AndroidHealthClinic

top 10 voeding voor bodybuilding en massa

Bezoekers in dit topic

free

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 jun 2010
Berichten
3.003
Waardering
167
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Top 10 bodybuilding voedsel

Inleiding

Iedereen die wel eens een bezoekje brengt aan de fitness heeft wel eens gedacht 'zoals die kerel wil ik er ook wel uitzien, dat wordt mijn streefdoel '. Maar na maanden intensief trainen zie je nog altijd geen vooruitgang. Aan de hand van deze 10 soorten voeding kan je in geen tijd die gewenste spiergroei bekomen. Niet alleen zal je meer massa aankomen, het is ook nog eens heel gezond.


10 soorten voeding voor massa

1. Biefstuk
Denk eraan, mager rundvlees is een belangrijke bouwsteen van spiermassa. Niet alleen zitten er massa's proteïnen in rundvlees, maar ook belangrijke stoffen zoals natuurlijke creatine en ijzer die helpen bij de opbouw van spiermassa. Denk er wel aan dat je mager rundvlees neemt.
2. Kip & kalkoen
Kip is nog zo een belangrijke bron van eiwitten. Omdat er bijna geen vet in zit is dit de ideale spieropbouwer.
3. Tonijn
Tonijn is zowat de beste vissoort die je kan eten voor spiermassa aan te komen. Er zit ongeveer evenveel proteïne in als kip en je haalt er belangrijke vetten zoals omega 3 uit.

4. Havermout
Dit is echte krachtvoeding, havermout bestaat uit trage koolhydraten die traag worden opgenomen. Ze geven je de hele dag door de nodige energie. Het is aan te raden om 's morgens bij het ontbijt een grote kom havermout te eten als je spiermassa wilt aankomen.
5. Bruine rijst
In bruine rijst en volkoren pasta zitten koolhydraten die langzamer worden opgenomen. Ze bevatten ook zoveel meer belangrijke voedingstoffen dan witte pasta of rijst.
6. Eiwitshake
Als je intensief traint is het belangrijk om voldoende proteïne op te nemen. Zorg er daarom voor dat je na de training een eiwitshake drinkt. Omdat je na de training zo snel mogelijk proteïne wilt opnemen kun je beter kiezen voor een shake. Er zitten namelijk proteïnen in die sneller worden opgenomen door het lichaam.
7. Mager platte kaas
Het is misschien niet meteen het lekkerste maar het is wel een zeer gezonde bron van proteïne. Platte kaas voor het slapengaan zorgt ervoor dat je 's nachts spiermassa blijft opbouwen.
8. Noten
Je hebt natuurlijk ook nog vetten nodig om spiermassa op te kunnen bouwen. Noten zoals amandelen of pinda's zijn een belangrijke bron van gezonde vetten.
9. Fruit en groenten
Belangrijk bij de opbouw van massa zijn vitaminen en mineralen, zorg er daarom voor dat je voldoende groenten en fruit eet. Als je lichaam niet genoeg van deze voedingstoffen binnenkrijgt ga je je slap voelen en niet de nodige energie hebben om goed te kunnen trainen.
10. Eieren
Kippeneiwit is ook een goede voeding om proteïne uit te halen. Let er wel op dat je niet teveel dooiers eet. Deze zijn natuurlijk niet zo gezond. Als je bijvoorbeeld een omelet maakt, neem dan 1 dooier en gebruik voor de rest alleen het eiwit.
Besluit

Als je deze voedingstoffen integreert in je dagelijkse routine zul je snel vooruitgang boeken. Je zal merken dat je sneller spiermassa bijkomt en dat je trainingen niet voor niets zijn geweest.
 
Hmm ik dacht dat in de dooiers vooral goede vetten zaten en daarnaast nog een boel eiwitten?
 
Omega 3 in tonijn?
Dooiers slecht?
 
Hmm ik dacht dat in de dooiers vooral goede vetten zaten en daarnaast nog een boel eiwitten?

ik denk dat het wel gezond is als je het binnen de perken houd,
zoals met de meeste dingen. ( gewoon niet overdrijven dus)
 
Bedankt, helpt enorm.
Is brinta evengoed zoals havermout?
 
mja ik doe het eigenlijk puur vanuit smaak dat ik 50% van de dooiers verwijder uit me omeletten en gekookte eieren. Ik krijg die dooiers nauwelijks weg gebakken maar alleen eiwit is dan ook weer niet lekker haha en als ik ze iets te hard kook dan heb je ook weer al die droge puin in je mond plakken. bak liever een stukje vlees nu ik er zo over na denk :P.
 
Ik waardeer je inzet, en vind t lullig om je af te zeiken, maar dit is wel erg kort door de bocht allemaal man.
Bruine rijst geeft sneller resultaat als witte? Of als pasta?
Biefstuk beter dan rundergehakt? Wat is er mis met kabeljouw, zalm? Dooiers weggooien? Zonde!
je omschrijft het alsof als dit de magische middelen zijn die je moet nemen??
Maakt niet uit hoeveel je eet, hoeveel je traint, je krijgt er gewoon massa van??!
 
ik waardeer je inzet, en vind t lullig om je af te zeiken, maar dit is wel erg kort door de bocht allemaal man.
Bruine rijst geeft sneller resultaat als witte? Of als pasta?
Biefstuk beter dan rundergehakt? Wat is er mis met kabeljouw, zalm? Dooiers weggooien? Zonde!
Je omschrijft het alsof als dit de magische middelen zijn die je moet nemen??
Maakt niet uit hoeveel je eet, hoeveel je traint, je krijgt er gewoon massa van??!

+1
 
Bedankt, helpt enorm.
Is brinta evengoed zoals havermout?

persoonlijk vind ik en ga ik meestal voor havermout nr 1 en soms brinta nr 2. ik denk wel dat brinta zeker niet veel moet onderdoen dan havermout.
 
Mooi topic free! Brinta,

@ Kab00m
havermout of bambix lijken veel op elkaar
Havermout is wat grof,
brinta iets fijner
bambix is bijna poedervorm
Qua smaak verschillen ze nogal dus test wat jij het lekkerste vind.
Voor smaak wat honing of aanmaaksiroop,
Wat krenten, rozijnen, whey of noten toevoegen is ook lekker.
Lekkerste is met magere melk verwarmen/aanmaken in de cut met water.
Evt brinta havermout of bambix met whey in een shakebeker, schudden en opdrinken.
 
Ik waardeer je inzet, en vind t lullig om je af te zeiken, maar dit is wel erg kort door de bocht allemaal man.
Bruine rijst geeft sneller resultaat als witte? Of als pasta?
Biefstuk beter dan rundergehakt? Wat is er mis met kabeljouw, zalm? Dooiers weggooien? Zonde!
je omschrijft het alsof als dit de magische middelen zijn die je moet nemen??
Maakt niet uit hoeveel je eet, hoeveel je traint, je krijgt er gewoon massa van??!

zijn gewoon wat richtlijnen voor de beginners hier op het forum,
dat ze een beetje weten hoe of wat.
ik weet hoe moeilijk ik het had om bij te komen.
en na duizenden euros te spenderen om wa te verdikken met massgainers enzo en nog geen gram bij te komen.
lang trainen en niets vooruitkomen is voor niemand leuk;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi topic free! Brinta,

@ Kab00m
havermout of bambix lijken veel op elkaar
Havermout is wat grof,
brinta iets fijner
bambix is bijna poedervorm
Qua smaak verschillen ze nogal dus test wat jij het lekkerste vind.
Voor smaak wat honing of aanmaaksiroop,
Wat krenten, rozijnen, whey of noten toevoegen is ook lekker.
Lekkerste is met magere melk verwarmen/aanmaken in de cut met water.
Evt brinta havermout of bambix met whey in een shakebeker, schudden en opdrinken.
Havermout is lekker voor pannnenkoeken, wat ook lekker is door brinta is kaneel:D
 
tonijn is zeer magere vis en bevat maar amper wat omega3. Zeker de gekweekte versie.

One assay found that 100 grams (about 3 ½ ounces ) of light tuna canned in water and drained contained 0.272 grams of omega-3 fatty acids, derived from EPA (0.047g), DHA (0.223g), and ALA (0.002g). Tuna canned in oil and drained contained almost a third less omega 3s: 100 grams of light meat tuna canned in oil and drained provided 0.202 grams of omega-3 fatty acids in the form of EPA (0.027g), DHA (0.101g), and ALA (0.074g).
 
zijn gewoon wat richtlijnen voor de beginners hier op het forum,
dat ze een beetje weten hoe of wat.
ik weet hoe moeilijk ik het had om bij te komen.
en na duizenden euros te spenderen om wa te verdikken met massgainers enzo en nog geen gram bij te komen.
lang trainen en niets vooruitkomen is voor niemand leuk;)

Vind ik een goede insteek, hulde daarvoor :thumbs:
...maar zet dat er dan ook bij in je openingspost.
 
Moest je je whey niet voor het trainen nemen? Vertering van whey is 90 minuten, dus als je het voor het trainen neemt kan je lichaam het na het trainen gebruiken.
 
Moest je je whey niet voor het trainen nemen? Vertering van whey is 90 minuten, dus als je het voor het trainen neemt kan je lichaam het na het trainen gebruiken.
Zijn de meningen over verdeeld, de een zegt ervoor, de ander zegt erna.
Misschien als 3XL hier even voor eens en altijd een oordeel over wilt vellen dank u zeer.
 
Als je al een of meerdere maaltijden achter de kiezen hebt maakt het geen fluit uit wanneer je je whey neemt.

Er zitten al zat eiwitjes in je systeem dan, geen probleem om t voor en/of na te drinken, wat je zelf t beste smaakt zou ik zeggen.

Ik geloof neverniet dat iemand ook maar enig verschil gaat merken in resultaat en vooruitgang. Niet te moeilijk doen over details die zo verschrikkelijk weinig invloed hebben op t eindresultaat!!!!!!
 
Zijn de meningen over verdeeld, de een zegt ervoor, de ander zegt erna.
Misschien als 3XL hier even voor eens en altijd een oordeel over wilt vellen dank u zeer.

Ik zeg dat als je waarde hecht aan het window of opportunity verhaal je de eiwitten voor de training moet nemen.

Maar zoals je zelf al aangeeft, meningen zijn verdeeld.
 
Back
Naar boven