XXL Nutrition

Beste ontbijt?

Bezoekers in dit topic

tokkel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 jun 2003
Berichten
594
Waardering
0
Wat is nou het beste ontbijt? Ik dacht altijd dat havermout met melk goed was.

Ik eet nu 80gram havermout 3/400ml melk
2/300 gram kwark

Maar zag dat epsi het over eieren enz had?
Eieren vind ik ook wel lekker :D
Vooral s'ochtends, maar is het niet zo dat je die koohlydraten nodig heb voor de rest van de dag?
 
een goed ontbijt is idd nodig maar wat t beste is is voor idereen verschillend he. belangrijkste is om de energie aan te vullen om uit je katabole situatie te komen en daar dien je gewoon voor te eten.

belangrijk is eiwitten al dan niet dmv een shake]
aangezien die wei voor een groot gedeelte wodrt aangewonden voor energie vind ik t een beetje overbodig. belangrijkste is om de katabole situatie te sstoppen. Insuline werkt anti-katibool en dus door gewoon koolhydraten te eten komt de nodige insuline vrij waardoor de omzetting van aminozuren zal stoppen.

dus in mijn optiek gewoon voldoende eiwitten en kh eten
 
ik eet sinds vandaag elke morgen een vette shake, heb me gister een staafmixer gekocht dus 8) mijn shake bevat (is ongeveer 0.6-0.7L):

Kcal
952,2

eiwit(g)
84

Kh(g)
134,3

Vet(g)
8,8

en ik drink dan smorgens de helft en na de training de helft (na de training ook nog dextrose derbij)

is ook wel een goed ontbijtje ofniet?
 
Laatst bewerkt:
???, aardig wat calorien en eiwiten voor jou kerel
 
pascalletjuhh zei:
ik eet sinds vandaag elke morgen een vette shake, heb me gister een staafmixer gekocht dus 8) mijn shake bevat (is ongeveer 0.6-0.7L):

Kcal
952,2

eiwit(g)
84

Kh(g)
134,3

Vet(g)
8,8

en ik drink dan smorgens de helft en na de training de helft (na de training ook nog dextrose derbij)

is ook wel een goed ontbijtje ofniet?

Hangt er vanaf of je KH uit dextrose bestaat ;)
 
yo

pascalletjuhh zei:
ik eet sinds vandaag elke morgen een vette shake, heb me gister een staafmixer gekocht dus 8) mijn shake bevat (is ongeveer 0.6-0.7L):

Kcal
952,2

eiwit(g)
84

Kh(g)
134,3

Vet(g)
8,8

en ik drink dan smorgens de helft en na de training de helft (na de training ook nog dextrose derbij)

is ook wel een goed ontbijtje ofniet?



wat gooi jij er allemaal in dan?
 
dandyman zei:
???, aardig wat calorien en eiwiten voor jou kerel

Hij drinkt 's morgens de helft en na de training de andere helft ;)

Maarre, wat zit er allemaal in die shake dan?
 
Mijn ontbijt bestaat uit zo'n 150-200 gram Brinta, 0,5 liter magere melk, 1 scoop whey, 1000 mg vit C, 1 multi vit. 15 ml lijnzaadolie.

Ik denk dat je je goed moet volproppen met je ontbijt (als je daarna 3 uur niets meer eet) Zeker 50 gr eiwitten en min. 100-150 gr carbs
 
Laatst bewerkt:
Johny zei:
Mijn ontbijt bestaat uit zo'n 150-200 gram Brinta, 0,5 liter magere melk, 1 scoop whey, 1000 mg vit C, 1 multi vit. 15 ml lijnzaadolie.

Ik denk dat je je goed moet volproppen met je ontbijt (als je daarna 3 uur niets meer eet) Zeker 50 gr eiwitten en min. 10 gr carbs

bump, zit bij ontbijt ook aan bijna het dubbel in eiwitten van bij een gewone maaltijd.

imo bij ontbijt: mix van snelle eiwitten (whey) & caseine (melk/eieren/..) + low gi kh (brinta...)


mvg.
 
Johny zei:
Mijn ontbijt bestaat uit zo'n 150-200 gram Brinta, 0,5 liter magere melk, 1 scoop whey, 1000 mg vit C, 1 multi vit. 15 ml lijnzaadolie.

Ik denk dat je je goed moet volproppen met je ontbijt (als je daarna 3 uur niets meer eet) Zeker 50 gr eiwitten en min. 10 gr carbs

Heb je de heledag die viese lijnzaad :eek:

ja vitamines had k er nog niet bijgedaan:

2000mg C
multi compleet
vitamax
zink
leverrein(niet voor bodybuilden maar mijn vorige bezigheid :rolleyes: )
400mg vit E
 
2-3 boterhammen met pindakaas
250 gram kwark
eetlepel lijnzaadolie
1 vit c pil
1 vit b pil
200 ml melk

toch een goed ontbijt imo voor in de bulk.
 
100 gram brinta, 500 ml melk, 30 gram whey, eetlepel lijnzaadolie, vit C 500 mg, multi-vit & min, sinaasappel
 
100 gram havermout, 400 ml melk, 3 eiwitten, 3 hele eieren, eetlepel lijnzaad, 1 multivit, 2 biergist
 
Ortiz-T zei:
wat gooi jij er allemaal in dan?

-0.5L melk
-300g kwark
-2 bananen
-50g weightgainer
-30g whey

en dat ff allemaal met de staafmixer ofzoiets mixen en huppakee :) alleen die whey van mij was aardbei en weightgainer is banaan dus smaakt niet zo lekker maar je kunt dus ook de whey deruit halen en 500g kwark derin...of nog eieren erin maar dat heb ik niet gedaan omdat dan de vetten nogal hoog worden en ik wil gewoon schoon bulken :)
 
teveel snelle carbs in je shake om de dag mee te beginnen Pascal
 
Owk, dus dit is nu het; 'Post je ontbijt' thread geworden....

dan wil ik ook :D :

60gr haver, 300ml melk (in de magne! en daarna :lick: ), halve bak kwark, 1 eetlepel lijnzaad en 1 multi vit...

Vind ik mooi genoeg tijdens 'cut' (of hoe je datgene wat ik nu doe ook wilt noemen :p)
 
f*cking ecto zei:
teveel snelle carbs in je shake om de dag mee te beginnen Pascal

wat moet ik er dan aan veranderen???
 
Mijn ontbijt:

07:30 kleine shake (20 gram wei, 250 ml melk)
08:30 slokje lijnzaad (1 el) + 70 gram muesli (ongezoet), 1 el kokos en 300 ml yoghurt.

misschien niet het beste, maar voor mij voldoende (en meer past er ook niet in het bakje ... )
 
Je licahaam neemt sóchtends meer voeding op dan op een ander tijdstip van de dag . Een goed ontbijt is daarom ook belangrijk. Maak het echter niet te gek het is best een opgave voor je lichaam om zo abrupt weer wakker geschud te worden. Zorg gewoon voor voldoende eiwitten en Koolhydraten en ga het niet overdrijven. Ik neem op het moment 85 gram brinta (met water) 20 gram whey en daar heb ik meer dan voldoende aan.
 
Daar zit wat in Jerry, maar na mijn ontbijt heb ik vaak pas weer na 4 uur de tijd om weer opnieuw te eten. Daarom prop ik me goed vol.

ik neem aan dat jij toch na 2-2,5 uur weer opnieuw eet?
 
Back
Naar boven