of zoveel vet 's avonds voor het slapengaan wel verstandig is?

Ik weet dat er heel veel mensen zijn die beweren dat 's avonds laat vetten consumeren geen enkel probleem zal opleveren zo lang het maar in je macro's past maar toch krijg ik het niet uit mijn hoofd en denk altijd dat het niet verstandig is om zo laat nog vetten te consumeren als je er van uitgaat dat je bijvoorbeeld na 20u geen vetten meer eet tot de volgende dag 8u 's ochtends; dan heeft je lichaam zo gezegd voldoende tijd gehad (12 uren) om zoveel mogelijk vetten te verbranden in je lichaam, niet?

P.S.: ik wil namelijk aankomen in gewicht met zo weinig mogelijk vet, ik heb paar dagen geleden mijn buikomtrek gemeten en het was 87cm, dat wil zeggen dat ik 21% lichaamsvet heb en dat is veel voor mijn gewicht, ik ben dus skinny fat pfffff :S

:D

Vet eten betekend niet vetter worden.. teveel kcal (boven je dagelijks onderhoud) zal je vet doen aanzetten.

Cottage cheese, hutenkase

Wie heeft het over ei-eiwitten? Alleen het wit is sowieso een beetje zonde, de meeste eiwitten zitten in het geel en zonder het geel heb je maar een half aminozuurprofiel. Ik zei een omelet, en dan bedoel ik dus gewoon 4 hele eieren bijvoorbeeld, en ja dat verteerd relatief langzaam.

Dit is niet waar. Het ei-eiwit bevat ongeveer de helft van het eiwit in het ei en het aminozuurprofiel is compleet.

Dat komt waarschijnlijk door de vetten die erin zitten, alleen de vraag is of zoveel vet 's avonds voor het slapengaan wel verstandig is?

Ik weet dat er heel veel mensen zijn die beweren dat 's avonds laat vetten consumeren geen enkel probleem zal opleveren zo lang het maar in je macro's past maar toch krijg ik het niet uit mijn hoofd en denk altijd dat het niet verstandig is om zo laat nog vetten te consumeren als je er van uitgaat dat je bijvoorbeeld na 20u geen vetten meer eet tot de volgende dag 8u 's ochtends; dan heeft je lichaam zo gezegd voldoende tijd gehad (12 uren) om zoveel mogelijk vetten te verbranden in je lichaam, niet?

P.S.: ik wil namelijk aankomen in gewicht met zo weinig mogelijk vet, ik heb paar dagen geleden mijn buikomtrek gemeten en het was 87cm, dat wil zeggen dat ik 21% lichaamsvet heb en dat is veel voor mijn gewicht, ik ben dus skinny fat pfffff :S

:D

Klopt helemaal. Waarom zouden vetten voor het slapen gaan onverstandig zijn? Het is niet zo dat je lichaam pas vet gaat verbranden als je geen vet meer eet oid? En behalve dat, als je bulkt dan zal je snachts heus geen vet verbranden, en als je cut zal het vet wat je eet geen invloed hebben op het vet wat je verbrandt (alleen het totaal aantal kcal)

Je vetpercentage bepaal je niet aan de hand van je buikomtrek.. Als je echt een pens hebt moet je gaan cutten, als je spiermassa wil bouwen moet je gaan bulken. Alles valt of staat met het enigszins nauwkeurig bijhouden en bijstellen van je kcal innname.

Dus "timing" is van weinig belang in heel het verhaal?

Weinig ja. Ik hou er nauwelijks rekening mee.

Dit is niet waar. Het ei-eiwit bevat ongeveer de helft van het eiwit in het ei en het aminozuurprofiel is compleet.

Ik heb het even nagekeken en ik moet je bij deze gelijk geven, ze verschillen natuurlijk wel wat maar het verschil is niet zo groot als ik in mijn geheugen had staan.
wit:http://nutritiondata.self.com/facts/dairy-and-egg-products/112/2
dooier: http://nutritiondata.self.com/facts/dairy-and-egg-products/113/2

Kwark is vegetarisch ;)

Dat er geen stremsel op de ingrediëntenlijst staat betekent niet dat het niet gemaakt is met dierlijk stremsel. Ga er maar vanuit dat er dierlijk stremsel gebruikt is, tenzij er nadrukkelijk vegetarisch stremsel of microbieel stremsel op staat. Je kunt om zeker te zijn contact opnemen met Lidl of de fabrikant.

De AH Biogarde Kwark is vegetarisch gestremd en dat staat er ook op. Echter de biologische kwark van AH juist weer niet, ook al staat er niks op de verpakking. Dit is nagevraagd door verschillende vegetariërs bij de klantenservice van de AH.

In natuurwinkels heb je ook vegetarisch gestremde kwark, maar die zijn wat prijziger. De volle kwark van zuiver zuivel (demeter) is overigens wel erg lekker.

Laatst bewerkt:
Kwark is toch gewoon aangezuurde ondermelk met een cultuur net als yoghurt. Zodra je er stremsel aan toevoegd zal je het namelijk ook moeten zouten (pekelen) anders stoppen de enzymen uit het stremsel niet. Het is trouwens wel waar dat er nog wel veel lebstremsel gebruikt wordt maar snap dat probleem nooit zo bij vegetariers, wel bij veganisten natuurlijk.

Kwark is toch gewoon aangezuurde ondermelk met een cultuur net als yoghurt. Zodra je er stremsel aan toevoegd zal je het namelijk ook moeten zouten (pekelen) anders stoppen de enzymen uit het stremsel niet. Het is trouwens wel waar dat er nog wel veel lebstremsel gebruikt wordt maar snap dat probleem nooit zo bij vegetariers, wel bij veganisten natuurlijk.

Kwark is een soort verse kaas en wordt gemaakt met stremsel. In België noemen ze het ook platte kaas. Hoe de enzymen gestopt worden weet ik niet precies, misschien door verhitting.

Veel vegetariërs eten geen stremsel omdat het een bijproduct is van een geslacht dier.

Terug
Naar boven